کد خبر:4291
پ
۱۲۰۲۸۱۸۹_۷۹۰

فشرده ترین برنامه مسابقات پیش روی سپاهان؛ از جهنم تا بهشت برای نماینده اصفهان

سازمان لیگ فوتبال برنامه ادامه لیگ را اعلام کرد برنامه ای که فشرده ترین برنامه را برای طلایی ژوزه مورایس به خود اختصاص داده است.  ظهر روز یکشنبه ( بیست و سوم مهر) سازمان لیگ بالاخره برنامه بازی های لیگ را تا پایان نیم فصل اعلام کرد؛ برنامه ای که با فشردگی برای نمایندگان آسیا […]

سازمان لیگ فوتبال برنامه ادامه لیگ را اعلام کرد برنامه ای که فشرده ترین برنامه را برای طلایی ژوزه مورایس به خود اختصاص داده است.

 ظهر روز یکشنبه ( بیست و سوم مهر) سازمان لیگ بالاخره برنامه بازی های لیگ را تا پایان نیم فصل اعلام کرد؛ برنامه ای که با فشردگی برای نمایندگان آسیا همراه بود و علت آن هم اصرار بر تنظیم تعطیلات نیم فصل با زمان حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا قلمداد می شود. در این میان، سپاهان فشرده ترین برنامه را در میان تمام تیم ها به خود اختصاص داده است. عدم برگزاری دیدار برابر گل گهر در پایان مهر و همچنین تعویق بازی رفت با الاتحاد سبب شده تا این فشرده ترین برنامه برای نماینده اصفهان رقم بخورد.
در این میان سپاهان می بایست ۱۶ دیدار را برگزار کند که ۵ دیدار آن در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و عملا پرونده مرحله گروهی رقابت ها در این حدود ۷۵ روز بسته خواهد شد. همین امر نخستین نکته مهم دیدارهای پیش روی طلایی پوشان تا نیم فصل رقابت ها خواهد بود.
نکته حائز اهمیت دیگر بازی ۶ امتیازی سپاهان با رقیب مستقیم خود پرسپولیس خواهد بود که در روز ۲۱ آبان در نقش جهان برگزار می شود؛ زردپوشان در حالی میزبانی سرخ ها را خواهند داشت که قبل از آن در ۱۵ روز می بایست ۴ مسابقه برگزار کنند که دو بازی خارج از خانه برابر آلمالیق و نساجی را پشت هم می بایست به انجام برسانند؛ البته اگرچه پیش از بازی با پرسپولیس، سپاهانی ها دو بازی خانگی را سپری خواهند کرد، اما ممکن است دیدار معوقه با الاتحاد برنامه قابل قبول آبان را به سخت ترین حالت خود تبدیل کند که باید منتظر رای احتمالی AFC برای زمان بازی با نماینده قدرتمند عربستان بمانیم.
پس از برگزاری ۵ یا ۶ دیدار مهم در آبان، دیدار های سپاهان در ماه آخر پاییز هم با ۶ مسابقه مهم پیش خواهد رفت که با میانگین هر ۵ روز یک دیدار، فشردگی قابل تاملی را به خود اختصاص داده است. در این میان سفر به خوزستان و عربستان و تهران، دیدارهای خارج از خانه طوفان زرد است.
در نهایت دی ماه با ۳ دیدار برای سپاهان به پایان خواهد رسید؛ ماراتونی که در دی ماه با دیدار خانگی برابر آلومینیوم آغاز و با دو مسابقه خارج از خانه برابر گل گهر و شمس آذر به اتمام خواهد رسید.
با یک بررسی اجمالی به درستی می توان فهمید که سپاهان سفرهای طولانی و خسته کننده ای به ازبکستان، عربستان و حتی خوزستان خواهد داشت و از سمتی دیگر بازی های خانگی سخت مقابل پرسپولیس، الاتحاد، نیروی هوایی و حتی آلمالیق برگزار خواهد کرد. اهمیت حفظ بازیکنان از لحاظ بدنی، مهمترین پروژه مورایس و کادرفنی سپاهان در این هفتاد و چند روز آینده به شمار می رود.
بازگشت تمامی مصدومین حتی امید نورافکن از یک سو و حفظ تیم با شرایطی که مصدوم و محروم روی دست کادر فنی نگذارد از سوی دیگر، می تواند دست مرد پرتغالی نیمکت زردپوشان را برای این ۱۶ مسابقه بازتر بگذارد.
در این میان شاید حضور بازیکنان بسیار جوان و البته بسیار تاثیرگذار در ترکیب این روزهای سپاهان، می تواند نقطه امیدی باشد که طلایی پوشان روزهای سخت را به سلامت سپری کنند؛ بدون شک مورایس حساب ویژه ای روی همه بازیکنان خود در این روزها بازکرده و خوب می داند که اگر در این مسیر سپاهان کمی لغزش از خود نشان دهد می تواند نتیجه ای تلخ و پایانی زودهنگام برای این تیم قدرتمند در هر دو جام رقم بزند.
باید دید وقتی که سوت پایان دیدار سپاهان و شمس آذر در ۱۳ دی ماه زده می شود، تیم مورایس در ساحل آرامش به تعطیلات نیم فصل می رود و یا ملی پوشان سپاهان با ناراحتی به اردوی تیم ملی برای جام ملت ها خواهند پیوست. هرچه که هست روزهای هیجانی فوتبالی را برای تمام فوتبالدوستان کشورمان و بخصوص هواداران سپاهان در پیش خواهیم داشت؛ روزهایی که قطعا تمام نگاه بازیکنان و مورایس به حمایت پرشور هوادارانشان در بازی های آنها در نقش جهان دوخته شده؛ سپاهان برای رسیدن به ساحل آرامش، از هواداران خود نقش جهان نه، وست فالن می خواهد.

منبع
برنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید