کد خبر:2446
پ
۷۹۱۹۵۵۰_۹۸۴

شناسایی ۵ هزار حافظ قرآن در شهرستان آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای سفر هیئت دولت به اصفهان، پس از  دو دهه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. روح الله قربانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای سفر هیئت دولت به اصفهان، پس از  دو دهه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

روح الله قربانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری آران و بیدگل سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل فضاهای تالار چند منظوره سینمایی-نمایشی، نگارخانه، محیط آموزشی و کارگاهی است.

وی افزود: هنرمندان این شهرستان مکان مشخصی برای برگزاری نشست‌های خود ندارند و بهره برداری از این مجتمع می‌تواند کارگشای این مشکل بوده و حتی ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.

وی تصریح کرد: فعالان فرهنگی در سه گرایش هنر، فرهنگ و رسانه شناسایی ‌شده‌اند و تاکنون شناسنامه فعالیت ۷۵۰ نفر تشکیل شده است که ۸۵ نفر آنها نویسنده و صاحب اثر هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: مسجد در تاریخ تمدنی ایران، یک مرکز توسعه فرهنگی جامعه است و ۷۵ کانون فرهنگی در مسجدهای این شهرستان فعالیت می‌کنند که مسئولان ۲۵ کانون پس از ارزیابی با کسب امتیاز شاخص تجلیل شدند.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی در مسیر توسعه اجتماعی کشور، سال گذشته سه طرح با موضوع کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موفق به کسب تسهیلات ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل یک منطقه فرهنگی است و ۲۵ هزار قاری قرآن و  پنج هزار حافظ قرآن شناسایی شده اند که به طور مستمر در راه ترویج معارف دینی فعالیت می‌کنند.

قربانی تاکید کرد: وام تبصره ۱۶ یکی از راهکارهای حمایت از هنرمندان است که به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازده زمانی ۷ سال به فعالان فرهنگی تعلق می‌گیرد و در سال گذشته تعدادی از هنرمندان از این تسهیلات بهره مند شدند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید