کد خبر:14084
پ
۵۱۰۲۱
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خبر داد

آغاز پروژه ایمن‌سازی بزرگراه شهید چمران از اواسط خرداد ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آغاز پروژه ایمن‌سازی بزرگراه شهید چمران در خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این بزرگراه یکی از پرحادثه‌ترین بزرگراه‌های شهر اصفهان بوده و در دهه‌های اخیر علاوه بر تصادفات خسارتی  دارای تصادفات جرحی و فوتی متعددی نیز بوده است. مهدی سلطان‌آقایی اظهار کرد: بزرگراه شهید چمران بخشی از شبکه […]

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آغاز پروژه ایمن‌سازی بزرگراه شهید چمران در خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این بزرگراه یکی از پرحادثه‌ترین بزرگراه‌های شهر اصفهان بوده و در دهه‌های اخیر علاوه بر تصادفات خسارتی  دارای تصادفات جرحی و فوتی متعددی نیز بوده است.

مهدی سلطان‌آقایی اظهار کرد: بزرگراه شهید چمران بخشی از شبکه بزرگراهی و رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان به طول سه کیلومتر و حدفاصل میدان لاله تا پل شهید چمران و خیابان کاوه می‌باشد که اجرای عملیات عمرانی ایمن سازی آن در روزهای آتی آغاز می‌گردد.

وی افزود: این بزرگراه یکی از پرحادثه‌ترین بزرگراه‌های شهر اصفهان بوده و در دهه‌های اخیر علاوه بر تصادفات خسارتی دارای تصادفات جرحی و فوتی متعددی نیز بوده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی ترافیکی در شهر تصریح کرد: اگر رانندگان مواردی همچون حرکت با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی، سبقت نگرفتن از راست و انجام ندادن حرکات نمایشی را رعایت می‌کردند، شاهد حوادث ترافیکی کمتری بودیم.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در خصوص آموزش و فرهنگ‌سازی با وجود تلاش‌های شهرداری، پلیس راهور و صدا و سیما به‌نظر نیاز به تلاش‌های بیشتری داریم و شاید نیاز به متولی مشخص و اجرای طرح جامع توسعه رانندگی ایمن با حمایت همه متولیان امر و شهروندان مؤثر واقع شود.

وی گفت: مدیریت شهری اقدامات متعددی در سالیان گذشته جهت ایمن سازی بزرگراه شهید چمران انجام داده است، از جمله نصب دوربین‌های کنترل سرعت، نصب تابلوهای انتظامی و در سال جاری نیز این پروژه برای افزایش ایمنی بزرگراه شهید چمران رقم می‌خورد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: در فاز نخست این پروژه، احداث حفاظ بتنی برای ایمن‌سازی رفیوژ میانی بزرگراه به طول ۶۰۰۰ متر اجرا می‌شود که تأمین اعتبار آن در سال گذشته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد و عملیات اجرایی آن از اواسط خرداد آغاز می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود پس از اجرای حفاظ‌های میانی در بزرگراه مذکور حوادث خسارتی، جرحی و فوتی که در اثر برخورد وسایل نقلیه با درختان و موانع صلب حاشیه بزرگراه حادث می‌شد به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

سلطان‌آقایی خاطر نشان کرد: با این حال شهرداری منطقه ۷ در نظر دارد پس از اجرای حفاظ‌های میانی و کناری اقدامات تکمیلی دیگری نیز از جمله اجرای خط‌کشی، نصب گل میخ‌های نورافشان در ابتدای ورودی و خروجی‌ها، تکمیل تابلوها، نصب استوانه‌های ایمنی و ضربه گیرها و سایر ملزومات ترافیک با هزینه ۲۰ میلیارد ریال نیز اجرا کند.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید