کد خبر:37689
پ
IMG_2993-01_643629
مسیر متفاوت مسافران اصفهانی قطار 25 در ایستگاه 5؛

طلسم شکنی سپاهان و فانوس به دستی ذوب آهن

ایستگاه پنجم تا به اینجا بهترین توقفگاه برای سپاهان بوده است. طلایی پوشان اصفهانی سرانجام پس ازپشت سر گذاشتن ۴ ایستگاه با قطار ۲۵ بدون برد، در ایستگاه شماره ۵ به پیروزی رسیدند تا هم طلسم ناکامی هایشان را بشکنند و هم با دو رده صعود فاصله خود را از مسافران کوپه انتهایی بیشتر کنند. […]

ایستگاه پنجم تا به اینجا بهترین توقفگاه برای سپاهان بوده است. طلایی پوشان اصفهانی سرانجام پس ازپشت سر گذاشتن ۴ ایستگاه با قطار ۲۵ بدون برد، در ایستگاه شماره ۵ به پیروزی رسیدند تا هم طلسم ناکامی هایشان را بشکنند و هم با دو رده صعود فاصله خود را از مسافران کوپه انتهایی بیشتر کنند. اما در مقابل حریف آنها یعنی تیم خیبر با شکست خانگی در برابر مسافر اصفهانی، جایگاه خود در بین سرنشینان ۵ کوپه ابتدایی را از دست داد. سربازان محرم نویدکیا با برتری یک بر صفر درخرم آباد از واگن چهاردهم به واگن دوازدهم منتقل شدند و شاگردان رحمتی را مجبور به ترک واگن شماره ۳ و کوچ به ششمین واگن کردند.

اما این همه ماجرا نبود چرا که نخستین پیروزی سپاهان علاوه بر بهبود جایگاه تیم محرم و تنزل مکان خیبر  به نفع همسایه های بالانشین مسافر خرم آبادی هم تمام شد. تراکتور، گل گهر، پیکان، چادر ملو و پرسپولیس در ایستگاه پنجم همگی در برابر رقبایشان متوقف شدند و کافی بود تیم رحمتی در این ایستگاه مهمان اصفهانی خود را دست خالی روانه خانه کند تا دوباره همچون ۳ ایستگاه ابتدایی سرنشین واگن شماره یک شود؛ اما با طلسم شکنی سپاهان، تی تی ها با وجود زمینگیر شدن در تبریز در برابر مسافر شیرازی و تازه وارد قطار ۲۵ همچنان صدرنشین باقی ماندند.

پربیراه نیست اگر مدعی شویم فجرسپاسی شیراز تا به اینجا یکی از بهترین مسافران قطار بوده است. تیمی که پس از ۴ سال دوری دوباره در این دوره موفق به رزرو بلیت مسافرت با قطار لیگ برتر شده و فعلاً عنوان غول کش لوکوموتیو ۲۵ را به خود اختصاص داده است. شاگردان پیروز قربانی علاوه بر زمینگیر کردن مدافع عنوان قهرمانی در ایستگاه۵ در تبریز، در نخستین ایستگاه پرسپولیس را و در ایستگاه سوم هم خیبر را در اردوگاه رقبا متوقف کردند و از سد گل گهر و  و ذوب آهن هم گذشته اند. این نتایج همچنین باعث شده سرنشین شیرازی در کنار پرسپولیس، پیکان، چادرملو و شمس آذر در فهرست شکست ناپذیران قطار ۲۵ قرار گیرد. مهمتر از همه اینها اینکه اگر فجر پیش از شروع حرکت قطار لیگ با کسر ۳ امتیاز انضباطی مواجه نمی شد امروز این تیم که با ۶ امتیاز در واگن هفتم مستقر است باید با ۹ امتیاز بالاتر از تی تی ها نخستین واگن را در قرق خود داشت.

در مجموع مدعیان لیگ شانس آوردند که با این نتایج ضعیف همچنان بالانشین هستند؛ چه اینکه اگر از استقلال خوزستان هم ۳ امتیاز انضباطی کسر نشده بود حالا این مسافر تازه وارد هم در ایستگاه های ابتدایی با ۸ امتیاز در واگن های ردیف جلو به جای یکی از سرنشینان مدعی مستقر شده بود. آبی پوشان جنوبی در ایستگاه پنجم همچون سپاهان با برتری بر رقیب خود موفق به صعود دو رده ای از واگن شماره ۱۳ به یازدهمین کوپه شدند. مس رفسنجان اما با شکست در برابر استقلال خوزستان به آخرین واگن قطار منتقل شد. سبزپوشان اصفهانی هم همچون سرنشین نارنجی پوش قطار ۲۵ در ایستگاه پنجم در برابر حریفشان تن به شکست دادند. ذوب آهن با باخت یک بر صفر در برابر آلومینیوم اراک برخلاف همشهری طلایی پوش خود در این ایستگاه با سقوط دو رده ای مواجه شد تا با استقرار در واگن چهاردهم به جمع فانوس به دست ها ملحق شود؛ دقیقاً جایی که در هفته گذشته سپاهان قرار داشت.

ایستگاه پنجم بیش از هر چیز یادآور این بود که در قطار لیگ، هیچ مسافری جایگاه همیشگی را ندارد و مهمتر آنکه هیچ تیمی از پیش بازنده یا برنده نیست؛ کافی است رقیب را دستکم بگیری تا در مصاف با او به راحتی امتیاز از دست بدهی و چندین رده سقوط کنی. همانطور که سرخابی های پایتخت و تراکتور در این ایستگاه با غفلت خود در برابر تیم های نه چندان مدعی چون ملوان، شمس آذر و فجر متوقف شدند. سرنشین واگن ها مدام تغییر می کنند و تنها مسافری موفق به بهبود جایگاه خود خواهد شد که پیش از ادامه حرکت برای پیروزی، نقشه ای بجا و هدفمند کشیده باشد و مو به مو آن را در مستطیل سبز پیاده کند.

 

مرضیه غفاریان

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید