سپاهان فاتح ال کلاسیکوی ۸۳ در ایستگاه دوازدهم شد اما نتوانست به واگن شماره یک برگردد. طلایی پوشان اصفهان ۶ روز پس از حرکت قطار ۲۴ از ایستگاه یازدهم به سمت ایستگاه بعدی، با پیروزی به مقصد رسیدند اما در نهایت مجبور شدند در همان واگن شماره ۲ بمانند. شاگردان پاتریس کارترون هفته گذشته پس از مدتها صدرنشینی و با وجود برتری ۳ گله برابر مس رفسنجان به ناچار جایگاه خود را به تی تیها دادند؛ چراکه سرخپوشان تبریزی پیش از آن یک بازی کمتر نسبت به سایر مسافران قطار انجام داده بودند و با برتری در آن دیدار و در مصاف با دیگر نماینده استان کرمان در لیگ برتر موفق به تصاحب اولین واگن قطار ۲۴ شدند.
سپاهانیها امیدوار بودند با برتری در مصاف با سرخپوشان تهرانی و با همراهی ملوانان پس از یک هفته جایگاه خود را از سرخپوشان تبریزی پس بگیرند. ارتش طلایی اصفهان یکی از سخت ترین ایستگاههای خود در مسیر لیگ ۲۴ را با برتری ۲ بر یک برابر مدافع عنوان قهرمانی پشت سر گذاشت. شاگردان کارترون مهمان تهرانی خود را با شکست بدرقه کردند اما با توجه به شکار قوهای سپید انزلی در سن سیروس توسط تی تی ها، مسافر سه واگن نخست قطار بدون تغییر در جایگاه خود به سمت ایستگاه ۱۳ حرکت خواهند کرد. این در حالی است که پرسپولیس هم اگر موفق میشد نقش جهان را با کسب سوغات ۳ امتیازی ترک کند این شانس را داشت که حداقل به واگن شماره ۲ نقل مکان کند. مدافع گرجستانی سرخپوشان اما با کارت سرخی که در نیمه اول دیدار با سپاهان دریافت کرد هم از همراهی تیمش در ایستگاه سیزدهم محروم شد و هم با اخراج از ایستگاه ۱۲ نقش تأثیرگذاری در مغلوب شدن پرسپولیس در ال کلاسیکوی ۸۳ داشت.
سرخپوشان پایتخت شانس آوردند که در ۱۱ ایستگاه گذشته ۵ امتیاز بیشتر از سرخپوشان خوزستانی دشت کرده بودند و الا هیچ بعید نبود با شکست در این هفته جایگاه خود در رده سوم را هم به نفع فولاد از دست بدهند. شکست ملوانان در ایستگاه دوازدهم و برتری شاگردان اسکوچیچ اگرچه برای سپاهان و پرسپولیس خوش یمن نبود اما ورق را به سود تیم یحیی برگرداند و فولاد موفق شد با غلبه ۳ بر صفر بر شمس آذر و کسب سوغات ۳ امتیازی از قزوین و با توجه به شکست سربازان زارع در برابر تراکتور به واگن شماره ۴ کوچ کند و ملوان را پشت سر بگذارد.
از آن طرف شمس آذریها با توجه به این شکست خانگی ۴ ردیف به سمت آخر قطار کوچ داده شدند. این تیم که در پایان هفته گذشته با ۱۰ امتیاز در واگن ۱۲ مستقر بود اگرچه شانس آورد و با توجه به متوقف شدن خیبر، نساجی و مس، هم امتیاز با این تیمها باقی ماند اما با توجه به تفاضل گل و بازیهای رو در رو با این مسافران خرم آبادی و شمالی و رفسنجانی مجبور شد به واگن شماره ۱۵ نقل مکان کند. ببرهای مازنی جایگاه تیم قزوینی در رده دوازدهم را تصاحب کردند. حالا نساجی، خیبر، مس و شمس آذر ۴ مسافر ۱۰ امتیازی قطار ۲۴ هستند که با توجه به ۸ امتیاز بودن هوادار، سرنشین کوپه آخر، سقوط به قعر در ایستگاه بعدی آنها را تهدید میکند، ضمن اینکه هر کدام از آنها میتواند با پیروزی در هفته آینده نهایتاً یکی دو رده بالا برود چه اینکه آلومینیوم و گل گهر و ذوب آهن با ۱۴ امتیاز به ترتیب در واگنهای شماره ۹ تا ۱۱ مستقر شده اند و حتی با تحمل شکست در ایستگاه سیزدهم امکان ندارد از رده یازدهم پایین تر بروند.
این سه تیم اما برای صعود به ردههای بالاتر کار سختی در پیش دارند. مسافر اراکی برای صعود از رده نهم باید از سد آبی پوشان پایتخت بگذرد تا بلکه جایگاه استقلال را در رده هشتم بگیرد، گل گهر برای تصاحب جایگاه استقلال علاوه بر چشم داشتن به متوقف شدن این تیم در مصاف با آلومینیوم باید خود از سد سپاهانی بگذرد که همه عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است. دراین میان اما مأموریت ذوب آهن برای تصاحب جایگاه این دو همسایه بالانشین خود از بقیه دشوارتر است. گاندوها باید در گام اول در فولادشهر بر ملوانان چیره شوند و بعد منتظر یاری همشهری طلایی پوش خود بمانند تا بلکه با دست پر برگشتن از سیرجان راه صعود ذوبیها را هموار کند و اما کوچ سبزپوشان اصفهانی به واگن هفتم بستگی به رقم خوردن نتیجه تساوی در آوردگاه اراک و مصاف سبزپوشان این دیار با استقلال تهران و شکست خوردن آبی پوشان خوزستانی در خرم آباد در مصاف با خیبر هم دارد. این در حالی است که اگر سربازان ربیعی در ایستگاه دوازدهم در برابر استقلال خوزستان متوقف نمیشدند با ۱۶ امتیاز به واگن شماره ۹ منتقل شده و برای صعود به ردههای بالاتر فقط به برتری خود در ایستگاه ۱۳ و شکست آبی پوشان پایتخت در مصاف با رقیب نیاز داشتند.
در صدر جدول اما سپاهان در صورت کسب سوغات ۳ امتیازی از سیرجان در ایستگاه ۱۳ همچنان شانس بازگشت به رده اول را دارد به شرط اینکه شمس آذر پس از دو هفته شکست خوردن، در این ایستگاه حداقل یک امتیاز از تبریز و در مصاف با تی تیها دشت کند. پرسپولیس اما حتی در صورت پیروزی در مصاف با مس دیگر شانسی برای صعود ندارد فقط میتواند از جایگاه خود در رده سوم محافظت کند؛ چه اینکه حالا سرخپوشان اهوازی با یک امتیاز کمتر سرخپوشان تهرانی را تعقیب میکنند و کوچک ترین لغزش از سوی مدافع عنوان قهرمانی میتواند به سود فولاد تمام شود.
قطار شماره ۲۴ هرچه پیش میرود معادلات مسافران آن پیچیده تر میشود و با توجه به نزدیکی امتیاز آنها با یکدیگر هر هفته امکان صعود و سقوط چند پله ای در انتظار هر کدام از سرنشینان واگن هاست.
مرضیه غفاریان