کد خبر:13004
پ
farhikhtegandaily-3dkfo
مأموریت 6 امتیازی ذوب آهن و سپاهان در برابر آبی پوشان؛ از نصف جهان تا جنوب

صف آرایی اصفهانی ها در برابر استقلالی ها

۲ نماینده اصفهان در لیگ برتر در هفته بیست و ششم باید در برابر دو تیم از مکتب استقلال صف آرایی کنند؛ با این تفاوت که سپاهان در خانه خود میزبان استقلال خوزستان است و آبی پوشان پایتخت هم در تهران پذیرای ذوب آهن خواهند بود. طلایی پوشان اصفهانی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی […]

۲ نماینده اصفهان در لیگ برتر در هفته بیست و ششم باید در برابر دو تیم از مکتب استقلال صف آرایی کنند؛ با این تفاوت که سپاهان در خانه خود میزبان استقلال خوزستان است و آبی پوشان پایتخت هم در تهران پذیرای ذوب آهن خواهند بود.

طلایی پوشان اصفهانی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی علاوه بر تلاش برای دست خالی روانه کردن آبی های جنوب نیم نگاهی هم به نتیجه ای که در ورزشگاه آزادی رقم خواهد خورد خواهند داشت؛ جایی که همشهری سبزپوش آنها با برتری برابر صدرنشین فعلی لیگ علاوه بر امیدواری به بهبود جایگاه خود در جدول این رقابت ها می تواند به کم کردن فاصله سپاهانی ها با استقلال کمک کند تا شاگردان مورایس همچنان به کسب جام امید داشته باشند.

 

* جدالی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و بقا در لیگ

تساوی هفته گذشته تراکتور با استقلال بهترین فرصت برای نزدیک تر شدن سپاهان به صدر جدول بود اما ارتش طلایی نتوانست از این هدیه ۲ امتیازی تی تی ها به نفع خود استفاده کند. سربازان مورایس در حالی به کسب سوغات یک امتیازی از الکلاسیکو قناعت کردند که با پیروزی در این میدان می توانستند علاوه بر چشاندن طعم شکست به پرسپولیس در حضور هوادارانش، فاصله امتیازی خود را با هردو تیم پایتخت نشین کم کنند. حالا طلایی پوشان برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و نزدیک تر شدن به آبی پوشان صدرنشین باید از سد آبی پوشان قعرنشین بگذرند.استقلال خوزستان با ۳۰ گل خورده و ۲۰ گل زده در هربازی یعنی میانگین بیش از یک گل خورده در هر دیدار و کمتر از یک گل زده در هربازی نشان داده که نه از استحکام دفاعی لازم برخوردار است و نه خط حمله زهرداری دارد؛ با این تفاسیر و با توجه به برتری ۳ بر یک طلایی پوشان اصفهانی در برابر این تیم در دیدار رفت و در اهواز به نظر می رسد امروز شاگردان مورایس کار سختی برای غلبه بر مهمان آبی پوش خود در پیش نخواهند داشت. چه اینکه سپاهانی ها با ۴۴ گل زده در ۲۵ بازی گذشته خود فعلاً عنوان آتشین ترین خط آتش لیگ را به خود اختصاص داده اند و عبور از دیوار دفاعی نه چندان مستحکم استقلال خوزستان برای آنها غیرممکن نخواهد بود.

اما این همه ماجرا نیست. یک روی سکه بازی امروز سپاهان با شاگردان پورموسوی امید تیم مورایس به گلزنی به مهره های هجومی زهردار خود همچون شهریار مغانلو و رضا اسدی خواهد بود که با ۱۴ و ۱۰ گل در رتبه های اول و دوم جدول گلزنان برتر لیگ ایستاده اند یا تکیه بر توانایی آریا یوسفی، ستاره جوان خود که با دبل در دیدار رفت این دو تیم ثابت کرده که راه نفوذ به سنگر آبی پوشان اهوازی را خوب بلد است؛ اما از روی دیگر سکه این بازی هم نباید گذشت. همان رویی که غفلت از آن در مصاف با تیم هایی چون صنعت نفت، پیکان و نساجی باعث شد که ارتش طلایی در عین ناباوری در مصاف با این تیم های نه چندان قَدَر خود امتیاز از دست دهد و از سرخابی های صدرنشین عقب بیافتد. سربازان مورایس برای اینکه مبادا امروز و در مصاف با استقلال خوزستان همچون بازی با برزیلی های آبادان گوی و میدان را به حریف جنوبی خود واگذار کنند باید با چینش دفاعی مناسبی در آوردگاه حاضر شوند تا علاوه بر فروریختن سنگر رقیب از باز شدن سنگر طلایی ها در برابر ضد حملات آبی ها نیز جلوگیری کنند. بازی در نقش جهان و در حضور یار دوازدهم سپاهان هم می تواند به برگ برنده تیم مورایس تبدیل شود. ضمن اینکه طلایی پوشان اصفهانی نباید از انگیزه مهمان خوزستانی خود برای کسب سوغات ۳ امتیازی از نصف جهان غافل شوند؛ چه اینکه شاگردان پورموسوی هم اکنون با ۲۱ امتیاز از ۲۵ بازی در رده پانزدهم جدول و در یک قدمی سقوط قرار گرفته اند و در این هفته های پایانی باتوجه به نزدیک بودن امتیازات تیم های ته جدولی با یکدیگر، برای بقا در لیگ می جنگدند و چیزی برای از دست دادن ندارند.

 

 *دوئل مهمان صدرنشین با میزبان صدرنشین

صدرنشین بازی های خارج از خانه لیگ اگر امشب موفق نشود از صدرنشین بازی های خانگی و همچنین تیم اول جدول فعلی لیگ عبور کند هیچ بعید نیست علاوه بر از دست دادن این رتبه اول خود به نفع سرخپوشان پایتخت، جایگاهش در رده هشتم جدول لیگ را هم به سود همسایگان دیوار به دیوار خود از دست بدهد. سبزپوشان اصفهانی هم اکنون با ۲۳ امتیاز از ۱۲ بازی در خانه حریفان بالاتر از سایر تیم ها، صدرنشین بازی های خارج از خانه است در حالی که پرسپولیس با ۲۲ امتیاز از ۱۲ بازی خارج از خانه در سکوی دوم این رده بندی قرار دارد. از سوی دیگر سربازان ربیعی با ۳۳ امتیاز از ۲۵ بازی بر رتبه هشتم جدول لیگ ایستاده درحالی که مس رفسنجان و آلومینیوم اراک با ۳۱ امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده گاندوها در این رقابت ها هستند. نارنجی پوشان رفسنجانی و ارتش امیرکبیر مترصد آن هستند که با کوچک ترین لغزش از سوی ذوبی ها جایگاه این تیم را بگیرند.

اگر سبزپوشان اصفهانی امشب برخلاف روال معمول خود در فصل جاری دست خالی به فولادشهر برگردند، شاگردان نویدکیا و سربازان مجتبی حسینی می توانند با کسب سوغات ۳ امتیازی از آبادان و تهران از ذوب آهن پیشی بگیرند. در سوی دیگر این ذوب آهن است که با برتری در دیدار امشب می تواند فارغ از هر نتیجه ای که در مصاف شمس آذر و گل گهر رقم بخورد، یک رده در جدول صعود کند.

در واقع باید گفت امشب سرنوشت گاندوها برای صعود یک رده ای یا سقوط دو پله ای در جدول رقابت های لیگ دست خودشان است. این درست که ذوبی ها این روزها نه امیدی به کسب سهمیه دارند و نه حتی خطر سقوط از لیگ برتر آنها را تهدید می کند؛ اما گاندوها اگر همچنان به کسب جایگاه بهتر در این رقابت ها امیدوارند باید هرطور شده صدرنشین فعلی لیگ را شکست دهند. این مأموریت اگرچه برای سربازان ربیعی با توجه به نتایج درخشانی که در فصل جاری در اردوگاه حریفان کسب کرده اند و با توجه به متوقف کردن آبی پوشان در دور رفت، دور از دسترس نیست اما استقلال نکونام هم نشان داده تیمی نیست که به این راحتی ها در برابر رقبا تسلیم شود. آبی پوشان پایتخت پس از اینکه در هفته سوم و برای نخستین بار در لیگ بیست و سوم درنقش جهان مغلوب سپاهان شدند، ۲۲ هفته است که تن به شکست در برابر رقبای لیگ برتری خود نداده اند. آبی پوشان پایتخت در فصل جاری در آزادی شکست ناپذیر بوده اند، ضمن اینکه آنها در ۵ تقابل اخیر خود با گاندوها هم هرگز شکست نخورده اند. از اینها گذشته اینکه محمد ربیعی، سکاندار ذوبی ها هم تاکنون موفق به شکست دادن استقلال نشده است چه در گذشته و در زمانی که ردای مربیگری نارنجی پوشان رفسنجانی را بر تن داشت و چه در فصل جاری و زمانی که روی نیمکت مربیگری ذوبی ها نشسته است. با همه اینها مس رفسنجان با شکست دادن استقلال در جام حذفی و با هدایت محرم نویدکیا نشان داد که شکستن طلسم شکست ناپذیری آبی های پایتخت اگرچه سخت است اما غیرممکن نیست.

 

خبرنگار زاینده رود: مرضیه غفاریان

 

منبع
زاینده رود
کلیدواژه : # استقلال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید