کد خبر:12472
پ
۱۷۱۰۸۹۷۳۷

سپاهان به‌دنبال پایان حسرت ۱۱ ساله

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حالی عصر امروز(جمعه) در اهواز به مصاف‌ تیم استقلال ملاثانی می‌رود که ۱۱ سال از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی می‌گذرد و این تیم اصفهانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب این جام است. تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در چارچوب مرحله […]

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حالی عصر امروز(جمعه) در اهواز به مصاف‌ تیم استقلال ملاثانی می‌رود که ۱۱ سال از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی می‌گذرد و این تیم اصفهانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب این جام است.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در اهواز به مصاف‌تیم آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) می‌رود و این در حالی است که سپاهان آخرین بار در بیست و ششمین دورهٔ جام حذفی فوتبال ایران در سال ۱۳۹۲ به قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

پیش از این قرار بود مسابقه تیم‌های سپاهان و استقلال ملاثانی در ورزشگاه «شهید بهنام محمدی» مسجد سلیمان برگزار شود که بر اساس تصمیم فدراسیون این دیدار به ورزشگاه «شهدای فولاد» اهواز منتقل شد و قضاوت آن بر عهده هادی علی‌نیافر است که حامید افخمی، کورش صامی‌فر و میثم عباسی وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و مختار مهدوی ناظر بازی است.

 

سپاهان بیش از پیش به‌دنبال کسب جام حذفی

طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی که از آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی ۱۱ سال می‌گذرد، امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام حذفی هستند و از این رو شاگردان ژوزه مورایس برای پیروزی در بازی عصر امروز مقابل تیم آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) از انگیزه بالایی برخوردارند.

جام حذفی امسال برای سپاهانی که اسفند ۱۴۰۱ با شکست پُرگل چهار بر ۲ مقابل پرسپولیس و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از گردونه رقابت‌ها خارج شد، اهمیت دوچندان دارد بویژه آن‌که سال ۱۴۰۰ نیز طلایی پوشان در جام حذفی با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

 

 

اگر سپاهان بازی امروز خود مقابل آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) را ببرد این نخستین باری است که از سال ۱۳۹۹ در جمع هشت تیم برتر جام حذفی قرار می گیرد، در آن سال نیز سپاهان با هدایت محرم نوید کیا پس از کسب پیروزی مقابل تیم‌های مس رفسنجان و خوشه طلایی ساوه در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفت و در پایان با شکست در ضربات پنالتی نتوانست خود را در بین چهار تیم مرحله نهایی جام حذفی ببیند.

طلایی‌پوشان اصفهانی که با توجه به بازی های باقی مانده در لیگ برتر، امید زیادی برای کسب جام در این لیگ ندارند، برای جبران ناکامی‌ ها به‌دنبال کسب قهرمانی در جام حذفی هستند تا بتوانند سال فوتبالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را با موفقیت به پایان برسانند.

سپاهان که به لطف پیروزی ۲ بر یک مقابل ملوان و شکست‌ تراکتور مقابل نساجی در قائمشهر، توانست جایگاه سومی خود در لیگ برتر را تثبیت کند و تا اندازه بسیاری به یکی از اهداف اصلی در لیگ برتر که همان کسب سهمیه آسیایی است نزدیک شود، می‌تواند با توجه به آنکه شانس زیادی برای کسب قهرمانی و حتی نایب قهرمانی در لیگ برتر ندارد، بر روی جام حذفی تمرکز کند.

از سوی دیگر طرفداران سپاهان نیز امسال با توجه به هزینه‌ها و ترکیب تیم مورد علاقه‌ خود در فصل جاری با قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی از این تیم محبوبشان راضی خواهند شد و برای تحقق این آرزو، زردپوشان باید امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و در مصاف با تیم دسته اولی «استقلال آبی پوش ملاثانی» با پیروزی میدان را ترک کنند.

هرچند برروی کاغذ، سپاهانی‌ها کار سختی در بازی امروز پیش رو ندارند ولی باید توجه داشت حریف عصر امروز سپاهان در اهواز تیمی است که در مرحله یک شانزدهم نهایی «صنعت نفت آبادان» که بیستم فروردین امسال زردپوشان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد، حذف کرده است.

هرچند برد آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) مقابل صنعت نفت در ضربات پنالتی بدست آمد ولی بدون تردید سپاهان امروز بازی آسانی پیش رو نخواهد داشت.

 

 

برد در بازی امروز برای مورایس، سرمربی سپاهان بسیار پُراهمیت است و این مربی به خوبی می‌داند اگرچه شدت انتقادهای هواداران در ۲ بازی اخیر سپاهان از این مربی سرشناس کمتر شده است ولی شکست در دیدارهای پیش رو می‌تواند وی را دوباره در آماج سهمگین انتقادها قرار دهد و سپاهان را راهی بحران کند.

البته مربی پرتغالی سپاهان با چالش مهم دیگری نیز در بازی عصر امروز دست به گریبان است و آن هم بازی در جام حذفی مقابل یک تیم لیگ دسته اولی است که همه بازیکنان آن با انگیزه های زیاد و جنگنده وارد زمین می‌شوند و می توانند خطر بزرگی برای سپاهانی باشند که لطمه های زیادی به‌دلیل ستاره‌های مصدوم خود در این فصل از رقابت ها خورده است.

مصدومیت هر یک از بازیکنان طلایی‌پوش در بازی حساس امروز با توجه به در پیش بودن هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر، فشردگی مسابقات و مصدومیت های پرشماری که بطور معمول در هفته های پایانی گریبان بازیکنان را می‌گیرد می تواند کار سپاهان را در ادامه لیگ و جام حذفی سخت و پیچیده کند.

 

تثبیت شرایط خروج از بحران سپاهان

نتیجه بازی امروز سپاهان در جام حذفی برای تثبیت شرایط خروج از بحران تیم اصفهانی بسیار پر اهمیت است، بویژه آنکه طلایی‌پوشان اصفهانی در ادامه لیگ، دیدارهای دشواری مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، هوادار، آلومینیوم و شمس آذر پیش رو دارند.

سپاهان که پس از کسب ۲ برد در لیگ برتر مقابل ذوب آهن و ملوان توانست خود را به شرایط خروج از بحران نزدیک کند نیازمند هتریک (سه گانه) کردن پیروزی ها پس از شکست مقابل صنعت نفت و کسب تساوی مقابل نساجی در دیدار امروز است.

فیلم زیر روایتگر آخرین تمرین طلایی‌پوشان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به‌منظور آمادگی برای رویارویی با استقلال ملاثانی است.

 

 

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال ملاثانی

یکی از امیدواری های سپاهان در بازی حساس امروز مقابل آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی)، بازگشت مصدومان به ترکیب تیم است و مورایس می تواند از پیام نیازمند و آریا یوسفی پس از مدت‌ها غیبت در جمع طلایی‌پوشان استفاده کند.

سپاهان که در شهرآورد اصفهان از داشتن آریا یوسفی محروم بود، می تواند در بازی امروز این وینگر ارزشمند را در اختیار داشته باشد، یوسفی در بازی سپاهان با استقلال تهران دچار مصدومیت شد و هرچند، چند هفته‌ای است که از بند مصدومیت راه یافته اما مورایس از وی در بازی مقابل ملوان استفاده نکرد و به نظر می رسد با توجه به بازی سرعتی بازیکنان جنوبی تیم استقلال ملاثانی، مربی پرتغالی در بازی امروز از یوسفی سرعتی بهره ببرد.

پیام نیازمند سنگربان اول سپاهان که در آخرین بازی پارسال این تیم به‌دلیل شکستگی از ناحیه استخوان روی پا، بازی های حساس سپاهان مقابل تراکتور، نساجی، صنعت نفت، ذوب آهن، ملوان و همچنین حضور در اردوی تیم ملی و بازی مقابل ترکمنستان را از دست داد سه هفته‌ای است که حضور پررنگی در تمرینات سپاهان دارد که نشان از پشت سر گذاشتن مصدومیت دارد و به نظر می رسد شرایط بازگشت به ترکیب سپاهان را بدست آورده است.

هرچند این سنگربان در ۲ بازی اخیر طلایی‌پوشان بر روی نیمکت حضور داشت ولی با توجه به اهمیت بازی امروز بنظر می رسد شانس زیادی برای حضور در میدان داشته باشد بویژه اگر بازی به ضربات پنالتی برسد.

با توجه به عدم همراهی رضا اسدی به‌دلیل کشیدگی از ناحیه کشاله ران و محمدجواد حسین‌نژاد به‌دلیل مصدومیت در بازی سپاهان مقابل ملوان بنظر می رسد در این مرحله از جام حذفی نیز سپاهان علاوه بر محمد دانشگر، ۲ مهره کلیدی دیگر خود را در دیدار مهم امروز در اختیار نداشته باشد.

محمد دانشگر که در بازی سپاهان با صنعت نفت آبادان مصدوم شد هر چند از یکشنبه هفته گذشته با دست «آتل‌بسته» تمرینات سبکی را جدا از تیم و زیر نظر پزشکان و مربیان سپاهان انجام می‌دهد ولی بنظر می رسد نه تنها بازی امروز بلکه ۶ بازی پیش روی سپاهان در هفته‌های پایانی لیگ برتر را از دست خواهد داد.

مورایس باید در بازی امروز نیم نگاهی به بازی های آینده نیز داشته باشد؛ هم اکنون با توجه به مصدومیت دانشگر، سپاهان تنها ۲ مدافع میانی دارد که اگر دچار آسیب دیدگی شوند، طلایی پوشان با شرایط دشواری مقابل پرسپولیس مواجه خواهند شد ضمن آن که شهریار مغانلو و رضا اسدی ۲ مهاجم سپاهان نیز بدون جانشین هستند که مصدومیت آن‌ها در این مسابقه می‌تواند بازی های آینده سپاهان در لیگ و احتمالا در جام حذفی را با مشکل همراه کند.

بر این اساس ترکیب احتمالی سپاهان برابر استقلال ملاثانی شامل پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمد کریمی، آریا یوسفی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، امید نورافکن و شهریار مغانلو خواهد بود.

 

 

تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در اهواز به مصاف‌تیم آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) می‌رود.

سپاهان چهارشنبه آینده (۱۲ اردیبهشت) باید در دیداری حساس از هفته بیست و پنجم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به میدان برود.

سپاهان آخرین بار در سال ۱۳۹۲ و در بیست و ششمین دورهٔ جام حذفی فوتبال ایران به قهرمانی این جام رسید.

 

 

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید