کد خبر:10606
پ
photo_2024-03-12_04-24-20
المپیک ورزشی به وسعت شهر اصفهان

رقابت ۱۲ هزار ورزشکار در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان

نشست خبری بیست و سومین دوره مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان، در عصرگاه بارانی اصفهان و با حضور کمال حیدری معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و علیرضا خاکسار معاونت ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد. در این جلسه معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از برگزاری این جام را ایجاد «نشاط […]

نشست خبری بیست و سومین دوره مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان، در عصرگاه بارانی اصفهان و با حضور کمال حیدری معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و علیرضا خاکسار معاونت ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از برگزاری این جام را ایجاد «نشاط اجتماعی» و «استعدادیابی» عنوان کرد و گفت: «طی سالیان گذشته مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان بین مردم کاملا شناخته شده و امیدواریم که امسال رقابت کنندگان بیشتری در این مسابقات شرکت کنند و سرزندگی و نشاط بیشتری را در شهر رقم بزنیم و فضا را برای حضور بیشتر شهروندان در ورزش همگانی فراهم کنیم.»

کمال حیدری با بیان اینکه این دوره از مسابقات با حضور هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته بستر لازم برای حضور بیماران خاص و جانبازان در این مسابقات فراهم شده بود که جای قدردانی دارد و در این راستا تلاش کردیم از اقشار مختلف به ویژه جانبازان، بیماران خاص و معلولان دعوت به عمل آوریم و بستر مناسب را برای این عزیزان فراهم کنیم.

وی توسعه فضاهای ورزش همگانی را جزو تکالیف شهرداری خوانده و افزود: با این حال امکان توسعه این فضاها به دلیل سیاست‌های دولت و کمبود نیروی انسانی محدود است؛ ما نیازمند نیروی انسانی هستیم اما مجوزی برای جذب نیرو نداریم و این یکی از چالش‌های اساسی ماست.

حیدری ادامه داد:  این حال در زمینه توسعه ورزش همگانی در ایستگاه‌‌های صبح‌گاهی با همکاری آموزش و پرورش تلاش کردیم تا ظرفیت مدارس در اختیار مردم قرار بگیرد و در این زمینه استفاده از حیاط  ۲۰۰ مدرسه هدف‌گذاری شده بود که از این میزان ۷۷ مدرسه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای ما در این موضوع، استفاده از ظرفیت‌های محلی است و به همین منظور شهرداری در تلاش است تا حوزه ورزش و هنر، به جای ساخت و ساز، ظرفیت‌های موجود را اجاره کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در حال تلاشیم تا نرم‌افزاری را طراحی کنیم که به وسیله آن آدرس ظرفیت و امکانات ورزشگاه‌های شهر قابل رصد و استفاده باشد و از این نرم‌افزار در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما در حوزه ورزش،  بر افزایش مشارکت بنا شده، افزود: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها به‌نحو احسن استفاده کنیم، البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، از این‌رو نیاز به هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها برای انجام اقدامات و تحقق اهداف داریم.

حیدری گفت: تلاش می‌کنیم در فضای تعاملی امکانات بهتری را برای شهروندان فراهم کنیم؛ جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان یک حرکت فرهنگی است که به متظور افزایش نشاط اجتماعی و شور و نشاط در جامعه برگزار می‌شود.

 

حضور ۱۲ هزار ورزشکار در جام ۱۴۰۳ مولای عرشیان و بانوی قدسیان

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: سال گذشته در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در ۲۷ رشته ۴۵۰۰ ورزشکار شرکت کردند، سال جاری در ۲۹ رشته ۷۰۰۰ ورزشکار حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود جام ۱۴۰۳ را با حضور ۱۲ هزار ورزشکار برگزار کنیم.

علیرضا خاکسار گفت: سال جاری بیست‌وسومین دوره مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به همت جامعه ورزشی اصفهان برگزار و بیشتر هزینه‌های این جام با کمک هیئت‌های ورزشی تأمین می‌شود.

وی افزود: سال گذشته طی این مسابقات در ۲۷ رشته ۴۵۰۰ ورزشکار شرکت کردند، سال جاری در ۲۹ رشته ۷۰۰۰ ورزشکار حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود جام ۱۴۰۳ را با حضور ۱۲ هزار ورزشکار برگزار کنیم.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با توجه به اینکه بیشتر ورزشگاه‌های شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۸ سالن ورزشی درگیر مسابقات هستند که ۸ مورد آن‌ها سالن‌های در اختیار شهرداری است.

خاکسار تاکید کرد: همپوشانی و قرار گرفتن ظرفیت‌ها کنار هم موجب شد ظرفیت شرکت کنندگان را تا حدود ۲ برابر افزایش دهیم؛ البته تلاش کردیم بانوان و آقایان را برابر ببینیم.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۲۵ رشته ویژه بانوان و ۳۰ رشته ویژه آقایان در نظر گرفته شده است که از شانزدهم اسفند سال جاری جام مولای عرشیان با ۲ رشته ورزشی رزمی و کشتی استارت خورد و از فردا بیست‌ودوم اسفند ۲۸ رشته دیگر نیز به‌صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳ بیشتر رویدادها در پارک صفه و ناژوان در حوزه ورزش و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای اجرای مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان گفت: یکی از ظرفیت‌ها همکاری بسیج ناحیه امام صادق (ع) است که مباحث میز ورزش توسط این ناحیه انجام می‌شود.

خاکسار با بیان اینکه آموزش و پرورش باز شدن درِ مدارس برای ورزش محلات را فراهم کرده است، گفت: حیاط مدارس را تجهیز می‌کنیم تا صبح تا ظهر در اختیار دانش آموزان و عصرها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دیگر نقاطی که می‌توان استفاده کرد تکایا و حسینیه‌ها است، زیرا فقط در مناسبت‌های مذهبی استفاده می‌شود، از این‌رو تاکنون مذاکراتی انجام و مقرر شد ۱۰ مورد از این مکان‌ها به‌عنوان سالن ورزشی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید