کد خبر:12552
پ
۶۲۴۸۵۲۷۵

ذوب‌آهن اصفهان به‌دنبال صعود به فینال لیگ برتر بسکتبال

تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان عصر امروز(شنبه) در نخستین دیدار خود در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور به مصاف «طبیعت اسلامشهر» می‌رود، تیمی که توانسته است گاندوها را در آخرین دیدار و در خانه شکست دهد. تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۶ امروز در سالن «حسن رهنما» ورزشگاه «ملت» اصفهان در نخستین […]

تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان عصر امروز(شنبه) در نخستین دیدار خود در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور به مصاف «طبیعت اسلامشهر» می‌رود، تیمی که توانسته است گاندوها را در آخرین دیدار و در خانه شکست دهد.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۶ امروز در سالن «حسن رهنما» ورزشگاه «ملت» اصفهان در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان کشور به مصاف تیم طبیعت اسلامشهر می‌رود.

شاگردان مهران حاتمی، سرمربی ذوب آهن پس از کسب سه پیروزی از چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی (پلی‌آف) لیگ برتر بسکتبال مقابل کاله مازندران در حالی به مصاف تیم طبیعت اسلامشهر می‌روند که بر روی حمایت پرشور هواداران سبزپوش اصفهانی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

 

صعود ذوب آهن به مرحله نیمه نهایی در سایه حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن

ذوبی‌ها که یکی از هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی (پلی آف) لیگ برتر بودند به‌همراه شهرداری گرگان، طبیعت، مهرام، مس کرمان، پالایش نفت آبادان، کاله مازندران و لیموندیس شیراز از ۱۹ فروردین امسال در مرحله یک چهارم نهایی(پلی‌آف) لیگ برتر بسکتبال مردان کشور حاضر شدند.

با توجه به رتبه دوم سبزپوشان اصفهانی در جدول مرحله مقدماتی لیگ برتر، حریف این تیم در مرحله پلی آف، تیم بسکتبال کاله مازندران تعیین و آسمان خراش‌های اصفهانی در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی که در اصفهان برگزار شد در یک دیدار دیدنی و با حضور هواداران پرشمار توانستند میهمان خود را با نتیجه ۹۰ بر ۸۲ شکست دهند.

ذوبی‌ها در پلی‌آف دوم که روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین امسال در اصفهان برگزار شد نیز تیم شمالی را با نتیجه قاطع ۸۰ بر ۵۷ برای دومین بار در پلی آف اصفهان شکست دادند و در آستانه صعود به مرحله نیمه‌نهایی قرار گرفتند.

شاگردان حاتمی که خود را در آستانه صعود دیدند در بازی سوم که ۲۵ فروردین‌ در آمل برگزار شد با استراحت دادن به بازیکنان باتجربه‌ وارد میدان شدند ولی به یکباره با تیم جنگنده ای مواجه شدند که چاره ای جز کسب پیروزی خانگی نداشت و از حمایت بی دریغ هواداران نیز بهره می‌برد و در نهایت در یک دیدار پر حاشیه و با نتیجه عجیب ۱۰۵ بر ۸۰ بازی را به حریف واگذار کردند.

ذوبی‌ها به شدت نسبت به حواشی دیدار سوم پلی آف مقابل کاله معترض بودند، در بیانیه ای اتفاقات این بازی را محکوم کردند و خواستار برخورد با خاطیان بویژه ۲ بازیکن کاله شدند.

شاگردان مهران حاتمی که طعم نخستین شکست را در پلی آف سوم چشیدند در باز چهارم از همه بازیکنان سرشناس بویژه خارجی و تاثیرگذار خود بهره بردند تا در چهارمین مسابقه بین کاله مازندران و ذوب‌آهن اصفهان که ۲۷ فروردین در مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال در آمل برگزار شد با نتیجه ۸۵ بر ۱۰۵ و با ثبت سومین برد، صعود خود به مرحله نیمه‌ نهایی را رقم بزنند.

هرچند ذوبی‌ها با فاصله زیاد پلی‌آف چهارم را بردند ولی دیدار ۲ تیم حاشیه‌های برجسته‌ای داشت که از سه بازی اخیر ۲ تیم به پلی آف چهارم رسیده بود و حتی به توقف بیش از ۳۰ دقیقه‌ای این بازی منجر شد.

این مسابقه با توجه به تنشی که بین هواداران ۲ تیم شکل گرفت از ابتدا با جوی تقریبا پرتنش روی سکوها آغاز شد و در نهایت با سردادن شعارهای غیر ورزشی علیه «ذوب آهن» سبب شد داوران تصمیم به توقف دیدار در کوارتر چهارم بگیرند.

هرچند در آن دیدار بازیکنان ۲ تیم در زمین تنها بر انجام مسابقه متمرکز بودند و هیچ تشنج و تنشی از سکوها به زمین بازی کشیده نشد ولی حجم بالای شعارها روی جریان بازی تاثیر گذاشت و داوران را در کوارتر چهارم متقاعد کرد که بازی را متوقف کنند.

حاشیه عجیب در دیدار چهارم پلی آف ۲ تیم بروز یک اتفاق نادر در بسکتبال ایران بود که در کوارتر آخر آن بازی، داوران، زمین بازی را ترک کردند و پس از ورود عوامل انتظامی به سالن و آرام شدن جو سکوها به زمین برگشتند تا ۶ دقیقه پایانی مسابقه برگزار شود.

مهران حاتمی برای بازی چهارم پلی آف مقابل کاله راهبرد تاکتیکی در نظر گرفته بود، توانست از تجربه بازیکنان مطرح خود بهره بگیرد و بر جوانی و تجربه پایین بازیکنان کاله چیره شود.

 

 

کار دشوار ذوب آهن در مصاف با طبیعت اسلامشهر

هرچند بر روی کاغذ، سبزپوشان اصفهانی بازیکنان به مراتب بهتری نسبت به طبیعت اسلامشهر دارند و جایگاه ۲ تیم در جدول دور مقدماتی نیز موید این موضوع است ولی نتایج ۲ بازی دوره مقدماتی نشان می‌دهد شاگردان حاتمی عصر امروز کار دشواری مقابل طبیعت پیش رو دارند.

ذوب آهن و طبیعت اسلامشهر در مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال به‌عنوان تیم‌های دوم و سوم تنها با یک امتیاز اختلاف به کار خود پایان دادند و این درحالی است که تفاضل گل طبیعت ۴۴ امتیاز بالاتر از ذوب آهن است.

 

 

ذوب آهن هرچند در دور مقدماتی و در بازی رفت با حداقل امتیاز تیم اسلامشهری میزبان را برد ولی طبیعت اسلام شهر در بازی برگشت انتقام شکست دور رفت را در ورزشگاه ملت اصفهان گرفت از این رو این تیم از نظر روحی در شرایط بهتری از میزبان اصفهانی خود قرار دارد و ذوبی ها امروز می توانند از حضور هواداران خود بهره ببرند.

ذوبی‌ها در بازی رفت که ۲۴ آذر پارسال در اسلامشهر برگزار شد، تنها با یک امتیاز اختلاف بازی را بردند و آن دیدار با نتیجه ۸۰ بر ۷۹ به سود سبزپوشان میهمان به پایان رسید.

در دیدار برگشت که در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال برگزار شد در حالی که همه انتظار داشتند سبزپوشان و برنده بازی رفت با اختلاف بیشتری میهمان اسلامشهری را شکست دهند ولی ذوب آهن با ۱۱ امتیاز کمتر مقابل طبیعت تن به شکست داد تا آن دیدار با نتیجه ۷۱ بر ۸۲ به سود تهرانی ها به پایان برسد.

شاگردان مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم طبیعت اسلامشهر در هر ۲ بازی با ترکیب ابتدایی محمد شهریان، سعید داورپناه، مرتضی طاهری، آرمان زنگنه و جردن استیونز مقابل آسمان‌خراش های ذوب آهن صف‌آرایی کردند و به‌نظر می رسد امروز نیز با همین ترکیب در ورزشگاه ملت اصفهان حاضر شوند.

بدون تردید، مهران حاتمی برای کسب پیروزی در بازی امروز باید برنامه ویژه ای برای مهار اشکان جعفری و رضا نظری‌کیا بازیکنان امتیاز آور تیم طبیعت داشته باشد.

 

چالش پیش روی تیم طبیعت

کمیته انضباطی و کمیته فنی فدراسیون بسکتبال پنجشنبه هفته گذشته اعضای سه تیم حاضر در لیگ برتر بسکتبال را به جهت ارایه پاره‌ای از توضیحات درباره اتفاقات بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی بیست‌ و پنجمین دوره لیگ برتر به این فدراسیون فراخواندند.

بر اساس اعلام فدراسیون بسکتبال سعید داورپناه و آرمان زنگنه از تیم طبیعت به کمیته انضباطی دعوت شدند که البته خبری درباره محرومیت این ۲ بازیکن تاکنون اعلام نشده است ولی بدون تردید هشدار فدراسیون به این ۲ بازیکن می تواند بازی آنها را دستخوش تغییر کند.

به هرحال از ۲ تیم ذوب آهن و طبیعت تیمی به فینال خواهد رسید که در سه دیدار پیروز میدان شود و ذوبی‌ها بر روی ۲ بازی نیمه نهایی که روزهای شنبه و دوشنبه هفته جاری در اصفهان برگزاری می‌شود حساب ویژه ای باز کرده اند.

بازی سوم ۲ تیم مذکور ۱۸ اردیبهشت جاری در اسلامشهر و در صورتی که نیازی به برگزاری دیدارهای چهارم و پنجم باشد، آن دیدارها نیز هجدهم و بیست و دوم اردیبهشت به ترتیب در اسلامشهر و اصفهان برگزار خواهد شد.

به‌نظر می رسد ذوب آهن در دیدار عصر امروز مانند سه دیداری که از کاله مازندران برد، از بازی خوب بازیکنان با تجربه خود آرن داوودی، رسول مظفری، محمدرضا اکبری، جونز جمیل و دوایت بایکس استفاده کند البته مهران حاتمی، سرمربی گاندوها برگ برنده های دیگری مانند دادن فرصت بازی به ستاره‌ جوان خود حسین مکاریان را نیز دارد.

 اصفهان یکی از قطب های قدیمی بسکتبال در کشور است که سابقه‌ای ۱۰۰ ساله در این رشته ورزشی دارد و با صعود هفته گذشته تیم بسکتبال گلنور، اصفهان فصل آینده ۲ نماینده در لیگ برتر بسکتبال مردان کشور خواهد داشت.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید