کد خبر:12618
پ
photo_2024-04-28_21-07-08
برتری می تواند قسمت ذوب آهن هم بشود اگر...

دکمه گلزنی گاندوها را روشن کنید

ذوب آهن در فصل جاری با معضل پنالتی زدن روبه رو بوده است. این تیم اصفهانی در ۲۴ هفته ای که از لیگ ۲۳ پشت سر گذاشته تنها ۲ پنالتی به دست آورده که هر دو را نیز به راحتی از دست داده است. از اینها بدتر اینکه گاندوها که با ۴ قهرمانی در جام […]

ذوب آهن در فصل جاری با معضل پنالتی زدن روبه رو بوده است. این تیم اصفهانی در ۲۴ هفته ای که از لیگ ۲۳ پشت سر گذاشته تنها ۲ پنالتی به دست آورده که هر دو را نیز به راحتی از دست داده است. از اینها بدتر اینکه گاندوها که با ۴ قهرمانی در جام حذفی سومین تیم پرافتخارتر این رقابت ها تاکنون به شمار می روند، در فصل جاری، در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات از دور این رقابت ها کنار رفتند؛ آن هم به دلیل ضعف در گل کردن ضربات پنالتی!

جالب آنجاست که سرمربی ذوب‌آهن پیش از این عنوان کرده بود که شاید اگر پنالتی‌های تیمش در بازی‌های گذشته لیگ گرفته می‌شد الان شاگردانش شرایط بهتری در جدول رده‌بندی داشتند. محمد ربیعی در حالی پس از برتری گاندوها در مصاف با آلومینیوم اراک در هفته گذشته لیگ با اعتقاد به اینکه داور می توانسته برای تیم او در این دیدار پنالتی بگیرد، نسبت به پنالتی های دیگری که به دلیل اشتباهات سهوی داوران در طول رقابت های لیگ برای تیمش گرفته نشده معترض بود که پس از حذف سبزوسفیدهای اصفهانی از جام حذفی اذعان کرد ذوب آهن کمبود پنالتی زن دارد.

جالب تر اینکه دستیار ربیعی هم دقیقاً همان یک هفته پیش و در نشست خبری قبل از بازی ذوبی ها در هفته بیست و چهارم لیگ وقتی از سوی خبرنگاران درباره معضل پنالتی نزدن گاندوها مورد سئوال قرار گرفت در واکنش به این موضوع با اشاره به اینکه «خیلی مواقع بزرگ ترین بازیکنان فوتبال دنیا هم پنالتی از دست دادند» این موضوع را«جزو جذابیت‌های فوتبال» دانست و حالا ذوب آهن به دلیل همین «جذابیت» تلخ، از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بازمانده است. این درحالی است که باشگاه ذوب آهن هم پس از دیدار اخیر گاندوها در لیگ برتر با انتشار ویدیویی در اعتراض به بی تفاوتی داور به سرنگونی بازیکن تیمشان در دقیقه ۷۲ بازی که به زعم آنها می توانست پنالتی باشد، نوشت: «شاید گزینه اعلام پنالتی برای ذوب‌آهن، خاموش شده…»؛ اما حالا و با توجه به شکست ۳ بر یک شاگردان ربیعی در ضربات پنالتی در مصاف با تراکتور در جام حذفی سئوالی که پیش می آید این است که آیا اگر گزینه اعلام پنالتی برای ذوب آهن از سوی داوران خاموش نشده بود، آیا اگر در چهار پنج بازی که به اعتقاد گاندوها باید برای آنها پنالتی گرفته می شد، داوران میدان در سوت خود به نشانه پنالتی برای ذوبی ها می دمیدند باز هم می توان همچون ربیعی رتبه ای بهتر برای تیم او متصور شد؛ آن هم با توجه به کمبود پنالتی زن در بین شاگردان این سکاندار جوان که حالا دیگر خود ربیعی هم به این موضوع معترف شده است؟

قبول که فوتبال، ورزش شگفتی هاست و هیچ چیز در آن غیر ممکن نیست. قبول که بزرگ ترین بازیکنان فوتبال جهان هم پنالتی از دست می دهند؛ اما حتی با صحه گذاشتن بر این موارد بازهم سخت است که بپذیریم مهره های پراسترس ذوب آهن که در فصل جاری نه تنها پنالتی هایشان را که بیشتر موقعیت های گلزنی که نصیبشان شده را با اعتماد به نفس پایین خود از دست داده اند، می توانستند همه آن پنالتی ها مذکور را که به زعم آنها به دلیل خطای داوران از سبد این تیم خارج شده را به تور دروازه حریفان بنشانند.

ذوب آهن این روزها نه تنها در گل کردن پنالتی بلکه در به ثمر نشاندن موقعیت های گل خود مشکل دارد. بهترین شاهد برای این مدعا هم باز در سخنان سرمربی این تیم نهفته؛ همانجا که در نشست خبری پس از بازی با تی تی ها می گوید: «در ابتدای وقت اضافه یک موقعیت خوب داشتیم که می‌توانست بازی را به سود ما برگرداند.» به نظر وقت آن رسیده که سکانداران این تیم پرافتخار و باریشه اصفهانی در کنار اعتراض به خاموشی دکمه اعلام پنالتی برای تیمشان، تدبیری اساسی بیاندیشند برای استارت دکمه گل کردن معدود پنالتی هایی که به نفع این تیم گرفته می شود و به ثمر نشاندن موقعیت های متعدد گلزنی که در طول بازی نصیب گاندوها می شود؛ چه اینکه سبزپوشان اصفهانی نشان داده اند اگر بخواهند می توانند رقبایشان را گلباران کنند. بهترین شاهد برای این مدعا نیز مصاف گاندوها با پرشورهای تبریزی در جریان بازی برگشت لیگ است؛ همانجایی که شاگردان ربیعی با ۴ گل هم تراکتور را در خانه خود زمینگیر کردند و هم سند برکناری سکاندار اسپانیایی این تیم تبریزی را امضا کردند. این ذوب آهن می تواند سنگر حریفانش را فروریزد، می تواند پنالتی هایش را گل کند؛ کافی است که خللی در رویش باورهای آن به وجود نیاید و با تمرین و ممارست بیشتر سعی کند تا فرصت هایش را به راحتی و با دم زدن از قضا و قدر و قسمت از دست ندهد.

 

 

خبرنگار زاینده رود :مرضیه غفاریان

 

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید