کد خبر:11564
پ
۱۹۱۶۵۸۳۹_۵۹۴

اصفهان، میزبان رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای

با تصویب فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، اصفهان میزبان نخستین دوره رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شد. رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مراسم زورخانه گردی ماه مبارک رمضان در اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم رقابت‌های جهانی این ورزش ملی و آیینی ایران را برگزار کنیم گفت: در حال […]

با تصویب فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، اصفهان میزبان نخستین دوره رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شد.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مراسم زورخانه گردی ماه مبارک رمضان در اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم رقابت‌های جهانی این ورزش ملی و آیینی ایران را برگزار کنیم گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی عضو هستند و با تصویب فدراسیون جهانی این رشته بر این شد تا نخستین دوره رقابت‌های جهانی این ورزش ایرانی که به ثبت جهانی هم رسیده در کشور عزیزمان برگزار شود.

مهرعلی باران چشمه افزود: از آنجایی که اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای کشور محسوب می‌شود بنا براین شد تا نخستین دوره مسابقات جهانی این ورزش سنتی ایران در این شهر برگزار شود.

او گفت: تا کنون بیش از ۱۵ کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند و در تلاش هستیم این تعداد بیشتر هم شود.

باران چشمه با اشاره به ظرفیت ورزش زورخانه و پهلوانی ایران در جهان افزود: با رایزنی‌هایی که از طرف وزارت امورخارجه ایران با دیگر کشور‌ها انجام شده تا کنون مربیان و قهرمانان زیادی از کشورمان به دیگر کشور‌ها برای توسعه و آموزش این ورزش ایرانی فرستاده شده اند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: این ورزش ایرانی و کهن که قدمت هزار ساله دارد نه فقط در بین کشور‌های مسلمان بلکه در کشور‌های غیر مسلمان از جمله اروپایی و آمریکایی لاتین هم طرفدار پیدا کرده است و خواهان عضویت در فدراسیون جهانی این ورزش هستند.

او افزود: باشگاه فرهنگی ورزشی فولادمبارکه سپاهان و در راس آن شرکت فولادمبارکه نه فقط در بحث تیمداری و حمایت از برگزاری مسابقات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بلکه در حوزه زیرساختی و مکانی هم قرار است یکی از مجموعه‌های بزرگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور را تا ۲ سال آینده در اصفهان ایجاد کند تا زمینه‌ای برای رونق و توسعه این ورزش ملی و مذهبی ما برای نسل جدید و جوانان کشورمان باشد.

در پایان مراسم زورخانه گردی ماه مبارک رمضان از آیت الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی مجتهد، پهلوان و صاحب زنگ زورخانه کشور با حضور مسئولان، قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و پهلوانان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشورمان قدردانی شد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید