کد خبر:6362
پ
۴۶۴۵۵۷۷

کشف و توقیف ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف و توقیف شد. حمید گل آرایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ناکامی قاچاقچیان چوب در آران و بیدگل اظهار داشت: در یک عملیات تعقیب و با هماهنگی مراجع قضائی، مأمورین […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف و توقیف شد.

حمید گل آرایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ناکامی قاچاقچیان چوب در آران و بیدگل اظهار داشت: در یک عملیات تعقیب و با هماهنگی مراجع قضائی، مأمورین کلانتری نوش آباد توانستند خودرو پژو حامل چوب تاغ را در محدوده ورودی کویر مرنجاب توقیف و راننده خودرو را دستگیر کنند.

وی ابراز داشت: در این عملیات غافلگیرانه که ساعت یک بامداد انجام شد، دو نفر از همدستان متهم نیز در حال قطع درختان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل و تاکید بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان گفت: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار و ایجاد حدود ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از اول انقلاب تاکنون بوده است.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید