کد خبر:2624
پ
۵۷۴۵۸۶۹۲
بخشدار مرکزی تیران و کرون:

پروژه‌های گردشگری معطل تصمیمات دستگاه‌های خدمات رسان است

بخشدار مرکزی تیران و کرون گفت: پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهرستان معطل تصمیمات دستگاه‌های خدمات رسان است. ذبیح‌الله ابراهیمی اظهار کرد: برخی از این تصمیمات سلیقه‌ای بوده و مانع از اجرای یک سرمایه‌گذاری و جذب توریست شده، در حالی که صنعت گردشگری از فرصت‌های اقتصادی پاک و با کمترین خسارت به زیرساخت‌های زیست‌محیطی […]

بخشدار مرکزی تیران و کرون گفت: پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهرستان معطل تصمیمات دستگاه‌های خدمات رسان است.

ذبیح‌الله ابراهیمی اظهار کرد: برخی از این تصمیمات سلیقه‌ای بوده و مانع از اجرای یک سرمایه‌گذاری و جذب توریست شده، در حالی که صنعت گردشگری از فرصت‌های اقتصادی پاک و با کمترین خسارت به زیرساخت‌های زیست‌محیطی و تأسیساتی است.

وی با بیان اینکه گردشگری طبیعی یکی از فرصت‌های خاص این حوزه است، افزود: چشمه شاهی و سد شهید منتظری روستای خمیران دو فرصت گردشگری برای طرح‌های آبی و جذب توریست است، اما با مخالفت‌های متولیان امر در این حوزه روبرو می‌شود.

بخشدار مرکز تیران و کرون، ادامه داد: آب موجود در چشمه و سد برای مصارف کشاورزی بوده و سرمایه‌گذاران قصد بهره‌برداری از منابع آبی را ندارند و تنها از وجود آن برای طرح‌های خود استفاده می‌کنند.

ابراهیمی با انتقاد از تصمیمات سلیقه‌ای و نبود همکاری‌های مشترک در بین دستگاه‌های خدمات رسان، تصریح کرد: پتانسیل موجود در طبیعت این شهرستان در صنعت توریست تنها بسترساز فعالیت‌های گردشگری بوده و حفظ محیط زیست و منابع انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیران تعدادی از دستگاه‌های اداری شهرستانی اختیار چندانی ندارند، خاطرنشان کرد: تمرکززدایی یکی از اصول برای توسعه اقتصادی بوده و همین مشکل بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را معطل گذاشته است.

به گفته وی، ادارات در پاسخ به استعلامات و نظریه‌های کارشناسی تنها مخالفت خود را اعلام می‌کنند و هیچ  راهکار جایگزین در خصوص رفع مشکل و امکان سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهند.

بخشدار مرکزی تیران و کرون یادآور شد: تعامل، همکاری و ارائه راهکار امکان سرمایه‌گذاری را فراهم و منجر به تسهیل امور خواهد شد از این رو باید مسئولان دستگاه‌های اداری ضمن رعایت قانون، در ارائه مشاوره و راهنمایی سرمایه‌گذاران نیز همکاری کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: برخی از تصمیمات نیز سلیقه‌ای بوده که با تغییر یک مدیر، فرآیند اجرایی نیز تغییر پیدا می‌کند.

منبع
ایسنا
کلیدواژه : گردشگری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید