کد خبر:2379
پ
۱۸۳۱۸۴۲
عضو هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی:

هنر نمایش در اصفهان از جایگاه ثابت خود دور شده است

عضو هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی گفت: باوجود اینکه اصفهان انبوهی هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی و بیرونی دارد، اما نبود تقویم سالانه و توجه ناکافی به تمامی موضوعات اجتماعی و مناسبتی در کنار پاره ای دیگر از معضلات، هنر نمایش را در این خطه از جایگاه ثابت خود دور کرده است. پویان عطایی روز سه […]

عضو هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی گفت: باوجود اینکه اصفهان انبوهی هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی و بیرونی دارد، اما نبود تقویم سالانه و توجه ناکافی به تمامی موضوعات اجتماعی و مناسبتی در کنار پاره ای دیگر از معضلات، هنر نمایش را در این خطه از جایگاه ثابت خود دور کرده است.

پویان عطایی روز سه شنبه افزود: تئاتر خیابانی اصفهان در کشور و حتی در عرصه بین الملل همواره درخشان بوده است، به طوری که همیشه در فستیوال‌های مختلف نماینده داشته و توانسته است حائز رتبه باشد اما با چنین جایگاهی، پاتوق‌های ثابت برای اجرای خیابانی و فصل نامه هایی برای آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند پاتوق‌های ثابت برای اجرای تئاتر خیابانی داریم، استقبالی که در زمان حاضر خوب است به عالی تبدیل می‌شود و می‌توانیم فرهنگ سازی را درست تر و دقیق تر پیش ببریم.

عضو هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی تصریح کرد: تنها سازمانی که از تئاتر خیابانی اصفهان حمایت می‌کند، شهرداری است که این نهاد هم برمبنای ذائقه ، فرهنگ سازی و مناسبت‌های مد نظرش، اجراهای خیابانی را برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: تئاتر خیابانی تئاتری فرهنگ ساز است و از سویی می‌تواند موجب رونق تروریسم و فرهنگ شهری شود، به همین دلیل این گونه تئاتری در اصفهان نیاز به حمایت بیشتری دارد.

عطایی تاکید کرد: مسوولانِ امر باید در طول سال تئاتر خیابانی اصفهان را نادیده نگیرند و برای آن برنامه های مدونی داشته باشد.

این هنرمند عرصه تئاتر اصفهان تصریح کرد: در تئاتر خیابانی اصفهان باید بهایی بیشتری به تمامِ موضوعات بدهیم، نه فقط به بعضی موضوعات و مناسبت های خاص بلکه به تمام موضوعات شهری، آسیب‌های اجتماعی بهای خاص خودش را بدهند.

وی در ادامه گفت: تئاتر خیابانی با کمترین هزینه و در کمترین زمانِ ممکن به تولید می‌رسد ولی بیشترین بازخورد و رهاورد را برای مسوولان و حتی دولت‌ها دارد.

عطایی یادآور شد: بعضی اوقات فکر می‌کنیم با یک بنر زدن یا یک مطلب، موضوعی را جا می‌اندازیم اما گاهی با زبانِ نمایش به خصوص تئاتر خیابانی که می‌تواند به راحتی و به آسانی در دسترس مردم باشد و ارتباط ساده ای با آنها برقرار کند،می‌توانیم خیلی موضوعات مدنظرِ نه تنها شهرداری بلکه همه سازمان ها را فرهنگ سازی کنیم.

عضو هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی با اشاره به اجراهایی که هم اکنون تحت عنوان” دوران عاشقان “با موضوع مناسبتی در حال اجراست، گفت: این رپرتوار به موضوع محرم و صفر می پردازد و تا این لحظه استقبال خیلی خوبی هم داشته است.

رپرتوار «دور عاشقان» به‌همت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و با همکاری دفتر تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان از بیست و یکم مرداد تا دهم شهریورماه سال جاری در حال برگزاری است.

۱۳ گروه در دو محل یکی در ضلع جنوبی پل تاریخی خواجو و دیگری در دروازه دولتِ اصفهان در محل ارگ جهان نما از ساعت ۱۹:۳۰ تا ساعت ۲۲ اجرا دارند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید