کد خبر:4070
پ
۱۴۰۲۰۷۱۸۰۰۰۱۷۴_Test_PhotoN

نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان گامی برای رونق طرح ملی مسکن

نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های […]

نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد

نمایشگاه صنعت ساختمان که به نوعی می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان است امسال از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

نزدیک به سه دهه است که این نمایشگاهْ دریچه‌ای را به روی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنعت ساختمان در مرکز و جنوب کشور گشوده است. امسال نیز قرار است بیست و ششمین دوره این نمایشگاه در ابعادی گسترده‌تر برگزار شود.

این نمایشگاه از سال ۱۳۷۶ شمسی هرساله در شهر اصفهان برگزار می‌شود؛ هدف نمایشگاه صنعت ساختمان گرد هم آوردن شرکت‌ها و طرح‌ها و ایده‌های جدید برای ارتقای کسب‌وکار، اقتصاد، جامعه و فرهنگ است.

با نگاهی به گذشته این نمایشگاه باید گفت که در ۱۰ سال گذشته نمایشگاه ساختمان اصفهان به نسبت متحول شده؛ در سال ۹۱ تنها ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی با ۹۲ مشارکت کننده در محلِ پل تاریخی شهرستان برگزار شد. اما امسال با شکوه هرچه تمام‌تر و در تدارک برای شروع به کار نمایشگاهی متفاوت و جذاب است.

زمان ثبت نام در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اصفهان از سه ماه قبل از برگزاری آن شروع شد و ظرف مدت چهار روز کل فضای سرپوشیده پیش‌بینی شده رزرو شد امری که حکایت از اعتبار و کیفیت این رویداد تخصصی دارد.

این نمایشگاه در سالنی به مساحت ۱۶ هزار متر مربعْ میزبان شرکت های داخلی و خارجی تحول آفرین و خلاق در هفت حوزه مانند مصالح پایه ساختمانی و سیستم های سازه ای-معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فضای باز-لوازم و تاسیسات برقی الکترونیک و امنیتی ساختمان و هوشمندسازی-ابزارآلات و تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی–خدمات مهندسی و طراحی و نظارت، پیمانکاری و انبوه سازی- آموزش و تبلیغات، انجمن ها خواهد بود.

سال گذشته این نمایشگاه به نسبت سال‌های قبل‌تر، ۲۵ درصد رشد حضور شرکت کننده داشت، امسالْ نمایشگاه با دستاوردهای بیشتری به ظرفیت خود اضافه کرده و دایره مشارکت‌کنندگان آن وسیع تر شده. تفاوت اصلی هم برمی گردد به تنوع حضور مشارکت کنندگان در زیرگروه‌های دکوراسیون و معماری و افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان در این بخش و همین موضوع موجب شد زیرگروه آسانسور در قالب یک نمایشگاه تخصصی در تاریخ مجزا و افزایش متراژ نمایشی و  ۹ هزار مترمربع فضای بسته و ۲۰۰ مترمربع فضای باز سالن یکی از تفاوت‌های نمایشگاه امسال است.

استانهای تهران، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، فارس، قم، گیلان، لرستان، مرکزی، یزد و اردبیل که ۴۴ درصدِ مشارکت‌کنندگان ایرانی غیرِ اصفهانی نمایشگاه را شامل می شوند اما در مقابل ۵۶ درصد مشارکت کنندگان برندهای استان اصفهان هستند. در این میان ۸ نماینده خارجی از کشورهای چین و ژاپن نیز در نمایشگاه بیست و ششم حضور دارند.

 

 

در چهار روز برپایی نمایشگاه برنامه‌های متنوعی چون کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی برگزار خواهد شد؛ در واقع نمایشگاه صنعت ساختمان زمینه‌ای را فراهم می آورد تا کارآفرینان، سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی گردهم آمده و فرصت شبکه‌سازی و همکاری داشته باشند.

این نمایشگاه زمینه مناسبی برای بازدیدکنندگان عام و همچنین برای بازدیدکنندگان تخصصی است تا با ارتباط‌گیری، آشنایی با دانش نوین، ارائه محصولات جدید و رایزنی در مورد صنعت ساختمان سازی، علاوه بر تبادل و همفکری، در تعامل با طیف متنوعی از شرکت‌کنندگانْ فرصت‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با افراد از حوزه‌ها و صنایع مختلف به دست آورند.

به طور کلی مخاطبان نمایشگاه صنعت ساختمان بیشتر مهندسان سازمان نظام مهندسی، مهندسان شهرسازی، مشاور، معماران و پیمانکاران، شرکت‌های ساختمانی و انبوه سازان و دیگر فعالان حوزه صنعت ساختمان هستند که نقش مهمی در اجرا و رونق طرح ملی مسکن دارند.

افزایش شمار بازدیدکنندگان تخصصی در نمایشگاه صنعت ساختمان

همچنین این نمایشگاه برای دانشجویان رشته‌های مرتبط و کسانی که تمایل دارند به نحوی وارد یکی از زیر مجموعه‌های این صنعت شوند یا کسب و کار تازه‌ای در این حوزه راه‌اندازی کنند، فرصت مناسبی برای آشنایی، شبکه‌سازی و ارزیابی است.

 نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان سال گذشته میزبان بیش از ۱۲ هزار نفر بازدیدکننده مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی ساختمان، انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، انجمن انبوه‌سازان، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، مهندسان عضو جامعه مهندسان مشاور، اعضای انجمن شرکت های ساختمانی، اعضای کانون انجمن‌های شرکتهای ساختمانی، تاسیساتی و تجهیزاتی و اعضای انجمن شرکت‌های پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی بوده است، پیش بینی می شود با تنوع ایجاد شده در حضور زیرگروه‌های مشارکت کنندگان در زمینه دکوراسیون و معماری و افزایش تعداد مشارکت کنندگان در این بخش و همچنین جداسازی زیرگروه آسانسور و درب و پنجره در قالب یک نمایشگاه تخصصی در تاریخ مجزا از عنوان نمایشگاه ساختمان به سمت رویدادی تخصصی‌تر  و حرفه‌ای گام برداشته شود.

مصالح پایه ساختمانی یکی از مهم ترین شاخص‌های نمایشگاه 

مصالح پایه ساختمانی و سیستم‌های سازه‌ای-معماری یکی از حوزه های مهم برگزاری این نمایشگاه است، مصالح پایه ساختمانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای قیمت‌گذاری و هزینه اولیه تولید آن مصالح است. این مسئله عامل تعیین کننده برای استفاده و انتخاب برخی مصالح به شمار می‌رود.

 البته مردم غالبا موارد دیگری را برای خرید مصالح در نظر می‌گیرند. مانند صرفه جویی انرژی و مقاومت بالای مصالح، هزینه بیشتر به شرط کیفیت و طول عمر بالاتر و ایمن در برابر آتش و باد. از طرفی پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره باعث تحول در این صنعت شده تا روز به روز محصولات جدیدی به بازار عرضه شود، محصولاتی با استانداردهای جهانی و کیفیت و دوام بالاتر که نمایشگاه صنعت ساختمان عرصه‌ای را برای این منظور فراهم کرده است تا جامعه هدف در این حوزه با انواع مصالح پایه ساختمانی روز آشنا شوند.

در پروژه های ساخت و ساز برای ساخت ساختمان بر اساس کاربری و شرایط بارگذاری، از سیستم سازه‌ای استفاده می‌شود. سیستم سازه‌ای در واقع پکیج یا مجموعه ای از المان های باربر ساختمان است که در معماری ساختمان بسیار کاربرد دارد و این نمایشگاه فرصتی بی بدیل برای ارائه سازه های ساختمانی مرتبط با معماری نوین است.

استقبال شرکت کنندگان بخش دکوراسیون داخلی و خارجی از نمایشگاه

دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فضای یکی از رویدادها و نمایشگاه های تجاری این نمایشگاه است که فرصت بسیار ارزشمندی برای فعالان یک صنعت فراهم کرده است. نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه معماری، خانه مدرن و دکوراسیون داخلی در اصفهان است.

در این نمایشگاه شرکت‌های مشاوره و طراح معماری و معماری داخلی، کفپوش، تجهیزات دکوراسیون، لوازم تزئینی و مبلمان فضای باز، دیوارپوش، پرده، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات هوشمند سازی، تکنولوژی های نوین ساختمان فعال است.

حضور فعالان این عرصه نشان دهنده کیفیت نمایشگاه بوده و اثربخشی آن را برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان افزایش می دهد. نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی اصفهان بهترین فرصت برای صاحبان صنایع است تا محصولات و توانمندی های خود را در سطح وسیعی عرضه کرده و با فعالان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنند. برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در سطح بین‌المللی و ملی آورده و نفع اقتصادی برای فعالان این عرصه دارد.

هوشمندسازی به روزترین بخش نمایشگاه بیست و ششم

لوازم و تاسیسات برقی الکترونیک و امنیتی ساختمان و هوشمندسازی از دیگر حوزه های مهم در این نمایشگاه است، امروزه افزایش تعداد ساختمان‌ها، منازل و اداراتْ نشانگر الزام محافظت از آن‌ها توسط فن‌آوری‌های هوشمند و کارآمد نوین است. از سوی دیگر انبوه سازان مسکن نیاز دارند تجهیزات به روز استفاده کنند یعنی با استاندارد کردن منازل، زمینه فروش موفق به بازار هدف را فراهم آورند. علاوه بر این سیستم‌های ضدسرقت طراحی شده، هوشمند از دیگر فرصت‌های این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان عام و خاص است.

ماشین آلات ساختمانی ورود به ابزارهای نوین ساخت و ساز

ابزارآلات و تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی جزء آن دسته از وسایلی می باشد که همواره در صنعت ساختمان استفاده می گردد و به تمامی فعالیت هایی که برای ساخت و ساز، بهینه سازی، مرمت و نگهداری، زیباسازی و ایمنی هر ساختمانی انجام می پذیرد نیز میتوان از آن یاد کرد. یکی از اهداف ورود به این حوزه در نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهانْ معرفی و استفاده ابزارهای نوین در ساختمان، پیشی گرفتن، آسان سازی، سرعت و همچنین افزایش دقت در کار است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید