کد خبر:2259
پ
۱۳۹۳۰۵۱۵۰۹۴۴۰۰۵۷۶۳۳۵۹۲۹۴

مهارت‌های زبانی و گویشی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تقویت می‌شود

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اولویت‌های آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید، تقویت مهارت‌های زبانی، گویشی، خواندن و نوشتن دانش‌آموزان است.  معصومه نجفی روز شنبه در دوره کشوری تربیت مُدرس که با عنوان “گام دوم طرح شهید همت” در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان اصفهان برگزار شد، افزود: فراگیری این مهارت‌ها […]

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اولویت‌های آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید، تقویت مهارت‌های زبانی، گویشی، خواندن و نوشتن دانش‌آموزان است.

 معصومه نجفی روز شنبه در دوره کشوری تربیت مُدرس که با عنوان “گام دوم طرح شهید همت” در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان اصفهان برگزار شد، افزود: فراگیری این مهارت‌ها جدای از خواندن و نوشتن روان و بی‌غلط یکی از ملزومات موفقیت‌آفرین در زندگی آینده دانش‌آموزان دوره ابتدایی است.

وی اظهار داشت: معلم کلیدی‌ترین عنصر تحول است بر این اساس حرکت در مسیر اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند چرخش های تحول‌ساز از جمله اجرای اولویت‌های آموزشی در قالب تقویت مهارت‌های واجد رویکردهای جدید است.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای رویکردهای به روز در کتاب‌های درسی گفت: بر همین اساس تلاش می‌شود تا رویکرد ارتباطی در کتاب فارسی، رویکرد کاوشگری در کتاب علوم و رویکرد حل مساله در کتاب ریاضی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اعمال این تغییرات باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر، شیوه تدریس معلمان از روش‌های سنتی به روش‌های جدید نیز تغییر کند .

نجفی افزود: در قالب طرح گام دوم شهید همت یک شبکه‌سازی در کل کشور انجام شده است و از امروز تا پایان سال تحصیلی، ۱۲ هزار حلقه ۱۰ نفره معلم در کل کشور تشکیل می‌شود و گفتمان آموزشی مستمری در باره آنها، جریان می‌یابد.

وی یادآور شد: معلمان حاضر در این دوره شامل یک یا ۲ نماینده از تمام استان‌های کشور بعنوان مُدرس استانی پس از فراگیری آموزش‌ها که تا پایان سال در جریان است، آموخته‌های خود را به مُدرسان میانی و آنها نیز این مطالب را به حلقه‌های ۱۰ نفره معلمان مناطق خود منتقل خواهند کرد.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: استمرار، اشتراک‌گذاری مطالب و همکاری معلمان در این دوره‌ها تاثیر بسزایی در انتقال مطالب به دانش آموزان دوره ابتدایی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت بالای اثرگذاری دوره دبستان نسبت به دیگر دوره‌های آموزشی گفت: ماندگاری آموزه‌های انسانی و اخلاقی بویژه تربیت دینی در این دوره بسیار بیشتر است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: معلمان دبستان کسانی هستند که شروع فرآیند تربیت را در نهاد دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند و بر این اساس باید تلاش شود تا نقش الگوساز معلم در این دوره برجسته‌تر شود.

وی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین به جایگاه ویژه دوره دبستان گفت: باید تلاش شود تا در دوره دبستان واژگان تربیت دینی پُررنگتر و به نحو بهتری به دانش آموزان منتقل شود.

در دوره “گام دوم طرح شهید همت” در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان اصفهان بالغ بر ۶۰ نفر از نمایندگان استان‌های مختلف کشور در قالب مُدرس دوره ابتدایی حضور دارند.

شرکت‌کنندگان در این دوره ۲ روزه درس‌های مختلف در چارچوب شیوه آموزش‌های جدید را در قالب رویکردهای نویت کتاب های درسی ابتدایی فرا می‌گیرند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید