کد خبر:3218
پ
۱۷۰۶۱۰۸۵۹

معاون استاندار اصفهان بر برگزاری بانشاط و مردمی هفته دفاع مقدس تاکید کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا باید با نشاط و حضور مردم و به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای انجام و حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها نیز لحاظ شود.  محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا باید با نشاط و حضور مردم و به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای انجام و حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها نیز لحاظ شود.

 محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در استانداری افزود: دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های بی‌بدیل و عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد از این رو بایستی در طول سال و بطور نمادین در ایام هفته دفاع مقدس از این گنجینه بهره‌مند شویم و آحاد جامعه نیز استخراج کننده این گنجینه گرانبها باشند.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس با وجود سرودن اشعار، اجرای تئاتر، تولید مستند، سریال و دیگر موارد، حق مطلب بصورت کامل بیان نشده و تنها درصد ناچیزی از گنجینه دفاع مقدس استخراج شده است.

وی با اشاره به اینکه بدون شک بهترین الگو برای بیان ارزش‌های نظام، دفاع مقدس است، گفت: ایثارگری را در تمام مسائل مرتبط با دفاع مقدس باید جستجو کرد زیرا این ایثار فقط خاص رزمندگان نبود بلکه در زندگی آحاد مردم نیز ساری و جاری بود.

جان‌نثاری افزود: در دوران دفاع مقدس، زیست ایثارگرانه در تمام شئون زندگی مردم وجود داشت از این رو شایسته است که شاد زیستن، خانواده دوستی، رفاقت و برادری، تبعیت پذیری از ایمان و اخلاص کامل و علم‌گرایی که از اصول دفاع مقدس بود، برای مردم بازگو شود.

وی گفت: امنیتی‌ترین مساله در یک نظام سیاسی، وقوع جنگ است که در نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام(ره)با حضور مردم، مدیریت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به فرمانداران استان گفت: در هفته دفاع مقدس بایستی گنج‌های نهفته در این ایام برای نسل جوان استخراج و ارائه شود.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری تأثیرگذار کنگره شهدا گفت: شهدا عُصاره تمام خوبی‌ها و فضائل دفاع مقدس هستند، از این رو در برگزاری کنگره شهدا بایستی فضیلت‌های شهدا بیان شود.

جان‌نثاری ادامه داد: شایسته است نسل جوان برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس بصورت معناداری دعوت شوند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح کنگره شهدا بایستی جشن سیاسی، مذهبی، عاطفی و ارزشی باشد، از این رو این کنگره باید با نشاط کامل برگزار شود.

معاون استاندار اصفهان همچنین با تأکید بر برگزاری متفاوت و معنادار آیین غبارروبی مزار شهدا گفت: غبارروبی مزار شهدای والامقام بصورت حقیقی با حضور آحاد مردم بویژه دانش‌آموزان و به دور از اعمال نمادین انجام شود.

جان‌نثاری اظهار کرد: بایستی فضای مجازی مملو از تصاویر و فیلم‌های حاوی حضور فعال مردم در برنامه های هفته دفاع مقدس باشد تا مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی زده شود.

وی افزود: امسال به جای یک هفته، ۲ هفته دفاع مقدس داریم و این ایام از ۲۵ شهریور جاری همزمان با ایستادگی در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان آغاز شد.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: مردم ما نشان دادند که مانند همیشه پای ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: قشر روحانیون، زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان شهید باید در ایام هفته دفاع مقدس برجسته شوند.

وی افزود: در جامعه بخصوص در نسل جوان آمادگی پذیرش مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد اما نحوه پردازش به این موضوعات بایستی هنرمندانه باشد تا ذهن آحاد مردم با این حقایق درگیر شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید