کد خبر:9687
پ
۱۴۰۱۰۵۱۸۱۰۵۰۱۵۲۹۹۲۵۸۶۲۵۳۴

مسابقات قهرمانی آسیا سطح بالایی داشت

ملی‌پوش دو و میدانی‌کار اصفهانی پس از ثبت رکورد ملی جدید در مسابقات پرش طول داخل سالن قهرمانی آسیا از کیفیت میزبانی ایران و سطح مسابقات ابراز رضایت کرد.  ریحانه مبینی، ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی دو و میدانی ایران هفته گذشته در مسابقات پرش داخل سالن قهرمانی آسیا موفق شد رکورد ملی پرش طول داخل […]

ملی‌پوش دو و میدانی‌کار اصفهانی پس از ثبت رکورد ملی جدید در مسابقات پرش طول داخل سالن قهرمانی آسیا از کیفیت میزبانی ایران و سطح مسابقات ابراز رضایت کرد.

 ریحانه مبینی، ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی دو و میدانی ایران هفته گذشته در مسابقات پرش داخل سالن قهرمانی آسیا موفق شد رکورد ملی پرش طول داخل سالن را بهبود با ثبت رکورد ۶٫۱۶ سانتی‌متر بهبود ببخشد، این بانوی اصفهانی در شرایطی موفق به ثبت رکورد ملی جدیدی شد که رکورد پیشین این ماده با حد نصاب ۶٫۱۴ سانتی‌متر نیز در اختیار خودش بود.

در همین راستا ریحانه مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،‌ از سطح مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا ابراز رضایت کرده و اظهار داشت: سطح مسابقات این دوره نسبت به ادوار گذشته بسیار بالاتر بود؛ من سال گذشته در مسابقات آسیایی قزاقستان حضور داشتم و می‌شود که بازی‌های این دوره سطح مشابه رقابت‌های سال گذشته و حتی بالاتر داشت.

وی با بیان اینکه در مسابقات پرش طول کسب مدال نیازمند یک پرش بلند است و باید حداقل پرشی بالای ۶‌.۵۰ سانتی‌متر داشته باشید، افزود: من رکورد ایران را زدم اما با توجه به سطح بازی‌ها، برای کسب مدال کافی نبود.

ملی‌پوش دو و میدانی‌کار اصفهانی با اشاره به جابه‌جا کردن رکورد ملی در ماده پرش داخل سالن، یادآور شد: من ورزشکاری هستم که بیشتر در فضای بیرون کار می‌کنم و در شهرم و حتی اصفهان امکانات مناسب مسابقات داخل سالن وجود ندارد و به همین دلیل پریدن داخل سالن برایم تا حدودی سخت است و شاید رکوردم در مسابقات داخل سالن به خوبی بیرون سالن نباشد اما در مجموع رکورد قابل قبولی محسوب می‌شود و خوشحالم که توانستم رکورد ملی را بهبود ببخشم‌.

وی با اشاره به رکورد آسیایی پرش داخل سالن، گفت: نفر اول مسابقات امسال ۶٫۵۵ سانتی‌متر پرید و برای اینکه بتوان در آسیا مدال کسب کرد حداقل باید پرش ۶٫۵۰ سانتی‌متری داشت؛ شاید در گذشته با رکوردهای پایین‌تری می‌شد مدال گرفت اما الان سطح مسابقات آسیا بالا رفته و برای مدال حداقل باید بالای ۶٫۵۰ سانتی‌متر پرش داشت و به همین دلیل باید همه تلاشم را انجام دهم تا بتوانم رکورد خودم را بالاتر ببرم و در آسیا هم مدال کسب کنم.

مبینی با اشاره به کمبود پیست داخل سالن در اصفهان، اذعان داشت: ما نیاز داریم که در اصفهان پیست داخل داخل سالن احداث شود اما این کار بسیار سخت است و به هزینه زیادی نیاز دارد؛ خوشبختانه در اصفهان خیلی کمبود امکانات نداریم و از شرایط تمرینی راضی هستم.

وی در ادامه از عملکرد فدراسیون در برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تمجید کرده و گفت: مسابقات با نظم و کیفیت بسیار خوبی برگزار شد و فدراسیون در این مدت خیلی زحمت کشید و از مسئولان تشکر می‌کنم چون شرایط عالی را فراهم کرده بودند.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید