کد خبر:4246
پ
۱۷۰۶۶۴۶۹۱
رئیس شورای اسلامی اصفهان :

دولت‌های اسلامی باید برای خاتمه دادن ظلم به ملت فلسطین تلاش کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است جهان اسلام و دولت‌های اسلامی دست به دست هم دهند و به کمک ملت فلسطین بیایند و برای خاتمه دادن به ظلم آشکار به این مردم تلاش کنند. محمد نورصالحی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که در تالار شورا در شهرداری مرکزی اصفهان […]

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است جهان اسلام و دولت‌های اسلامی دست به دست هم دهند و به کمک ملت فلسطین بیایند و برای خاتمه دادن به ظلم آشکار به این مردم تلاش کنند.

محمد نورصالحی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که در تالار شورا در شهرداری مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود:مردم مظلوم غزه در محاصره رژیم اشغال گر هستند ولی شاهد سکوت و همراهی استکبار جهانی با متجاوزان هستیم و ذره‌ای انسانیت و رعایت حقوق بشر در این موضوع دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که دولت ایران بر حق ملت فلسطین تاکید کرده است و وزیر امور خارجه کشورمان در منطقه حضور فعالی داشته است، جهان اسلام و دولت‌های اسلامی باید دست به دست هم دهند و از حق اساسی ملت فلسطین دفاع کنند.

مشکل تردد بین شهری اصفهان با سایر نقاط کشور مرتفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پیگیری مشکلات مردم گفت: این روزها مردم برای پیدا کردن بلیت ناوگان حمل‌ونقل شهری بین اصفهان و سایر نقاط کشور مشکل دارند و در بعضی مسیرها یا پروازی نیست یا بسیار محدود است.

نورصالحی ادامه داد: اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا با اُفت شدید تعداد مسافر روبه‌رو شد و تردد مردم به دلیل محدودیت‌های کرونایی کاهش زیادی یافت تا اینکه از سال ۱۴۰۱ مسافرت‌ها و ترددها اوج گرفت، اما تاکنون ناوگان حمل‌ونقل بین شهری نتوانسته پاسخگوی درخواست مردم باشد.

نورصالحی تصریح کرد: مشکلات تردد مردم بین اصفهان و سایر نقاط کشور علت‌های مختلفی از جمله کاهش ناوگان دارد و امروز شاهد هستیم در بعضی خطوط بازار سیاه به‌وجود آمده و شهروندان باید با مبلغی چندبرابری بلیت تهیه کنند.

وی یاد آور شد: ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸ قبل از همه‌گیری کرونا بر اساس آمار رسمی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، ۶ هزار و ۲۱۵ پرواز به شهرهای مشهد، تهران، شیراز و اهواز وجود داشت ولی امسال با ۶۰ درصد کاهش تعداد پروازها به ۲ هزار و ۷۰۱ پرواز خواهد رسید.

وی ادامه داد: بعد از کرونا نیاز مردم به ناوگان بین شهری به‌دلایل مختلف تأمین نشده است و در حالی که با افزایش تقاضای سفر از سوی شهروندان روبه‌رو هستیم وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر در این زمینه پاسخگو باشد.

نورصالحی گفت: وضعیت اتوبوس‌ها نیز مانند هواپیماست و در حالی که تردد اتوبوس بین اصفهان و مشهد، شیراز، تهران، اهواز و یزد در سال ۱۳۹۵، ۱۱۶ هزار، سال ۹۶، ۱۱۶ هزار، سال ۹۷، ۱۱۹ هزار، سال ۹۸، ۱۰۳ هزار سرویس بود، این سرویس ها بعد از کرونا در سال ۹۹ به ۶۵ هزار و سال ۱۴۰۰ به ۷۷ هزار و سال ۱۴۰۱ نیز ۸۴ هزار سرویس رسیده است.

وی گفت: امسال نیز اوج کاهش ناوگان را شاهد هستیم، به‌طوری که در نیمه نخست امسال ۴۰ هزار سرویس انجام شده است که با توجه به آمار مسافرت در نوروز و تابستان در نیمه اول سال احتمالاً در پایان سال آمار حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار سرویس ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به حل مشکل تردد شهروندان باعث شده که هزینه تمام شده در قیمت‌گذاری‌ها، برای ناوگان زمینی و هوایی مقرون به صرفه نباشد و در حالی‌که زمانی از پایانه کاوه هر پنج دقیقه برای سفر به تهران و برخی شهرها، وسیله نقلیه موجود بود ولی هم‌اکنون در وسط هفته و ایام غیراوج سفر با نبود ناوگان مواجه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یاد آور شد: وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی کمبود ناوگان حمل‌ونقل بین شهری اعم از هوایی، زمینی و ریلی باشد و در همین زمینه مقرر شده است، مکاتبه‌ای با امضای مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با رونوشت به وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برای رئیس‌جمهور ارسال شود.

امروز در صدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، روز جهانی نابینایان (عصای سفید) را گرامی داشته شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید