کد خبر:3106
پ

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است. حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: آن دسته از مردم […]

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و مستغلات و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است.

حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: آن دسته از مردم استان اصفهان که تاکنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، برای جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات هر چه سریعتر به آدرس  https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکان واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت(اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شده‌اند.

کحال‌زاده گفت: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آثار و تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی بیان کرد: در صورت‌عدم ثبت اطلاعات ملکی توسط مالکان و مستأجران، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: از ۳ خرداد ۱۴۰۲ نیز نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستاجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شده است.

کحال‌زاده گفت: دسترسی به این سامانه برای مردم استان از طریق آدرس  https://srem.mrud.ir  امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: تنها در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری رایگان است، خاطرنشان کرد: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر(صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید