کد خبر:1950
پ
۱۸۱۷۰۷۶۸_۴۰۰

توزیع ۳۸۸ هزار تن آرد سالانه بین خبازی‌های استان اصفهان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان اصفهان گفت : ۳۸۸ هزار تُن آرد سالانه بین خبازیهای استان اصفهان توزیع می‌شود. مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان اصفهان گفت : ۳۸۸ هزار تُن به شکل سالانه و ماهانه۳۲ هزار تُن آرد بین حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان توزیع می‌شود. محسن […]

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان اصفهان گفت : ۳۸۸ هزار تُن آرد سالانه بین خبازیهای استان اصفهان توزیع می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان اصفهان گفت : ۳۸۸ هزار تُن به شکل سالانه و ماهانه۳۲ هزار تُن آرد بین حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان توزیع می‌شود.

محسن ضیایی افزود: هر ماه حدود ۸۱۰ هزار کیسه آرد یارانه ای ۴۰ کیلویی نوع یک و دو بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

او  گفت: حدود ۱۳۰ استاندارد ملی در ارتباط با گندم، آرد و نان از جمله استاندارد تولید کنندگان، استاندارد ماشین آلات پخت نان، استاندارد تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد که این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این صنعت است.

ضیایی با بیان اینکه ۴۰ درصد از خوراک و انرژی مردم از گندم و آرد است و مابقی آن از ده‌ها خوراک دیگر تامین می‌شود خاطرنشان کرد: نان به‌عنوان پُرمصرف ترین ماده غذایی در سبد خانوارها باید از لحاظ ساختاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

چهار هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی ثبت شده و ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد.

با اینکه ظرفیت تولید آرد کارخانه‌های استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما بطور میانگین، تنها با ۶۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید