کد خبر:3221
پ
۱۴۰۱۰۸۲۲۰۰۰۳۱۳۶۳۸۰۳۹۳۷۴۵۷۰۷۰۱۸۳۲_۵۷۱۳۸_PhotoN

الحاق اراضی شهرستان‌های اصفهان درطرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بررسی موارد الحاق اراضی شهرستان‌های استان در جلسه گروه کاری تلفیق و امور زیربنایی استان خبر داد. با توجه اهمیت مسکن که یک نیاز اساسی برای آحاد جامعه است، دولت سیزدهم در همان آغاز به کار در شهریور ۱۴۰۰، برنامه تولید انبوه مسکن را در دستور کار قرار […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بررسی موارد الحاق اراضی شهرستان‌های استان در جلسه گروه کاری تلفیق و امور زیربنایی استان خبر داد.

با توجه اهمیت مسکن که یک نیاز اساسی برای آحاد جامعه است، دولت سیزدهم در همان آغاز به کار در شهریور ۱۴۰۰، برنامه تولید انبوه مسکن را در دستور کار قرار داد و طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد که بر اساس گفته کارشناسان، می‌تواند تاثیر بسزایی در بازگشت آرامش به بخش مسکن داشته باشد.

احداث ۲۴۳ هزار باب خانه از ساخت و عرضه ۴ میلیون واحدمسکونی کشور در مدت چهار سال از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی استان اصفهان است که از این تعداد ۴۷ هزار واحد در شهرهای جدید استان احداث خواهد شد.

به گفته علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان هم اکنون زمین کافی برای احداث ۲۶ هزار واحد در شهر جدید بهارستان، ۱۲ هزار واحد در شهر جدید فولادشهر و ۹ هزار واحد در شهر جدید مجلسی تامین شده است.

بیش از ۴۴۰ هزار نفر از استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن، در مراحل مختلف این طرح در سامانه حمایتی دولت برای مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط فعال شده‌اند.

لازم به ذکر است الحاق زمین به محدوده شهرهای استان اصفهان می‌تواند تاثیر زیادی در پیشبُرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن در استان داشته باشد. برای تامین و الحاق اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، طرح های موجود ابتدا در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تصویب در مراجع ذی ربط، طرح زمین‌های الحاقی در کمیسیون ماده ۵ ارائه و بررسی می‌شود.

 

بررسی موارد الحاق اراضی شهرستان‌های استان در توسعه طرح نهضت ملی مسکن

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه جلسه گروه کاری تلفیق و امور زیربنایی استان اصفهان اظهار داشت: موارد خارج از حریم شهرستان‌های سمیرم، آران‌وبیدگل، شهرضا، برخوار، نایین و موارد داخل حریم شهرهای خوانسار، کوهپایه، گلپایگان، کلیشاد، سودرجان، ابوزیدآباد و رضوان شهر از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.

وی ادامه داد: عمده مباحثی که در خصوص موارد خارج از حریم شهرستان‌ها مطرح شد در خصوص الحاق اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن بود.

زینلیان گفت: در این جلسه همچنین طرح شهرک صنعتی فناوری عناصر معدنی نایین و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر گلپایگان مصوب شد.

یازدهمین جلسه گروه کاری تلفیق و امور زیربنایی استان در سال‌جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید