نخستین پل غیر هم سطح مکانیزه مجهز به برفزدائی افتتاح شد.
در نود دومین پویش امید و افتخار؛ مراسم افتتاحیه پل B ۹ نخستین پل غیر هم سطح دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش با حضور مهدی چمران رئیس و حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران، توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار و هادی حق بین معاون فنی و عمرانی، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست و صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، سید مهدی صباغ شهردار و معاونین و مدیران شهری منطقه یک، مدیران ادارات خدمات رسان و مسئولین نیروی انتظامی و پلیس راهور منطقه یک، جمعی از خانواده معظم شهدا، اصحاب رسانه و شهروندان برگزار شد.
هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص این پروژه گفت: در رویداد امید و افتخار این هفته، از نخستین پل سواره رو مجهز به سیستم مکانیزه برف زدایی رونمایی شد.
وی با اشاره به سامانه پیش بینی شده در این پل افزود: رویکرد حوزه فنی و عمرانی در پروژهها نگاه تحولی است این سیستم با نصب مخازن ۱۵ هزار لیتری مایع استات کلسیم منیزیم و تجهیز عرشه پل به شیبراهه ها، مانع از یخ زدگی برای روی مسیر در فصول سرد سال خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه پل موسوم به B۹ در بزرگراه ارتش یک دوربرگردان غیر همسطح است که به دلیل شرایط منطقه و تقاضای سفر بالا در اولویت اجرایی قرار گرفته است، گفت: این پل به عنوان یک طرح نمونه ساخته شده و در طول آن سیستم لوله کشیهایی قرار دارد که همزمان با برودت هوا و بارش برف سنسورهای آن از طریق تابلو فرمانی که در آن تعبیه شده، دما و رطوبت را به طور خودکار سنجش کرده و در زمان بارش برف با پاشش مایع «استات کلسیم منیزیم» که ذوب کننده برف و یخ است به جای نمک و شن مانع از یخ زدگی مسیر خواهد شد ضمناً استفاده از درزهای انبساط مغزی نواری جدید در این پروژه، گام دیگری در طول عمر و افزایش کارایی این پروژه است.
حق بین تغییر خطوط عبوری به واسطه دوربرگردان های همسطح در بزرگراه ها را از عوامل ایجاد ترافیک و افزایش وقوع تصادفات و خطرات ناشی از آن دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری جمع آوری تعدادی از دوربرگردان های همسطح و جایگزینی آن با دوربرگردان های غیرهمسطح را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران دوربرگردان غیر همسطح غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار نیروی زمینی را از جمله نتایج این تلاش ها برشمرد و ادامه داد: مراحل احداث این پل در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و این طرح شامل یک دستگاه دوربرگردان به طول ۳۶۰ متر و عرض متوسط ۸.۵ متر دارای دو خط عبوری و دو پیاده رو و برای احداث آن ۳۶ شمع و هفت ستون اجرا شده است.