کد خبر:3267
پ
۱۷۰۶۱۱۱۹۰
مهر امسال ،

اصفهان میزبان ” ماراتون بازی‌سازی شهر من ” است

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: شهر اصفهان مهر امسال میزبان رویداد ” ماراتون بازی‌سازی شهر من ” است که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را به بازی رایانه‌ای یا موبایلی تبدیل کنند. جواد راستی روز سه‌شنبه افزود: هیچ محدودیتی برای شرکت در این رویداد وجود ندارد و علاقه‌مندان به بازی سازی […]

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: شهر اصفهان مهر امسال میزبان رویداد ” ماراتون بازی‌سازی شهر من ” است که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را به بازی رایانه‌ای یا موبایلی تبدیل کنند.

جواد راستی روز سه‌شنبه افزود: هیچ محدودیتی برای شرکت در این رویداد وجود ندارد و علاقه‌مندان به بازی سازی می‌توانند انفرادی یا گروهی در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه رویداد ماراتون بازی‌سازی شهر من با موضوع ” فرهنگ شهروندی و رفع مشکلات شهری ” و از دهم تا دوازدهم مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این رویداد باید بازی رایانه‌ای یا موبایلی جذابی طراحی کنند که بتواند مخاطبان عام را جذب و به فرهنگ‌سازی عمومی کمک کند.

راستی اضافه کرد: در این رویداد ۹ مربی (مِنتور) که از فعالان خُبره در طراحی بازی‌های رایانه ای هستند در کنار شرکت کنندگان خواهند بود و تجربه های خود را به آنها منتقل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مربیان، فعالیت خود را از رویدادهای ماراتون بازی‌سازی که در سال های گذشته برگزار شد، شروع کردند و امروز از افراد موفق در این عرصه هستند، ادامه داد: برقراری ارتباط بین این افراد حرفه ای با شرکت کنندگان به شبکه سازی بین فعالان عرصه بازی سازی کمک بسیاری می‌کند.

راستی مهمترین دستاورد برگزاری این رویداد را شبکه سازی دانست و تصریح کرد: افرادی که در این ماراتون شرکت می‌کنند در آینده می‌توانند به گروه‌های موفق بازی‌سازی تبدیل شوند و حتی سرمایه‌گذارانی بر روی ایده های آنها سرمایه‌گذاری کنند.

وی فرصت ثبت نام برای شرکت در این رویداد را تا پایان شهریور جاری و از طریق پایگاه اینترنتی ماراتون بازی‌سازی شهر من اعلام و اضافه کرد: این برنامه توسط مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان در حاشیه نمایشگاه “اینوتک” و در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال پنجمین دوره رویداد ماراتون بازی‌سازی در اصفهان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نخستین دوره این رویداد سال ۱۳۹۴ برگزار شد و امسال پس از وقفه چند ساله به‌دلیل دوران همه‌گیری کرونا، برگزاری آن از سر گرفته شد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در پایان این رویداد به سه تیم برتر جوایز نقدی اهدا می‌شود، گفت: برخی از موضوع های رویداد مذکور شامل حفظ فضای سبز و پارک‌ها، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بازیافت و مدیریت پسماند، حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی، ورزش عمومی و روابط اجتماعی است.

بازی‌ های رایانه ‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌ گیری از عناصر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، هنری و فنی به‌ عنوان یک رسانه و صنعت جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه ‌ای مؤثر و فراگیر و صنعتی ثروت ‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.

بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید