کد خبر:5753
پ
N83019936-72524787
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اختیارات مؤثر در دولت سیزدهم در حوزه روابط کار به استان‌ها تفویض شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اقدامات موثری در دولت سیزدهم در راستای اصلاح قوانین کار و تفویض اختیارات انجام شده و اختیارات مؤثری در حوزه روابط کار به استان ها تفویض شده است. روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از میثم […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اقدامات موثری در دولت سیزدهم در راستای اصلاح قوانین کار و تفویض اختیارات انجام شده و اختیارات مؤثری در حوزه روابط کار به استان ها تفویض شده است.

روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از میثم مداحی افزود: پیش‌نویس اولیه قانون کار پس پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و در نهایت در سال ۶۴ در دولت تصویب و به مجلس ارائه شد.

وی ادامه داد: پیش نویس این قانون پس از پنج سال رفت و برگشت در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۸ تصویب و در سال ۶۹ توسط شورای نگهبان مصوب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی، دارای بیش از ۷۰ شعبه تشخیص و اختلاف است.

وی با بیان اینکه این اداره ۳۴۹ خدمت به مردم ارائه می‌دهد، اضافه کرد: ۲۱ شعبه حل اختلاف و ۴۹ شعبه تشخیص در استان اصفهان وجود دارد و بیش از ۱۹۰ نفر در شعبه حل اختلاف حضور دارند و به دعاوی رسیدگی می‌کنند و در مراکز تشخیص نیز بیش از ۱۴۵ نفر به دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کنند.

مداحی با بیان اینکه با حضور حداکثری افراد به امور کارگری و کارفرمایی در استان اصفهان رسیدگی می‌شود، تاکید کرد: باید ابزارهای مناسبی برای حمایت و پشتیبانی همه جانبه باید در اختیار داشته باشیم، اما در کشور و استان اصفهان شاهد خروج نیروی انسانی از حوزه روابط کار هستیم که این موضوع باید ریشه‌یابی شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این مهم عدم‌ تناسب حجم کار با دریافتی همکاران است، افزود: با یک اصلاح کوچک در قانون برنامه هفتم توسعه این مشکل حل می‌شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شده است، چرا که دادرسی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش زمان اطاله دادرسی موجب بروز مشکلاتی می‌شود، اظهار داشت: هماهنگی‌های متعددی برای رسیدگی به دادخواست نیاز است و از این رو با دست‌های خالی امکان رسیدگی به دعاوی را با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو می‌کند.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید