کد خبر:4501
پ
۱۴۰۲۰۳۰۸۰۰۰۵۹۱_Test_PhotoN

نماینده وزارت راه و شهرسازی: مالکان خانه‌های خالی در اصفهان مشمول مالیات می‌شوند

نماینده وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مقرر است صدور کد رهگیری در کمترین زمان ممکن در استان اصفهان پیاده‌سازی شود، گفت: با صدور کد رهگیری،خالی بودن خانه مشخص می‌شود که این موضوع سیاست گذار را در تصمیم‌گیری‌ها یاری می‌رساند. یاسر دستمالچیان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک […]

نماینده وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مقرر است صدور کد رهگیری در کمترین زمان ممکن در استان اصفهان پیاده‌سازی شود، گفت: با صدور کد رهگیری،خالی بودن خانه مشخص می‌شود که این موضوع سیاست گذار را در تصمیم‌گیری‌ها یاری می‌رساند.

یاسر دستمالچیان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اظهار کرد: در رابطه با خانه‌های خالی بحث ثبت معاملات بین مستاجر و مالک و اخذ کد رهگیری از چندین منظر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نداشتن کد رهگیری علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی، موجب اخلال در بازار می شود همچنین برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیز کمک کننده است.

دستمالچیان با بیان اینکه مقرر است صدور کد رهگیری در کمترین زمان ممکن در استان اصفهان پیاده‌سازی شود، گفت: با صادر شدن کد رهگیری خالی بودن خانه مشخص می‌شود که این موضوع سیاست گذار را در تصمیم‌گیری‌ها یاری می‌رساند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات بیان کرد: اخذ کد رهگیری از منظر حقوقی تقدم و تاخر معامله و شفاف شدن آمار تعداد املاک خالی نیز دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در گام بعدی خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند و این سازمان به اشخاص پیام می‌دهد و سپس وارد فرآیند جرائم می‌شود.

دستمالچیان از مردم درخواست کرد با توجه به نیاز استان اصفهان به خانه، افرادی که خانه خالی دارند اجاره دهند در غیر این صورت مشمول مالیات می‌شوند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با اشاره به پیشرو بودن استان اصفهان در مبحث کدرهگیری عنوان کرد: مقرر است این اقدام ظرف ۲۰ روز آینده در استان پیاده سازی شود.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید