کد خبر:33328
پ
photo_2025-05-12_14-10-18_778013
مروری بر آنچه در ایستگاه 29 برای سرنشینان قطار شماره 24 لیگ برتر رخ داد؛

ذوب‌آهن صعود کرد و سپاهان به پیچ خطر رسید

حالا تنها یک ایستگاه تا مقصد نهایی قطار لیگ برتر باقی‌ مانده است؛ جایی که در بیست‌و‌چهارمین دوره این سفر پرکشمکش، هر واگن از قطار لیگ داستانی برای خود داشت و سرنشینان آن برای بهبود جایگاهشان در رقابت تنگاتنگ با همسایه های دیوار به دیوار، چشم به ایستگاه بعدی برای تصاحب واگن رقبا دوخته بودند. […]

حالا تنها یک ایستگاه تا مقصد نهایی قطار لیگ برتر باقی‌ مانده است؛ جایی که در بیست‌و‌چهارمین دوره این سفر پرکشمکش، هر واگن از قطار لیگ داستانی برای خود داشت و سرنشینان آن برای بهبود جایگاهشان در رقابت تنگاتنگ با همسایه های دیوار به دیوار، چشم به ایستگاه بعدی برای تصاحب واگن رقبا دوخته بودند. در ایستگاه بیست‌و‌هشتم تراکتور بالاخره سند ششدانگ واگن اول را به نام خود زد و هوادار هم به‌عنوان اولین مسافر، بلیت سفر فصل آینده با قطار ۲۵ لیگ را از دست داد. حالا در ایستگاه بیست‌و‌نهم، نساجی هم به بنفش‌پوشان تهرانی پیوست و هر دو تیم در ایستگاه پایانی، قطار لیگ را ترک خواهند کرد.

درحالی‌که هیاهوی رقابت در واگن‌های انتهایی با استقرار مازنی‌ها و هوادار در کوپه‌های پانزدهم و شانزدهم فروکش کرده، اوج جدال در ایستگاه شماره ۳۰ در واگن‌های ابتدایی رقم خواهد خورد؛ جایی که سپاهان و پرسپولیس در جنگی تمام‌عیار برای تصاحب واگن دوم، به ایستگاه پایانی رسیده‌اند.

سرنشینان طلایی پوش قطار ۲۴ با توقف در ایستگاه ۲۹ مقابل تیم سقوط‌کرده هوادار، با وجود حفظ جایگاه دومی خود، حالا با پرسپولیس هم‌امتیاز شدند؛ چراکه شاگردان کارتال با پیروزی برابر خیبر خرم‌آباد و کسب ۳ امتیاز دراین توقفگاه توانستند از لغزش همسایه اصفهانی خود بهره برده و همچون سپاهان ۵۷ امتیازی شوند.

اگر زردپوشان دیار زاینده رود تحت هدایت کارترون با همین فرمان پیش روند، دور از ذهن نیست که در ایستگاه آخر، جایگاه دومی را به سرخ‌های پایتخت واگذار کنند. این جابه‌جایی نه‌تنها حیثیتی است، بلکه به قیمت از دست رفتن سهمیه آسیایی هم تمام خواهد شد؛ همان‌طور که سپاهان پیش‌تر صدرنشینی و جام قهرمانی را هم به سرخپوشان تبریزی‌ تقدیم کرد.

در ایستگاه پایانی، سپاهان باید در نقش‌جهان در برابر استقلال صف آرایی کند، درحالی‌که پرسپولیس در خانه میزبان هواداری خواهد بود که سقوطش قطعی‌ شده است؛ با این تفاسیر ،مسافر طلایی پوش قطار۲۴ برای کسب سهمیه آسیایی کار سخت تری نسبت به همسایه سرخپوش خود دارد مگر اینکه هوادار، همان‌طور که سپاهان را متوقف کرد، از پرسپولیسی ها نیز امتیاز بگیرد تا سپاهان بتواند با غلبه بر آبی پوشان پایتخت، سفر خود را با استقرار در واگن دوم وکسب سهمیه آسیایی به پایان برساند.

اما برخلاف سپاهان، همشهری سبزپوش این تیم در ایستگاه ۲۹ بالاخره موفق شد یک پله جلو بیاید. ذوب آهن با برتری در برابر مهمان رفسنجانی خود پس از چند ایستگاه از واگن هفتم دل کند و به ششمین واگن نقل مکان کرد. گاندوها با کسب ۳ امتیاز حیاتی در برابر تیمی که در خطر سقوط قرار داشت توانستند با سبقت گرفتن از ملوانان جایگاه این تیم شمالی را تصاحب کنند. حالا شاگردان ربیعی برای اینکه سفر خود با قطار ۲۴ را با جلوس در ششمین واگن به پایان برسانند باید در هفته آخر از سد یکی دیگر از مسافران شمالی قطار بگذرند.

باید منتظر ماند و دید نساجی چی ها که سقوطشان قطعی شده در آخرین ایستگاه می توانند با شکست دادن مهمان اصفهانی خود راه را برای انزلیچی در پس گرفتن جایگاهشان از ذوب آهن هموار کنند؟ این در حالی است که ملوان در آخرین ایستگاه باید به مصاف فولادی برود که فارغ از هر امتیازی سرنشین چهارمین کوپه باقی خواهد ماند.

گل‌گهر نیز که در پنجمین واگن جا خوش کرده، همچون سرخپوشان خوزستانی بدون تغییر در جایگاه خود به سفرش با قطار ۲۴ پایان خواهد داد. نتیجه بازی سیرجانی ها در برابر چادرملو اگرچه تأثیری بر جایگاه تیم تارتار نخواهد داشت اما شرایط برای مسافر اردکانی متفاوت است؛ آن‌ها در صورت پیروزی برابر مهمان سیرجانی و لغزش استقلال در برابر سپاهان، می‌توانند یک واگن جلوتر بروند.

در میانه قطار، رقابت سبزپوشان اردکانی و اراکی همچنان داغ است. آلومینیوم درایستگاه ۲۹ با متوقف‌کردن ملوان، هم لطف بزرگی به ذوب‌آهن در سبقت گرفتن از قوهای سپید کرد و هم خود با یک پله صعود، جای خیبر را در واگن دهم گرفت. ایرالکو و خیبر همچنین مترصد کوچک ترین لغزش از جانب استقلال و چادرملو (سرنشینان کوپه های شماره ۸ و ۹ )هستند تا بلکه در آخرین ایستگاه دو سه ردیف صعود کنند.

این در حالی است که شمس‌آذر و استقلال خوزستان نیز به ایستگاه آخر چشم دوخته‌اند؛ مسافر قزوینی با غلبه بر آلومینیوم در ایستگاه ۳۰ اگرچه می تواند در امتیاز ۳۲ به این سرنشین اراکی برسد اما با توجه به تفاضل گل۱۶-خود خیلی که بخت با آن یار باشد  می تواند در صورت شکست آبی پوشان خوزستانی از تی تی ها از واگن سیزدهم به واگن۱۲ نقل مکان کند. از آن‌سو اما اگر استقلال خوزستان موفق به شکست قهرمان لیگ شود، شانس صعود تا چهار رده را دارد.

با همه اینها حقیقت آن است که این جابه‌جایی‌ها در ایستگاه های پایانی، تأثیر چندانی بر سرنوشت قطعی اغلب مسافران قطار ۲۴  نخواهد داشت و پربیراه نیست اگر مدعی شویم توقفگاه شماره ۳۰ قطار، ایستگاه رقابت تنگانگ سپاهان و پرسپولیس خواهد بود؛ نبردی برای استقرار در واگن دوم و تصاحب آخرین بلیت آسیایی.

 

مرضیه غفاریان

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید