کد خبر:13247
پ
۱۷۱۱۲۴۱۹۱
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان مطرح کرد

لزوم هم‌افزایی ۳ دستگاه برای تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأخیر در صدور پروانه ساختمانی و نارضایتی شهروندان این کلان‌شهر گفت: برای تسریع در روند صدور پروانه علاوه بر شهرداری، دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله کمیسیون ماده ۵ و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید هم‌افزایی داشته باشند. عباس حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه تأخیر […]

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأخیر در صدور پروانه ساختمانی و نارضایتی شهروندان این کلان‌شهر گفت: برای تسریع در روند صدور پروانه علاوه بر شهرداری، دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله کمیسیون ماده ۵ و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید هم‌افزایی داشته باشند.

عباس حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه ساختمانی تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی شهروندان شده است، اظهار کرد: در ایجاد این مشکل تنها شهرداری مقصر نیست، بلکه سایر سازمان‌های ذی‌ربط از جمله کمیسیون ماده ۵ و سازمان نظام مهندسی ساختمان که مدل‌های نظارتی دارند، دخیل هستند.

وی افزود: بوروکراسی اداری صدور پروانه برای کنترل‌های بیشتر، شهروندان را برای دریافت پروانه معطل نگه داشته که این روند قابل اصلاح است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای تسریع در روند صدور پروانه همکاری و هم‌افزایی داشته باشند، زیرا با تأخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج مؤثری به‌دنبال ندارد.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: شهرداران مناطق پانزده‌گانه باید به‌صورت ویژه اقدام کنند و هر ماه روند اصلاح صدور پروانه را در منطقه فعالیت خود گزارش دهند.

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید