کد خبر:11225
پ
۲۵

لازمه بهبود رفتارهای ترافیکی در اصفهان، ایجاد پویش‌های مردمی است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:‌ راه‌اندازی پویش‌های مردمی یکی از ضرورت های مهم برای بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان بویژه در کلانشهر اصفهان است. سرهنگ علی اصغر زارع روز جمعه افزود: پویش مردمی ترافیک که از نیمه دوم اسفند و در آستانه تعطیلات نوروزی در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد، تاثیر بسیاری در اصلاح […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:‌ راه‌اندازی پویش‌های مردمی یکی از ضرورت های مهم برای بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان بویژه در کلانشهر اصفهان است.

سرهنگ علی اصغر زارع روز جمعه افزود: پویش مردمی ترافیک که از نیمه دوم اسفند و در آستانه تعطیلات نوروزی در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد، تاثیر بسیاری در اصلاح فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی در درون شهر داشت.

وی اظهار داشت: این پویش‌ها به همت دستگاه‌های مسوول شهری از جمله شهرداری‌ها با همکاری رسانه‌ها در انتشار شعارهای ترافیکی به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان افزود: پلیس راهور نیز به این منظور، محتواهای خبری، آموزشی و تصویری مرتبط با حوزه ترافیک بمنظور تاثیرگذاری در مخاطبان ارائه کرد.

وی خاطرنشان‌ کرد: در این راستا شهرداری برای آگاهی رساندن به شهروندان و کاهش مخاطرات رانندگی به دریافت و تهیه مطالب هشداردهنده از پلیس راهور و نصب آن در نقاط مختلف شهرها و پخش آن از طریق رسانه‌ها اقدام‌ می‌کند.

وی، این پویش را کاری بسیار پسندیده و تاثیرگذار دانست و گفت: این کار در صورت استمرار، بزودی به نتایج مثبتی مُنجر می‌شود زیرا زمانی که مردم شاهد حساسیت رسانه‌ها و مسوولان نسبت به این موضوع باشند، ذهنیت آنها نیز نسبت به فرهنگ‌ ترافیک تغییر می‌کند.

سرهنگ زارع یادآور شد: در کنار کار فرهنگی باید تقویت زیرساخت‌های ترافیکی هم در دستور کار قرار گیرد که این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های مسوول در اصلاح نقاط حادثه‌خیز داخل شهرهاست.

به گفته وی، بدون شک کلانشهر اصفهان تا رسیدن به وضعیت مطلوب از نظر ترافیکی فاصله بسیاری دارد اما اقداماتی از جمله راه‌اندازی پویش مردمی ترافیک همراه با تداوم طرح‌های فرهنگی از جمله برقراری «یکشنبه‌های اتوبوسی» و توزیع بسته‌های ترافیکی شهروندی تاثیر مطلوبی در این ‌باره خواهد داشت.

رییس پایس راهور استان افزود: اصفهان بعنوان یکی از شهرهای پیشرو در حوزه فرهنگ و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی همواره بعنوان ویترین فرهنگ ایران‌زمین قلمداد می‌شود و رفت و آمد مردم در سطح شهر چه در بخش عابران و چه در بخش خودروها، نمادی از فرهنگ مردم این خطه به حساب می‌آید.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید