کد خبر:13092
پ
۶۱۶۵۸۱۸۴
رئیس اداره میراث فرهنگی تیران و کرون:

ظرفیت راه‌اندازی مجتمع بین‌راهی در تیران مهیا است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: ظرفیت و شرایط برای راه‌اندازی مجتمع بین‌راهی در این شهرستان مهیا و اقتصاد گردشگری را تقویت می‌کند. محسن مظاهری به موقعیت جغرافیایی تیران و کرون و میزان تردد در جاده‌های این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بر اساس آمارهای ابلاغی بیش از […]

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: ظرفیت و شرایط برای راه‌اندازی مجتمع بین‌راهی در این شهرستان مهیا و اقتصاد گردشگری را تقویت می‌کند.

محسن مظاهری به موقعیت جغرافیایی تیران و کرون و میزان تردد در جاده‌های این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بر اساس آمارهای ابلاغی بیش از ۱۰ درصد تردد در مسیرهای برون‌شهری استان اصفهان در جاده‌های این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: قرار گرفتن تیران در مسیر تردد شهرستان‌های غرب اصفهان و استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری باعث شده که حجم بالایی از جابجایی بار و مسافر در این منطقه انجام شود و مسافران از جاده‌های این منطقه بگذرند.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تیران و کرون ظرفیت گردشگری طبیعی این منطقه و شهرستان‌های غرب اصفهان برای مسافران جذابیت ایجاد کرده و ترددها این‌گونه افزایش پیدا می‌کند.

مظاهری خدمت‌رسانی به مسافران در مراکز خدماتی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بین‌راهی در این شهرستان وجود ندارد و محورهای تیران به داران و تیران به شهرکرد دارای پتانسیل فعال در این عرصه است.

وی یادآور شد: احداث یک مرکز بین‌راهی در مسیر داران به تیران در دستور کار گرفته ولی در دیگر محورهای مواصلاتی این ظرفیت بدون سرمایه‌گذاری مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به اینکه سیاست‌های گردشگری تیران و کرون متمرکز بر حمایت و جذب سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام و دستگاه‌های اداری همکاری خواهند کرد.

به اعتقاد مظاهری با توجه به پتانسیل نهفته در حوزه گردشگری تیران و کرون زمینه درآمدزایی و تقویت اقتصاد گردشگری وجود دارد و می‌تواند این صنعت را پویاتر از گذشته کند.

وی راه‌اندازی مراکز بین‌راهی را در خدمت‌رسانی به مسافران مهم دانست و تصریح کرد: فقدان آن منجر به سردرگمی مسافران می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تیران و کرون یادآور شد: با راه‌اندازی مراکز بین‌راهی فروشگاه‌های صنایع‌دستی نیز ایجاد و این صنعت نیز رونق پیدا می‌کند.

مظاهری تکمیل حلقه صنعت گردشگری با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را مهم خواند و گفت: تأمین اقامتگاه، خدمات بین‌راهی، خدمات سفر، ایجاد بازارچه و تورهای بازدید از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی همه در کنار همدیگر با مشارکت بخش خصوصی توسعه گردشگری را رقم می‌زند.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید