کد خبر:13241
پ
pic10-1
در یک سال اخیر

شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ٩٣٣ هکتار از مزارع اصفهان احداث شد

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ٩٣٣ هکتار از مزارع این استان در یک سال اخیر خبر داد. غلامرضا عشاقی روز پنجشنبه افزود: تجهیز این میزان از مزارع استان به شبکه‌های آبیاری و زهکشی صرفه جویی حدود یک میلیون و ۴٠٠ هزار متر مکعب آب […]

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ٩٣٣ هکتار از مزارع این استان در یک سال اخیر خبر داد.

غلامرضا عشاقی روز پنجشنبه افزود: تجهیز این میزان از مزارع استان به شبکه‌های آبیاری و زهکشی صرفه جویی حدود یک میلیون و ۴٠٠ هزار متر مکعب آب را در پی داشته است.

مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: ظرفیت اجرای پروژه‌های مرتبط با شبکه‌های آبیاری و زهکشی در حدود ۷۷ هزار هکتار از مزارع اصفهان همچنان وجود دارد و پیش بینی می‌کنیم که در قالب برنامه هفتم در ۱۶ هزار هکتار دیگر از اراضی این خط اجرا شود.

عشاقی افزود: در صورت اجرای مقدار باقیمانده قادر به صرفه‌جویی در ۱۱۶ میلیون متر مکعب آب خواهیم بود که با توجه به منابع محدود آبی در استان رقم چشمگیری است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در سال مالی ۱۴۰۱ از منابع ملی و استانی برای پروژه‌های مدیریت آب و خاک به مبلغ سه هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال بود، گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان یادآور شد: اگر بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و مولد سازی طرح‌ها به ما تخصیص یابد (با احتساب حداقل تورم هر سال ۲۰ درصد) زیرساخت‌های مورد نیاز برای پروژه‌های فنی مهندسی از جمله شبکه‌های آبیاری و زهکشی در چهار سال و متناسب با پیش بینی‌های انجام شده تا پایان برنامه هفتم توسعه، عملیاتی خواهد شد.

برنامه هفتم توسعه (از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) با هدف حصول به پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، یکی از اسناد مهم برای ورود به گام دوم انقلاب به شمار می‌رود.

مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال هایی که میزان بارش طبیعی است، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید