کد خبر:12492
پ
۱۷۰۴۹۸۲۳۸
امام جمعه موقت اصفهان:

جهش تولید، لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی جهش تولید است که به استقلال سیاسی و فرهنگی نیز منجر می‌شود. آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، افزود: در صورتیکه کشوری به واردات از کشورهای دیگر وابسته باشد نمی […]

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی جهش تولید است که به استقلال سیاسی و فرهنگی نیز منجر می‌شود.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، افزود: در صورتیکه کشوری به واردات از کشورهای دیگر وابسته باشد نمی تواند استقلال فرهنگی، نظامی و سیاسی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال، باید همه تلاش‌ مردم و مسوولان بر تولید و افزایش مشارکت مردم متمرکز باشد .

امام جمعه موقت اصفهان با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» ادامه داد: کارگران باید واقف به ارزش ذاتی کار خود باشند و نظام اسلامی نیز با ارائه تسهیلات به آنها و بهبود وضعیت استخدام و حقوق آنها، شرایط مشارکت مردم و کارگران را در تولید بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه کشور ما با تحریم‌های ظالمانه مواجه است، خاطرنشان کرد: لازمه خنثی‌سازی کامل تحریم ها، ارزش نهادن به کار کارگر و حمایت از این قشر است.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: کارِ کارگر وابسته به دانش و دانایی است و بطور مرتب باید ابتکار، نوآفرینی و کیفیت بالایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی باید مراکز دانش بنیان را مورد حمایت جدی قرار دهد، گفت: دانشگاه‌هایی که کارهای مهندسی انجام می دهند باید با مراکز کار و کارگری مرتبط شوند تا بتوان از علم آنها استفاده کرد و کارهای با کیفیت‌تری انجام داد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بانوان ایرانی پیش از اسلام نیز با حجاب بودند و حجاب نوعی هویت ایرانی و اسلامی است، ادامه داد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان دختر را درباره حجاب برتر تشویق کند.

وی با بیان اینکه حجاب، حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، تاکید کرد: قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیتِ حجاب نیز تردیدی وجود ندارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی، اضافه کرد: در صورتیکه همه دستگاه‌های مسوول وظایف خود را در زمینه حجاب انجام دهند نتایج مطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید