کد خبر:12345
پ
۱۹۶۵۱۲۱
اجمالی| قاسم‌زاده خبر داد

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود. علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از […]

شهردار اصفهان گفت: اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از شهر بازدید کردند که طی ملاقات با آن‌ها، از شهر، شهرداری و مردم اصفهان تشکر کردند که من این پیام را خدمت مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به سر می‌بریم و پذیرای مهمانان زیادی خواهیم بود، افزود: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشن‌های متعددی در شهر هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از حیث ملی و بین‌المللی اختتامیه جشنواره پوپک است، زیرا پس از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین جشنواره‌ای است که برای کودک طراحی شده و در حوزه نقاشی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محورهای این جشنواره بیشتر مربوط به مباحث شهری است، ادامه داد: این دوره از جشنواره پوپک با استقبال گسترده از کشور خودمان و سایر کشورها مواجه شده است و در اختتامیه آن میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدوارم این روزها که از روزهای خوب شهر اصفهان است، با جریان زاینده‌رود کماکان ادامه پیدا کند و بتوانیم روزهایی را تجربه کنیم که رودخانه خشک نباشد.

 

 

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت

پیگیر دریافت مجوز برای تعریض، آسفالت و روشنایی معابر محله راران هستیم

شهروند: محله راران میان منطقه ۱۰ و ۱۵ قرار دارد، اما هیچ کدام از این مناطق پیگیر مشکلات این محله نیستند، حتی جاده خوبی برای ورودی به محل و اتوبوس نداریم؛ در محله راران ساختمانی نیمه کاره رها شده و خطرناک است و هیچ پروژه‌ای در این محله تکمیل نمی‌شود، از این‌رو تقاضا دارم به این محل نگاه ویژه‌ای شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: محله راران از روستاهای الحاقی خوراسگان به اصفهان است و یکی از اولین محلاتی که در دوره ششم مدیریت شهری به آن ورود پیدا کردیم، این محله بود.

مشکل این محله دسترسی‌های آن است، البته روستا ملحق شده است و شهرداری می‌تواند به آن ورود کند، اما معابر ورودی در حریم قرار دارد و شهرداری نمی‌تواند اقدامی برای آن انجام دهد.

پیگیر دریافت مجوز برای تعریض، آسفالت و روشنایی معابر محله راران هستیم که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

در رابطه با اتوبوس، از قدیم معابر در مناطق الحاقی شهر سرفاصله زیاد و حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است و در حال حاضر به دلیل کمبود ناوگان امکان افزایش وجود ندارد.

البته باید به این نکته اشاره کنم که سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان به میدان اصلی شهر به‌عنوان یک مقصد گردشگری ورود کرد و طی کاوشی که انجام شد، اشیای نفیسی متعلق به گذشته اصفهان پیدا شد و در موزه اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان: سال ۸۵ روستای راران و ۹ روستای دیگر به خوراسگان الحاق شد و پس از الحاق خوراسگان به اصفهان، این روستاها نیز به منطقه ۱۵ اصفهان ملحق شد؛ این ۹ روستا به‌صورت منفصل از شهر قرار دارند، به همین خاطر امکانات کمتری ارائه می‌شود، در طرح محله محوری سال ۱۴۰۱، اولین محله راران بود که حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آسفالت، پارک و برج هزینه شد.

موضوع حمل‌ونقل عمومی پیگیری و در حال حاضر دو دستگاه میدل‌باس اضافه شده است، جاده‌ای میان منطقه شهرک سلامت و خیابان سپهر قرار دارد که در حریم شهرداری منطقه ۱۰ است، مشکل این مکان خط بدنه است که هنوز نتوانسته‌اند مصوبه آن را دریافت کنند.

تمام کارهایی که مشاور برای محله راران پیشنهاد داده است را مورد توجه قرار داده‌ایم، تنها مشکل ساماندهی ورودی میدان است که با مالکان به مشکل خوردیم، سایر اقداماتی که باید در محله راران انجام می‌شده صورت گرفته است.

محمد صیرفی‌نژاد، شهردار منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: راران محله‌ای است که به‌صورت منفصل به شهر اصفهان ملحق شده و اطراف آن حریم شهر اصفهان است، یکی از ورودی‌ها از سمت اتوبان آقابابایی جنب شهرک سلامت است که این دسترسی در حریم شهر اصفهان و خارج محدوده است، شهرداری اصفهان برای انجام عملیات عمرانی در حریم باید مصوبات شورایی برنامه‌ریزی و توسعه استان را دریافت کند که در این خصوص مکاتبه‌ای با سازمان مسکن و شهرسازی به‌منظور ساماندهی این ورودی انجام شد.

خط بدنه‌ای در این منطقه وجود دارد که پیگیری شد تا بر اساس آن آزادسازی انجام شود، مکاتبات لازم با استانداری انجام شده، در صورت موافقت استانداری یکی از ورودی‌ها از سمت اتوبان آقابابایی ساماندهی می‌شود، پیگیری م‌کنیم تا این موضوع به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

این خبر در حال تکمیل است…

منبع
ایمنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید