کد خبر:13160
پ
۱۷۰۷۳۵۹۱۴

آموزش و فرهنگ سازی، لازمه کاهش حوادث رانندگی در اصفهان است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: کاهش حوادث رانندگی در کلانشهرهایی همانند اصفهان با آموزش و فرهنگ سازی مداوم برای رعایت موارد ایمنی و مقررات امکان پذیر است. سرهنگ علی اصغر زارع روز چهارشنبه با بیان اینکه حدود نیمی از کشته های حوادث رانندگی در معابر شهری را موتورسواران و عابران پیاده […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: کاهش حوادث رانندگی در کلانشهرهایی همانند اصفهان با آموزش و فرهنگ سازی مداوم برای رعایت موارد ایمنی و مقررات امکان پذیر است.

سرهنگ علی اصغر زارع روز چهارشنبه با بیان اینکه حدود نیمی از کشته های حوادث رانندگی در معابر شهری را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می دهند گفت: نیاز است تا در این حوزه تاکید بیشتری بر آموزش ها صورت گیرد.
وی اظهار داشت: بر این اساس مقرر شده تا طرح ویژه این پلیس به منظور کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در استان اجرایی شود.
رییس پلیس راهور اصفهان افزود: در این طرح هم به موضوعات سلبی و برخوردهای قانونی و هم به موارد ایجابی، فرهنگی و اقدامات آموزشی بمنظور کاهش میزان جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در معابر شهری پرداخته می شود.
‎وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد موارد تخلفاتی که بیشتر منجر به بی نظمی و حادثه برای موتورسواران و عابران پیاده می شود مدنظر قرار دارد.
سرهنگ زارع، کودکان و سالمندان را ۲ رنج سنی آسیب پذیر در حوزه عابران پیاده عنوان کرد و گفت: هر دو قشر، نیاز به مراقبت جدی از سوی خانواده ها دارند و بایستی مسوولیت فردی و اجتماعی در این حوزه به درستی انجام شود.
وی یادآور شد: همچنین درخصوص پیشگیری از حوادث رانندگی برای عابران پیاده باید یک سری الزامات نظیر روشنایی هوشمند معابر، گذرگاه های ایمن، تجهیز خیابان ها و بزرگراه ها به پل های مکانیزه شامل بالابر و پله برقی توسط مدیریت شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
به‌گزارش ایرنا، بنا بر اعلام پزشکی قانونی اصفهان، سال گذشته بالغ بر یکهزار نفر در حوادث ترافیکی استان جان باختند و بیش از ۲۸ هزار نفر مصدوم شدند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید