کد خبر:2235
پ
۱۷۰۵۷۲۴۷۵

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم به شهرستان فریدن تخصیص یافت

فرماندار فریدن از توابع استان اصفهان گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به فریدن تخصیص یافت که هدیه امسال دولت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است. عزیزالله عباسی روز شنبه در نشست “حکمرانی دولت و رسانه” که با حضور شماری از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در […]

فرماندار فریدن از توابع استان اصفهان گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به فریدن تخصیص یافت که هدیه امسال دولت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

عزیزالله عباسی روز شنبه در نشست “حکمرانی دولت و رسانه” که با حضور شماری از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فریدن برگزار شد، افزود: امسال در هفته دولت ۱۰۶ پروژه در فریدن افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فرماندار فریدن افزود: “نهضت ملی مسکن” از مهمترین طرح های دولت سیزدهم است که در قالب آن تاکنون ۲۸۲ نفر از اهالی فریدن صاحب زمین شدند و به ۱۶۲ نفر دیگر نیز امسال در هفته دولت زمین اعطا می شود.

عباسی خاطر نشان کرد: فرایند ثبت نام، پایش، قرعه کشی و تخصیص زمین ها شفاف بوده است و بر مرحله احداث واحدهای مسکونی نیز بطور مستمر نظارت می شود.

فرماندار فریدن با بیان اینکه رفع مطالبات مردم در حوزه شهری نیز در اولویت مدیریت شهرستان است، افزود: در دولت سیزدهم یارانه قیر شهرها و روستاهای فریدن از ۱۸۰ تن به هزار و ۵۰۰ تُن افزایش یافت و سه هزار تن آسفالت به همراه طرح های جدول گذاری در معابر اجرا شد.

وی افزود: با پیگیری های مستمر پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر داران برای احیای پارک ساحلی و آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار داده شد.

عباسی ادامه داد: با توجه به مطالبه پرتکرار مردم پس از اربعین حسینی با مشارکت سپاه یک دستگاه اتوبوس در مسیر داران – تهران برای جابه‌جایی مسافران چهار شهرستان غرب استان به مقصد تهران مستقر خواهد شد که امیدواریم با تکمیل ظرفیت مسافران و حمل و نقل بار برای همیشه فعال بماند.

وی ساماندهی شهرک ۴۳ هکتاری گلخانه ای شهر دامنه، تقویت شبکه آبرسانی شهر و روستاها، اصلاح نقاط حادثه خیزدر سه راهی روستاهای عادگان، اسکندری، طرار و حصور، بهسازی مسیرها در محدوده پل زیرگذر درختک و ناسیونال را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه اجرای طرح نیمه تمام ورودی های شرقی و غربی شهر داران( مرکز فریدن) نیز در اولویت قرار گرفته است، افزود: پروژه آسفالت جاده داران- نماگرد(ورودی غربی مرکز شهرستان) که با برخی موانع روبه رو بود تا پایان مهر به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی استقرار هفت پزشک عمومی و متخصص، پیشرفت فیزیکی ساختمان اورژانس، جانمایی ساختمان MRI در بیمارستان شهید رجایی داران و راه اندازی داروخانه درمانگاه ایثارگران شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی افزود: اکنون مانعی برای صادرات محصولات کشاورزی منطقه به عراق وجود ندارد اما در شرایطی که کشاورزان ایرانی در موصل پیاز کشت کرده اند و همچنین به دلیل اقلیم منطقه و فصل برداشت؛ قیمت صادرات محصولاتی مانند پیاز و سیب زمینی با کاهش بسیار همراه خواهد بود.

 

رسانه در افزایش مشارکت انتخاباتی موثر است

فرماندار فریدن از افزایش ۱۹۶ درصدی پیش ثبت نام های نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت خبر داد و افزود: ۱۵۲ نفر پیش ثبت نام خود را در این مرحله تکمیل کردند که از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۳۷ نفر مرد هستند.

وی افزود: از این تعداد ۲۲نفر دکتری ، ۱۰۳ نفر فوق لیسانس، ۲۲ نفر لیسانس و پنج نفر حوزوی و در مجموع پنج نفر مشمول ماده ۲۹ و ۳۷نفر نیز دارای سابقه ایثارگری هستند.

عباسی با بیان اینکه راهبردهای چهار مولفه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت ابلاغ شده‌ است، افزود: امسال برگزاری انتخابات سالم و باشکوه بر اساس مُر قانون در اولویت مدیریت شهرستان است و در این رابطه به مردم و داوطلبان نمایندگی مجلس اطمینان خاطر می دهیم.

فرماندار فریدن گفت: دشمنان خارجی و داخلی دست به دست هم داده‌اند که مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهند از این رو نقش رسانه ها در خنثی کردن این توطئه بسیار اهمیت دارد.

 

مسوولان به دغدغه دلسوزان جامعه گوش فرا دهند

امام جمعه شهر داران در این جلسه گفت: رسانه با پرهیز از انتشار اخبار گمراه کننده و کذب در تبیین و ترسیم واقعیت ها نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود:مسوولان نیز باید به دغدغه دلسوزان جامعه گوش فرا دهند تا فرایند رفع مشکلات تسریع شود.

وی با بیان اینکه به افراد پَست و رَذل نباید مسوولیت داد تصریح کرد: باقیمانده مدیرانِ بی کفایت و بی خروجی باید از بدنه اجرایی کنار برود تا آثار تصمیم سازی های دولت محقق شود.

 

رسانه؛ سفیر مردم در انتقال مشکلات به مسوولان است

دادستان عمومی و انقلاب فریدن به نقش رسانه در احقاق حقوق عامه مردم اشاره و بیان کرد: نوشتن و آنچه از قلم می تراود به مثابه باقیات الصالحات است؛ از این رو فعالان رسانه و فضای مجازی باید دقت کنند چه می نویسند و بیان مطالب از سوی آنها چه آثار مثبت و یا سوء خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد نیکبخت افزود: برای نشستن پای حرف اهالی رسانه همیشه وقت داریم و بر این باوریم آنها سفیر مردم در انتقال مشکلات و چالش ها به مسوولان و راوی پاسخ ها و اقدامات مدیران هستند.

دادستان فریدن با بیان اینکه فعالیت رسانه ها باید در چارچوب ضوابط تعیین شده باشد، افزود: البته رویکرد ما در خطاهای عمدی یا سهوی رسانه ای پیش از برخورد قانونی ابتدا حمایتگرانه و همراه با راهنمایی خواهد بود تا در فضای اعتماد و هم افزایی بتوانیم اثربخش باشیم.

 

فعالان فضای مجازی جهادگرند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن، تقویت سواد رسانه را ضروری دانست و افزود:جایگاه فعالان فضای مجازی نباید کم ارزش تلقی شود؛ زیرا این افراد جهادگرند.

سرهنگ محمد مُهدی ملیانی افزود: در جنگ نرم؛ روایتگریِ رسانه اهمیت بسیار دارد و سرنوشت ساز خواهد بود.

وی هم افزایی اهالی رسانه ها و صاحبان شبکه های مجازی با مدیران نهادهای مختلف را در ارائه اخبار صحیح به مردم ضروری دانست.

نشست”حکمرانی دولت و رسانه” با حضور بیش از ۵۰ رسانه مجازی و خبرنگاران شهرستان فریدن برگزار شد.

فریدن با ۲ شهر،۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در غرب اصفهان واقع است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید