کد خبر:5094
پ
۶۲۷۱۶۴۰۷
فرماندار تیران و کرون:

یک‌سوم اعتبارات تیران ‌به توسعه زیرساخت‌های انرژی اختصاص یافت

فرماندار تیران و کرون گفت: یک‌سوم اعتبارات دو سال گذشته این شهرستان به توسعه زیرساخت‌های انرژی شامل گاز، آب و برق اختصاص یافته است. علی محمدی کیا، عصر(سه‌شنبه، ۱۶ آبان) در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت گلخانه‌ای و صنایع وابسته در تیران، اظهار کرد: تولید انرژی از ظرفیت منابع تجدید پذیر یکی از […]

فرماندار تیران و کرون گفت: یک‌سوم اعتبارات دو سال گذشته این شهرستان به توسعه زیرساخت‌های انرژی شامل گاز، آب و برق اختصاص یافته است.

علی محمدی کیا، عصر(سه‌شنبه، ۱۶ آبان) در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت گلخانه‌ای و صنایع وابسته در تیران، اظهار کرد: تولید انرژی از ظرفیت منابع تجدید پذیر یکی از مهم‌ترین فرصت‌های توسعه زیرساخت‌ها در این بخش با کمک بخش خصوصی بود که این مسیر در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت، گازرسانی در بخش کرون بسیاری از تهدیدها را از بین برد، افزود: بهره‌برداری سریع از ایستگاه گاز باعث شد تا در زمستان سرد سال گذشته کمترین بحران و چالش را برای گلخانه داران و مصارف خانگی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون یادآور شد: کمبود منابع در بخشی از مناطق استان به حوزه‌های کشاورزی و خانگی آسیب وارد کرد که اقدام به موقع و همکاری کشاورزان مانع از بروز خسارت در این منطقه شد.

وی با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های اساسی در این شهرستان برای توسعه کشاورزی فراهم شده، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری و فراوری محصولات برای تکمیل زنجیره تولید لازم است.

به گفته محمدی کیا، زمینه‌های فراوری و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی از لازمه‌های تکمیل چرخه تولید به حساب می‌آید و نباید مغفول بماند.

وی با بیان اینکه کار تیمی و هم‌افزایی بین سرمایه‌گذاران کشاورزی برای تأمین سرمایه در گردش و رفع مشکلات احتمالی ضروری است، تصریح کرد: تشکیل و عضویت فعالان این حوزه در اتحادیه و انجمن‌های صنفی کشاورزی مثل شرکت تعاونی گلخانه‌داران برای پشتیبانی از عرصه تولید و برند سازی نیاز است.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به نگرانی جامعه از مصرف زیاد و یا ناسالم سموم در کشاورزی، گفت: جامعه علمی شامل دانشگاهیان و مراکز علمی و تحقیقاتی در این خصوص مطالعات خود را افزایش و نتیجه آن را ارائه دهند.

وی سلامت غذایی را مهم خواند و اظهار کرد: باید بررسی علمی مورد بررسی قرار گیرد تا از بذرهای مفید استفاده و سموم بر اساس برنامه مشخص مصرف شود.

تک بازاری، آسیبِ تولید در بخش کشاورزی

همچنین معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این مراسم به چالش‌ها و فرصت‌های حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: تکمیل نشدن حلقه تولید و ارزش‌آفرینی و نبود تنوع بازار عرضه محصولات به فعالان اقتصادی این بخش خسارت می‌زند.

علی شریفی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران محصولات گلخانه‌ای سال گذشته به دلیل شرایط بازار بین‌الملل دچار مشکل شدند، افزود: مسئولان در دولت برای حل این مشکل رایزنی زیادی انجام دادند، اما بخشی از کشاورزان دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: دلیل چنین خسارتی به دو موضوع عدم تنوع بازار و بی‌توجهی به تکمیل زنجیره تولید بر می‌گردد که فعالان این بخش در شرایط حساس دچار خسارت می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تکمیل زنجیره تولید و ارزش‌آفرینی را مهم خواند و یادآور شد: فراوری محصولات گلخانه‌ای می‌تواند بازار را در شرایط حساس مدیریت کند.

وی اضافه کرد: تنوع بسترهای عرصه تولید مانع از بروز چالش در کاهش تقاضای یک بازار خواهد شد و نمی‌گذارد دلالی و واسطه‌گری منافع را برای خود اجماع کنند.

شریفی با بیان اینکه در حوزه محصولات گلخانه‌ای به نقشه راه مشخص در خرید بذر مناسب و استفاده از سموم نیاز داریم، تصریح کرد: بخش‌های علمی و دانشگاهی پس از انجام پژوهش و مطالعات راهبردی کشاورزان را در این خصوص راهنمایی کنند.

وی دفع پسماند کشاورزی را هم موضوع مهم و ضروری در مطالعات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید فرآیندهای تولید همگی مورد توجه باشد که چالش‌های زیست‌محیطی نداشته باشیم و سلامت غذایی جامعه را به خطر نیندازیم.

مدیریت انرژی موضوع دیگری بود که معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به آن پرداخت و اظهار کرد: مسئولان شرکت‌های خدمات‌رسان این نیاز را مورد بررسی قرار دهند تا همسو با توسعه بخش کشاورزی، انرژی مورد نیاز تأمین شود.

به گفته شریفی ، تنها سه درصد از گاز استان اصفهان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید