کد خبر:8335
پ
۱۴۰۰۰۳۱۸۰۰۰۸۷۹_Test_PhotoN

کشف بیش از ۱۷۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: هزار و ۷۸۰ فقره انشعاب غیر مجاز در ۱۰ ماهه سال جاری در سطح استان اصفهان کشف شد که ۱۳۹۰ فقره انشعاب آب و ۳۹۰ فقره انشعاب فاضلاب را شامل می شود. حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه نصب انشعاب غیرمجاز تجاوز به حقوق دیگران محسوب می‌شود، […]

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: هزار و ۷۸۰ فقره انشعاب غیر مجاز در ۱۰ ماهه سال جاری در سطح استان اصفهان کشف شد که ۱۳۹۰ فقره انشعاب آب و ۳۹۰ فقره انشعاب فاضلاب را شامل می شود.

حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه نصب انشعاب غیرمجاز تجاوز به حقوق دیگران محسوب می‌شود، اظهار داشت: به همین منظور سال گذشته ستاد شناسایی انشعابات غیرمجاز در آبفای استان اصفهان تشکیل شد و به دنبال آن، در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد انشعابات کشف شده نسبت به ۱۲ ماهه سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی انشعابات غیرمجاز کشف شده در مناطق ۶گانه شهر اصفهان را ۶۳۳ فقره عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد از مصارف این انشعابات غیرمجاز کشف شده مسکونی و ۴۰ درصد غیرمسکونی بوده است.

اکبریان با بیان اینکه مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست، افزود: انشعاب‌های غیرمجاز آب علاوه بر افزایش بی رویه مصرف، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات، اختلال در خدمات‌رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز فاضلاب نیز فشار مضاعف بر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و بعضا آلودگی در شبکه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، آبفای استان را در کشف انشعابات غیرمجاز یاری کنند.

اکبریان خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان می‌توانند با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، مستندات مربوط به هر گونه مصرف بی رویه آب را از طریق درگاه‌های مختلف شامل سایت شرکت، تماس با شماره ۱۲۲، ارسال عکس و فیلم به پیام رسان ایتا (شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵) و اپلیکیشن همراه آبفا به اطلاع شرکت آبفای استان برسانند.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید