کد خبر:7064
پ
N82454498-71462666
رییس اداره هواشناسی اردستان خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی بارش در اردستان

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: میزان بارش شهرستان اردستان در فصل پاییز ۲۷ میلی‌متر ثبت شد که این میزان نسبت به بلند مدت که ۳۳ میلی‌متر بوده، ۱۵ درصد کاهش دارد. جواد رمضانپور اظهار داشت: با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، در فصل پاییز بارش‌هایی را که انتظار داشتیم محقق نشد که دلیل آن […]

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: میزان بارش شهرستان اردستان در فصل پاییز ۲۷ میلی‌متر ثبت شد که این میزان نسبت به بلند مدت که ۳۳ میلی‌متر بوده، ۱۵ درصد کاهش دارد.

جواد رمضانپور اظهار داشت: با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، در فصل پاییز بارش‌هایی را که انتظار داشتیم محقق نشد که دلیل آن استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی ایران وعرض‌های همجوار با ایران است.

وی افزود: میزان بارش شهرستان اردستان در فصل پاییز ۲۷ میلی‌متر ثبت شد که این میزان نسبت به بلند مدت که ۳۳ میلی‌متر بوده، ۱۵ درصد کاهش دارد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل سیستم‌های بارشی بر روی دریای مدیترانه و حرکت آن به سمت عرض‌های بالاتر از کشور، به علت استقرار پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی ایران و کشورهای همجوار و تا زمانی که بندال پر ارتفاع جنب حاره‌ای به عرض‌های پایین‌تر حرکت نکند، متأسفانه شرایط بارشی کشور مطلوب نخواهد شد.

رمضانپور یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی برای دی و بهمن نیز شرایط نامطلوب بارشی را در منطقه ما پیش بینی می‌کند بنابراین تا پایان سال جاری نیز فعلاً شرایط به همین گونه خواهد بود.

وی ادامه داد: سیستم‌های بارشی هم که در دریای مدیترانه تشکیل می‌شود با توجه به ارتفاع کشور ترکیه نسبت به کشور ما بر روی ترکیه چرخ‌انزایی می‌کند و بارش‌های خوبی را برای ترکیه و عرض‌های بالاتر یا اروپا به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی اردستان تاکید کرد: باتوجه به آمار ۵۰ سال گذشته، امسال اولین سالی است که برای فصل پاییز دما در شهرستان اردستان منفی نشده و شرایط از نظر دمایی ۱.۵ تا ۲ درجه بالاتر از نرمال را نشان می‌دهد که برای فصل زمستان نیز همین شرایط را متصور هستیم.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید