کد خبر:8923
پ
۱۴۰۲۱۱۱۷۲۰۲۸۱۶۴۲۳۲۹۳۳۷۳۱۴

چرخابی: قطر قدرتمندتر از ژاپن نیست/ نباید اسیر حاشیه‌سازی میزبان شویم

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: فوتبال قطر قدرتمندتر از ژاپن و سوریه نیست و می‌توانیم این تیم را شکست دهیم به شرط آنکه اسیر حاشیه‌سازی میزبان نشویم. حسین چرخابی با اشاره به بازی امروز ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: قطر قدرتمندتر از سوریه و ژاپن نیست و تنها برتری که […]

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: فوتبال قطر قدرتمندتر از ژاپن و سوریه نیست و می‌توانیم این تیم را شکست دهیم به شرط آنکه اسیر حاشیه‌سازی میزبان نشویم.

حسین چرخابی با اشاره به بازی امروز ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: قطر قدرتمندتر از سوریه و ژاپن نیست و تنها برتری که دارد، امتیاز میزبانی است و تلاش می‌کند تا با حواشی خارج از زمین تیم ما را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود:‌قطری‌ها در بحث داوری نمی‌توانند مشکل‌ساز شوند چون با آمدن  VAR شرایط تغییر کرده و بیشتر فشارشان روی بحث‌‌های روحی ـ روانی است و ما نباید تحت تاثیر این مسائل قرار بگیریم.

سرمربی سابق سپاهان با اشاره به پیروزی ایران مقابل ژاپن، خاطرنشان کرد: در بازی مقابل ژاپن ما تازه از نیمه دوم فهمیدیم که باید به چه شیوه بازی کنیم و در نیمه دوم تیم برتر میدان بودیم و این برتری کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: ژاپن تیمی است که تنها روی زمین خوب کار می‌کند و در اجرای پرس خیلی دقیق هستند؛ ژاپنی‌ها در نیمه اول بازی از همان خط جلو توپ‌گیری می‌کرند و دست به حمله می‌زدند و با پرسینگی که انجام می‌دادند موفق بودند اما با شروع نیمه دوم، ما با اجرای بازی مستقیم و دریافت‌ توپ‌های سوم، دیگر به ژاپنی‌ها اجازه ندادیم که پرس کنند‌.

چرخابی با تاکید بر اینکه در بازی امشب می‌توانیم که قطر را در هر دو بخش هوایی و زمینی شکست دهیم، متذکر شد: قطر روی زمین و اجرای پرسینگ، توانایی ژاپن را ندارد و با توجه به مهره‌هایی که در خط حمله و میانی داریم، قطری‌ها نمی‌توانند مانع بازی‌سازی ما شوند و می‌توانیم در هر دو بخش هوایی و زمین پیروز شویم، به شرطی که تحت تاثیر حواشی و شیطنت میزبان قرار نگیریم.

وی در پاسخ به این سئوال که ایران چقدر شانس قهرمانی دارد، گفت: امیدوارم که بتوانیم قهرمان شویم اما یک شرط دارد؛ ما حتی اگر قهرمان آسیا هم شویم، نباید تصور کنیم فوتبال‌مان از ژاپن پیش افتاده و باید از این قهرمانی یک بستری برای بهبود زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری‌مان بسازیم و فوتبال‌مان را توسعه دهیم.

کارشناس فوتبال اصفهان با تاکید بر اینکه نباید در باد پیروزی با ژاپن بخوابیم، متذکر شد: مطمئن باشید که ژاپن بلافاصله بعد از شکست مقابل ما، دلایل شکست‌شان را آنالیز می‌کند و ما نیز باید تفکرات‌مان را بر همین شیوه سوار کنیم و از موفقیت برای بهتر شدن فوتبال‌مان استفاده کنیم.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید