کد خبر:6806
پ
۱۴۰۱۰۶۰۵۱۳۰۲۵۲۱۶۷۲۵۹۷۰۴۶۴

نگاهی به تقابل سپاهان و گل‌گهر؛ همه چیز در سایه شوک محرومیت زردپوشان

تیم فوتبال سپاهان در بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان خواهد رفت.  دو دیدار معوقه هفته‌های ششم و یازدهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس امروز برگزار می‌شود و سپاهان در تک بازی معوقه هفته ششم به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت. تنها یک هفته دیگر به پایان نیم‌فصل نخست […]

تیم فوتبال سپاهان در بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان خواهد رفت.

 دو دیدار معوقه هفته‌های ششم و یازدهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس امروز برگزار می‌شود و سپاهان در تک بازی معوقه هفته ششم به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت.

تنها یک هفته دیگر به پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده و سپاهان باید در تک بازی معوقه هفته ششم به مصاف گل‌گهر سیرجان برود؛ دیداری سخت و نفس‌‌‌گیر که نتیجه آن تاثیر بسزایی در معادلات قهرمانی نیم‌فصل دارد و علاوه بر دو تیم برگزار کننده، برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و آلومینیوم اراک نیز حائز اهمیت است‌.

سپاهان و گل‌گهر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که نتیجه بازی در سایه اتفاقات اخیر فوتبال کشور و رای عجیب کمیته انضباطی درمورد محرومیت ۶ بازیکن سپاهان قرار گرفته است؛ کمیته استیناف پس از کش و قوس فراوان در نهایت امتیازات کسر شده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را برگرداند تا زردپوشان اصفهانی در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های نیم‌فصل نخست، به صدر جدول برگردند اما کمیته انضباطی روز گذشته اعلام کرد ۶ تن از بازیکنان سپاهان تا زمانی که قراردادشان اصلاح نشود، اجازه بازی کردن ندارند و در فاصله ۲۴ ساعت مانده به بازی با گل‌گهر، شوک سنگینی به اردوی زردپوشان اصفهانی وارد شد.

 براساس رای کمیته انضباطی پیام نیازمند، رضا شکاری،هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان و رضا اسدی ۶ بازیکنی هستند که تا زمان اصلاح قراردادشان اجازه همراهی سپاهان را نخواهند داشت و این اتفاق مورایس و تیمش را در وضعیت بغرنجی قرار داده است؛ اما مشکلات سپاهان تنها به همین جا ختم نمی‌شود و برایان دابو و محمد کریمی نیز که مقابل آلومینیوم اراک محروم شده بودند، امروز اجازه بازی کردن نخواهند داشت و با احتساب مصدومیت رضاییان، ۹ بازیکن سپاهان مقابل گل‌گهر غایب خواهند بود.

سپاهان در بازی امروز شرایط سختی را سپری می‌کند؛ غیبت ۹ تن از بازیکنان اصلی این تیم باعث شده تا مورایس برای چیدن ترکیب اصلی تیمش با چالش جدی مواجه باشد و از طرف دیگر، شوک ناشی از رای کمیته انضباطی نیز وضعیت روحی ـ روانی این تیم را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و مجموع این عوامل باعث شده تا سپاهانی‌ها در شرایط سختی قرار بگیرند‌.

با این حال سپاهانی‌ها مقابل گل‌گهر چاره‌ای جز پیروزی ندارند؛ زردپوشان اصفهانی هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک شکست خوردند تا بهترین فرصت ممکن برای بازگشت به صدر جدول را از دست بدهند با این حال برگشت ۴ امتیاز کسر شده، تیم مورایس را صدرنشین لیگ کرد.

تیم مورایس با دو مدعی دیگر، استقلال و پرسپولیس، به ترتیب ۲ و ۴ امتیاز فاصله دارد و از طرفی پرسپولیس هم مثل سپاهان یک بازی کمتر انجام داده و شانس این را دارد که با پیروزی مقابل نساجی خود را به یک قدمی صدر جدول برساند و اگر سپاهان امروز امتیاز از دست بدهد، فاصله سرخپوشان با صدر جدول کمتر نیز خواهد شد و با این اتفاق، در هفته آخر معادلات قهرمانی نیم‌فصل نخست شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

سپاهان مقابل گل‌گهر کار سختی در پیش دارد؛ زردپوشان اصفهانی مقابل تیمی به میدان می‌روند که فوتبال رو به جلو و هجومی ارائه می‌دهد و مهره‌های با کیفیتی در اختیار دارد. گل‌گهر سیرجان اگرچه امسال تغییرات زیادی داشته و قدرت فصول گذشته را ندارد اما همچنان از سرسخت‌ترین تیم‌های لیگ است و در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد‌‌.

آبی‌پوشان سیرجان در خط میانی و حمله خود بازیکنان خوبی دارند و حضور مهره‌هایی مانند روبرتو تورس، وسلی گومز،اریک بایناما، احمد زنده‌روح و سعید سحرخیزان به خط حمله گل‌گهر تحرک بالایی داده است. از طرفی گل‌گهر در فاز دفاعی نیز عملکرد خوبی دارد و در طول ۱۳ هفته گذشته تنها ۹ گل دریافت کرده و همین امر گویای ساختار مستحکم دفاعی این تیم است.

آنچه مسلم است تقابل سپاهان و گل‌گهر از حساسیت ویژه‌ای برخودار شده و قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته را دارد و باید دید که حوادث فوتبالی به سود کدام تیم رقم می‌خورد‌.

برترین گلزنان:

شهریار مغانلو با ۸ گل زده و سعید سحرخیزان و احمد زنده‌روح هر دو  با ٣ گل زده، برترین گلزنان این دیدار هستند.

ترکیب احتمالی گل‌گهر:

محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، مسیح زاهدی، سامان فلاح، بهنام برزای، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده ‎روح، حمید بوحمدان، علیرضا کوشکی، مهدی ممی‌زاده و سعید سحرخیزان

سرمربی:مارینوس اوزونیدیس

ترکیب احتمالی سپاهان:
نیما میرزازاد، محمد دانشگر،محمد قربانی، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، ارشیا سرشوق، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو

سرمربی: مورایس

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان و گل‌گهر سیرجان در ادوار مختلف لیگ برتر به شرح زیر است:

فصل نوزدهم:

گل‌گهر صفر- سپاهان ۲

گل‌ها: سجاد شهباززاده، علی قربانی

سپاهان ۲- گل‌گهر صفر

گل‌ها: محمدرضا حسینی، محمد کریمی

فصل بیستم:

گل‌گهر ۳- سپاهان یک

گل‌ها: سعید صادقی، گادوین منشا، یونس شاکری (گل‌گهر)،محمدرضا حسینی(سپاهان)

سپاهان یک- گل‌گهر صفر

گل‌ها: سجاد شهباززاده

فصل بیست و یکم:

گل‌گهر ۴- سپاهان ۲( نتیجه این دیدار توسط کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود سپاهان اعلام شد)

گل‌ها: سهرابیان، تیکدری(۲ گل) سعید صادقی(گل‌گهر)، دانیال اسماعیلی‌فر(۲ گل، سپاهان)

سپاهان صفر- گل‌گهر صفر

فصل بیست و دوم:

گل‌گهر ۲_سپاهان ۲

گل‌ها: زکی‌پور(۲ گل)(سپاهان)، رناتو داسیلویرا(گل به خودی) علیزاده( گل‌گهر)

سپاهان ۴_گل‌گهر یک

گل‌ها: مغانلو(۲ گل)، رضاییان و احمدزاده(سپاهان)، کیروس استنلی(گل‌گهر )

برنامه سایر بازی‌های امروز لیگ برتر به این شرح است:

دیدار معوقه هفته یازدهم

پرسپولیس _نساجی

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید