کد خبر:8549
پ
۱۴۰۲۱۰۲۴۰۰۰۲۸۶_Test_PhotoN

نمایش با تخیل واقعیت را به مخاطب می‌رساند

کارگردان نمایش انگشتر و چاه گفت: تاریخ معاصر با عناصر طبیعت ترکیب می‌شود تا در فضای رئالیسم جادویی که همراه با تخیل است واقعیت را به مخاطب برساند.  احسان جانمی، نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه در نشست خبری گفت:اکنون اولین اجرای رسمی این نمایش در اصفهان است که مصادف با دهه فجر و […]

کارگردان نمایش انگشتر و چاه گفت: تاریخ معاصر با عناصر طبیعت ترکیب می‌شود تا در فضای رئالیسم جادویی که همراه با تخیل است واقعیت را به مخاطب برساند.

 احسان جانمی، نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه در نشست خبری گفت:اکنون اولین اجرای رسمی این نمایش در اصفهان است که مصادف با دهه فجر و همزمان با شب اختتامیه جشنواره تئاتر فجر می‌باشد.

جانمی افزود: در این نمایش جمعی از افراد باتجربه تئاتر اصفهان و همینطور جوانان تحصیل‌کرده هستند  تنها نماینده صحنه‌ای اصفهان در تئاتر فجر بودیم و در دو بخش توانستیم شرکت کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه تصریح کرد: داستان نمایش در موقعیت ابتدایی در یک کویر در جنوب کرمان، اوایل دهه ۷۰ شمسی رخ می‌دهد و دارای یک تاریخ مستند واقعی است. مادر و پسر منتظر همسر هستند ولی عمو با خبر مرگ پدر از راه می‌رسد و پسر را با هدف انتقام‌جویی همراه خود می‌برد و مادر را تنها می‌گذارد.

وی گفت: تاریخ معاصر با عناصر طبیعت مانند آب، خاک، باد، چاه، قنات و آب ترکیب می‌شود تا در فضای رئالیسم جادویی که همراه با تخیل است واقعیت را به مخاطب برساند. با اجرا این نوع تئاتر به دنبال انتقاد و همراهی مردم هستیم.

جانمی اضافه کرد: نام این داستان به این دلیل نهاده شده است این داستان از زاویه دید چاه بیان می‌شود که در اساطیر ما به عنوان سمبلی زاینده است و در این داستان همدم یک مادر می‌شود و انگشتر نماد یک‌اعتبار و‌ اصالت است که از سوی بزرگی به یک مادر شهید تقدیم می‌شود.

وی گفت: دلیل اینکه به این برهه از تاریخ پرداخته شد وجود انسان‌های بزرگ و تکرار نشدنی در کشور است و وضعیتی قرار داریم که تاریخ غنی آن پر از آدم‌های بزرگ‌و تکرار نشدنی است که برای ما ناشناخته هستند و ابعاد صلح‌طلبی، تدبیر و قدرت سیاست‌گذاری این اشخاص ناشناخته می‌ماند.

نویسنده و کارگردان نمایش انگشتر و چاه تصریح کرد: سبک‌های مختلفی از تئاتر را تجربه کردم ولی  این بار تاریخ معاصر را انتخاب کردم با این محوریت که انسان‌ها را در این برهه از مان به نمایش بگذارم و نشان دهم‌ چطور از محبت خارها گل‌ می‌شود. در این تئاتر از ارزش‌های ملی صحبت می‌کنیم و نیازمند توجه معنوی و حمایت است. همیشه از تولید ارزش صحبت می‌کنیم ولی باید بدانیم کار می‌کنیم که مخاطب جریان را نگاه کند و به چالش کشیده شویم.

این نمایش هر روز یک سانس از امشب تا ۲۶ام ساعت ۱۹/۳۰در تالار هنر برگزار می‌شود.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید