کد خبر:9384
پ
۱۷۰۹۴۱۲۰۷

نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی بر بُن‌ مایه‌های فرهنگی ایران و چین تاکید دارد

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی علاوه بر راهنمای گردشگری، تاکیدی بر بُن مایه‌های فرهنگی دو ملت ایران و چین و نمودهایی از مینیاتور تا نقاشی قهوه‌خانه ای است. علیرضا مساح روز یک شنبه افزود: تلاش شده است تا در تهیه این نقشه از […]

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی علاوه بر راهنمای گردشگری، تاکیدی بر بُن مایه‌های فرهنگی دو ملت ایران و چین و نمودهایی از مینیاتور تا نقاشی قهوه‌خانه ای است.

علیرضا مساح روز یک شنبه افزود: تلاش شده است تا در تهیه این نقشه از نشانه‌ها و رنگ های مورد علاقه چینی‌ها و همچنین نمودهای هنر مینیاتور که بین ۲ ملت ایران و چین مشترک است استفاده شود.

وی ادامه داد: در این نقشه نمودهایی از انواع هنر مینیاتور تا نقاشی‌های قهوه خانه ای بهره گرفته شد تا علاوه بر استفاده کاربردی به عنوان راهنمای گردشگر چینی، یادبودی از شهرِ اصفهان برای آن ها باشد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دنیا چنین نگاهی وجود دارد که سعی می کنند تولید محتوای گردشگری به شیوه ای طراحی و ارائه شود که برای گردشگران جنبه یادبود هم داشته باشد.

مساح یادآور شد: مطابق آمارهای رسمی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، امسال ۶۰ هزار نفر گردشگر چینی از اصفهان دیدن کرده اند و این گردشگران در رتبه اول شمار گردشگران خارجی قرار می گیرند که اصفهان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند.

وی افزود: برآوردها نشان می داد که اگر از طوفان هایی که همیشه به صنعت گردشگری ایران می زند بگذریم، این آمار ورود گردشگرِ چینی به اصفهان رشد خواهد داشت و این در حالی است که ما تولید محتوای مناسبی برای این گردشگران نداشتیم.

 

 

به گفته مساح با توجه به بازدید و افزایش قابل توجه گردشگران چینی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان، این مورد نیازسنجی شد و در این میان آنچه از عهده اداره گردشگری شهرداری اصفهان بر می آمد، تهیه نقشه گردشگری ویژه آن ها بود.

وی تصریح کرد: حجم زیادی از گردشگران چینی اهل ورود با گروه های بزرگ مثل گروه‌های گردشگری اروپایی نیستند و از این رو به دلیل نوع متفاوت گردشگری آن ها، تولید محتوای مناسبی در اختیار آن ها برای معرفی اماکن و جاذبه‌های تاریخی اصفهان وجود نداشت.

مساح افزود: از این رو بهترین فرصت برای معارفه اصفهان به گردشگران چینی ارائه نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی – انگلیسی و متناسب با سلایق آن ها بود که آماده کردیم و در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران هم رونمایی شد.

به گفته وی نسخه چاپ شده این نقشه که نقاط مرکزی شهر اصفهان را معرفی می‌کند در اختیار آژانش های هواپیمایی، هتل‌ها و دفاتر نمایندگی گردشگری ایران در چین قرار می گیرد و نسخه آنلاین آن در «بایدو ( Baidu)» جست و جو گر چینی قرار داده می شود.

در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، نخستین نقشه گردشگری اصفهان به دو زبان انگلیسی و چینی رونمایی شد.

امسال در مجموع بیش از ۸۷ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده اند که از این میان ۶۰ هزار گردشگر چینی از جاذبه‌های تاریخی کلانشهر اصفهان بازدید کرده اند.

یکهزار و ۹۴۰ اثر تاریخی استان اصفهان به ثبت ملی و ۱۵ اثر شامل میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و قنات‌های وزوان ،مزدآباد و مون و نیز کاروانسراهای گز، امین آباد، مرنجاب، نیستانک، کوهپایه، گبرآباد، شیخعلی خان و مهیار به ثبت جهانی رسیده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید