کد خبر:3638
پ
۶۲۷۴۲۸۶۴
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

لزوم نگاه عادلانه‌ فدراسیون به منافع ملی/ فضاسازی‌ها تمرکز را از سپاهان گرفت

عضو هیئت رئیسه و سخنگو شورا اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر برخی نقدها درباره رسیدگی به قوانین قراردادی، گفت: بررسی‌ها باید مستقل، عادلانه و طبق آیین‌نامه‌ای همه‌جانبه و برای همه تیم‌ها باشد. انتظار داریم در موضوع سپاهان این شیوه رسیدگی غیرشفاف و رأیی که به نظر می‌رسد استقلال کمتری دارد، در مجامع بعدی استیناف، […]

عضو هیئت رئیسه و سخنگو شورا اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر برخی نقدها درباره رسیدگی به قوانین قراردادی، گفت: بررسی‌ها باید مستقل، عادلانه و طبق آیین‌نامه‌ای همه‌جانبه و برای همه تیم‌ها باشد. انتظار داریم در موضوع سپاهان این شیوه رسیدگی غیرشفاف و رأیی که به نظر می‌رسد استقلال کمتری دارد، در مجامع بعدی استیناف، شکسته شود.

علی صالحی با اشاره به حضور سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، عدم تمرکز ناشی از حکم کمیته انضباطی را در نتیجه بازی نخست موثر دانست و اظهار کرد: بلاتکلیفی‌هایی که در خصوص بازیکنان بود، نگرانی‌هایی که نسبت به رأی غیرقطعی کمیته انضباطی به وجود آمد و فضاسازی‌هایی که به ویژه در فضا مجازی برای سپاهان ایجاد شد دست به دست هم داد تا تیم تمرکز لازم را نداشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر نقدهایی در خصوص شیوه رعایت قوانین سقف بودجه وجود دارد که در این زمینه باید بررسی‌ها مستقل و به‌صورت عادلانه و طبق آیین‌نامه‌ای همه‌جانبه انجام می‌گرفت. با این اوصاف شرایطی به وجود آمد که یکی از سه نماینده ایران در آسیا تحت تأثیر قرار گرفته و خودمان زمینه ‌ساز شرایطی باشیم که نتیجه نگیریم.

عضو ناظر شورای شهر در هیئت مدیره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، سپاهان را نماینده امیدوارکننده ایران در آسیا خواند و تصریح کرد: در فصل جاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا سه نماینده از ایران حاضر هستند که سپاهان با توجه به تجهیزی که این فصل داشته، یکی از امیدوارکننده‌ترین آن‌ها است.

 

عدم تمرکز در تیم مشهود بود

صالحی یادآور شد: در گروهی از آسیا که سپاهان کار آسانی در آن ندارد، دو امتیاز از دست دادیم. چیزی که به‌عنوان یک ناظر رقابت‌های ورزشی برای ما مشهود بود، عدم تمرکز تیم به خصوص در نیمه دوم بازی با نماینده عراق بود. این در حالی است که با توجه به ظرفیت‌های دو تیم و بازی سپاهان در نیمه نخست می‌توانست به راحتی برنده باشد.

این بازیکن سابق تیم‌های فوتبال پایه ادامه داد: این در حالی است که سایر کشورها به ویژه حوزه خلیج فارس در نهایت تجهیز و آمادگی به این رقابت‌ها آمده‌اند و حداکثر پشتیبانی از آن‌ها توسط فدراسیون‌شان انجام می‌گیرد. حتی برخی باشگاه‌ها در تلاش‌اند قوانین رقابت‌ها را به نفع باشگاه‌هایشان برای استفاده هر چه بهتر از پول‌های نفتی در فوتبال فراهم کرده و سقف استفاده از بازیکنان خارجی را بردارند و عرصه‌ای خارج از بازی جوانمردانه مالی شکل بگیرد.

صالحی خاطر نشان کرد:  باید نگاه قانونمند به فضای فوتبال داشته باشیم، اما متاسفانه موانع بیشتر بر سر راه نمایندگان آسیایی‌مان چه در حوزه زیرساخت و چه حوزه پشتیبانی قرار می‌دهیم‌. به نظر می‌رسد لازم است نگاه جامع‌تر، عادلانه‌تر و بلند مدت‌تر در فدراسیون فوتبال نسبت به منافع ملی داشته باشیم تا بتوانیم از تمام نمایندگان‌مان پشتیبانی کنیم‌.

عضو ناظر شورای شهر در هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان با اشاره به باخت خانگی پرسپولیس برابر النصر به عنوان یکی دیگر از نمایندگان ایران، یادآور شد: امیدوارم با شرایط فعلی نمایندگان ایران در آسیا و نتیجه پرسپولیس برابر النصر، فدراسیون به این جمع‌بندی رسیده باشد که برای بازی‌های بعد حمایت بهتری از سپاهان به‌عنوان نماینده پرامید کشور داشته باشد.

صالحی اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود این شیوه رسیدگی غیرشفاف و رأیی که به نظر می‌رسد استقلال کمتری دارد، در مجامع بعدی  استیناف، شکسته شود تا نمایندگان آسیایی ما با تمرکز بیشتر و آمادگی ذهنی و روحی خوب در هفته‌های بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حاضر شوند.

او در پایان تاکید کرد: با تمام هزینه‌های رقبای حاشیه خلیج‌فارس، می‌توانیم با بازی خوب‌مان دستاوردهای خوبی در این فصل از رقابت‌های آسیایی داشته باشیم.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید