کد خبر:8920
پ
۱۴۰۲۰۹۱۴۱۵۳۰۲۶۷۳۴۲۸۹۲۲۶۵۴

رشد ۲۵ درصدی واردات گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد ۲۵ درصدی واردات گمرکات استان اصفهان خبر داد.  رسول کوهستانی پزوه تعداد انبارهای اختصاصی مستقر در واحد‌های تولیدی تحت نظارت گمرکات استان اصفهان را ۴۴ باب برشمرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای  انبار اختصاصی تحت نظارت گمرک این است که کالاهای وارداتی واحد‌های تولیدی از مرز تحت عنوان […]

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد ۲۵ درصدی واردات گمرکات استان اصفهان خبر داد.

 رسول کوهستانی پزوه تعداد انبارهای اختصاصی مستقر در واحد‌های تولیدی تحت نظارت گمرکات استان اصفهان را ۴۴ باب برشمرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای  انبار اختصاصی تحت نظارت گمرک این است که کالاهای وارداتی واحد‌های تولیدی از مرز تحت عنوان رویه ترانزیت داخلی مستقیم به انبار اختصاصی مستقر در واحد تولیدی ارسال می شود، در این تسهیل ارائه شده از سوی گمرک؛ هزینه های تخلیه‌‍، بارگیری، انبارداری و دموراژ صاحبان کالا به شدت کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات واردات از طریق گمرکات  استان اصفهان؛ به میزان  ۱۳۴هزار و ۴۶۱ تن و به ارزش ۶۰۸ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار بوده  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد فعالان برگزیده اقتصادی (AEO) در استان اصفهان ۶۴ شرکت بوده و به این شرکتهای تسهیلات ویژه‌ای؛ نظیر موافقت با دریافت ضمانت نامه بانکی با سررسید  یکساله از زمان درخواست صاحب کالا، ارائه می‌گردد.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی  استان اصفهان برشمرد و خاطرنشان کرد: ۸۶ درصد از کل کالاهای وارداتی به مقصد گمرکات استان اصفهان از کشورهای  چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا بوده است.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید