کد خبر:6097
پ
Untitled

دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق کاهش میزان مشارکت در انتخابات است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجمعات ملی، مذهبی کشور در طول یک سال گذشته بسیار درخشان بوده، اما انتخابات با این رویدادها متفاوت است چون میزان مشارکت در آن مشخص بوده و دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق کاهش میزان مشارکت در انتخابات است. محمدرضا باهنر در نشست عمومی جامعه اسلامی […]

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجمعات ملی، مذهبی کشور در طول یک سال گذشته بسیار درخشان بوده، اما انتخابات با این رویدادها متفاوت است چون میزان مشارکت در آن مشخص بوده و دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق کاهش میزان مشارکت در انتخابات است.

محمدرضا باهنر در نشست عمومی جامعه اسلامی مهندسین استان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان ذهنیت پویا و متفکری دارند و شجاعانه در بحث‌ها شرکت می‌کنند، اما باید مراقب باشند که مطالعات و تحلیل‌هایشان جامعیت داشته باشند تا ذهنیت آنها تحت تاثیر شایعه‌پراکنی‌ها و خبرسازی‌های دروغ قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را به شهادت رسانده که اکثر آنها کودکان و زنان بی‌پناه عزه بودند، افزود: طوفان الاقصی نشان داد که قدرت رژیم منحوس صهیونیستی پوشالی است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت فروپاشی این رژیم منحوس را به نمایش گذاشته و رژیم آپارتاید صهیونیستی به‌زودی فرو خواهد پاشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عوامل و ملزومات حکمرانی مطلوب متذکر شد: حکمرانی مطلوب به امکانات، ابزار، عوامل انسانی و محیطی مطلوب نیازمند است که برای ایجاد و جمع‌آوری این الزامات تلاش کنیم تا بتوانیم به حکمرانی مطلوب برسیم. نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته خدمات زیادی داشته و امیدوارم که یک کارنامه عادلانه و عالمانه از عملکرد نظام تهیه و منتشر شود، چون باید پاسخگوی نسل‌های آینده انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از جمعیت امروز هیچ کدام از تحولات کشور از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و از مسئولین انتظار پاسخگویی دارند، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران هشت سال با دست خالی مقابل دشمن ایستادگی کردند و آن معجزه را آفریدند؛ درحالی که طبق قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل، در دوران دفاع مقدس بیش از هزار میلیارد دلار به زیرساخت‌های کشور آسیب وارد شده بود، با این حال همه عقب‌ماندگی‌های زمان طاغوت و آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌های کشور ظرف ۸ سال ساخته شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به شاخص‌های توسعه کشور، تاکید کرد: شاخص‌های بهداشت، آموزش، توسعه انسانی و غیره از جمله شاخص‌های جهانی برای ارزیابی توسعه کشورها هستند و مقایسه آمار و رتبه کشور در سطح جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با امروز نشان می‌دهد که در توسعه کشور واقعاً معجزه شده و سطح رفاه اجتماعی ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که بین واقعیت‌ها و ایده‌آل‌های ما فاصله افتاده، باید نسل جوانان و پویا این فاصله را در جهل سال دوم انقلاب پر کنند؛ بخش بزرگی از فاصله بین واقعیت‌ها و ایده‌آل‌ها با جهاد تببین پر می‌شود چون بخشی از این فاصله واقعیت خارجی ندارد، بلکه ذهن جامعه را به این شکل درست کرده‌اند.

باهنر با بیان اینکه متاسفانه واقعیت‌های جامعه را بدتر از آنچه که هست، نشان داده‌ایم، گفت: قبلاً هم گفته‌ام که ۹۰ درصد از نامزدهای نمایندگی مجلس اختیارات و وظایف نماینده‌های مجلس را نمی‌شناسند و نمی‌دانند کشور چه امکاناتی دارد و در زمان تبلیغات فقط وعده‌ می‌دهند و این امر باعث ایجاد مطالبات غیرممکن و ایده‌‌آل‌های غیرواقعی در سطح جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: ما در سطح کشور اشکالات زیادی داریم از جمله ناترازی بودجه عمومی دولت، ناترازی بانک‌ها، ناترازی مصرف انرژی و غیره که دلایل زیادی پشت آن است که دلیل ساختاری از جمله مهم‌ترین آنهاست. در سطح جهان دو نوع حکومت داریم برخی حکومت‌ها با زور سر نیزه بر مردم حاکم هستند و برخی از آنها با رای مردم قدرت دارند؛ در حکومت‌های مردمی مهم‌ترین ابزار داشتن چند حزب قدرتمند است و باید چند حزب قدرتمند و فراگیر در کشور داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ حزب در کشور داریم، اما هیچ کدام از آنها قدرت کافی را ندارند و باید چند حزب بزرگ، قدرتمند و دوست‌دار ایران و نظام جمهوری اسلامی در کشور شکل بگیرد؛ دانشگاه‌های ما عالم و دانشمند تربیت می‌کنند نه حکمران، نماینده‌های مجلس انسان‌های متعهدی هستند و هر کدام تخصصی دارند، اما در مجلس به کسی نیاز داریم که بتواند اقتصاد سلامت را مدیریت کند. ما در مجلس به حکمران نیاز داریم و تا زمانی که احزاب جامع و قدرتمند تشکیل نشوند، نمی‌توانیم نیروهای نخبه را پرورش دهیم.

وی با اشاره به اتفاقات مجلس ششم، متذکر شد: همه احزاب و نهادها باید در چارچوب سیاست‌های نظام حرکت کنند، بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله اختیارات رهبری است و همه ارگان‌ها و نهادها باید در این چارچوب حرکت کنند و اگر کسی و یا ارگانی خلاف این چارچوب عمل کند، قوه قضائیه با آن برخورد خواهد کرد.

باهنر اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته خدمات بی‌نظیری انجام داده، اما ممکن است در برخی از ساختارها اشکال داشته باشیم؛ در بسیاری از کشورهای دموکراتیک جهان دو مجلس منطقه‌ای و ملی دارند، مجلس شورای اسلامی خاستگاه منطقه‌ای دارد و ما به یک مجلس ملی نیاز داریم و باید در این مورد کار مطالعاتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات باید حزبی باشد، گفت: اکثر نمایندگان مجلس در روز اول شروع به کارشان هیچ شناختی از هم ندارند و اصلاً در طول عمرشان طرف مقابل را ندیده‌اند و زمان زیادی صرف می‌شود تا بتوانند مواضع‌شان را با هم همراه کنند؛ در انتخابات پیش‌رو میزان مشارکت مردمی اهمیت بالایی دارد و به نظرم افزایش میزان مشارکت نسبت به اینکه چه کسی پیروز شود، مهم‌تر است؛ تجمعات ملی، مذهبی کشور در طول یک سال گذشته بسیار درخشان بوده، اما انتخابات با این رویدادها متفاوت است چون میزان مشارکت در آن مشخص بوده و دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق کاهش میزان مشارکت در انتخابات است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و انقلابی است، گفت: دشمن روی مشارکت مردم در انتخابات حساب می‌کند و شرکت در آن یک تکلیف شرعی است و باید به میزان مشارکت مردمی نگاه ویژه‌ای داشت. مقام معظم رهبری فرمودند که در انتخابات پیش‌رو میزان مشارکت اهمیت دارد و در این راستا باید کمک کنیم تا یک انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.

باهنر در پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون موانع تشکیل احزاب جامع در کشور، گفت: تشکیل احزاب به الزاماتی نیاز دارد و باید مسئولین رده بالای کشور را از نظر تئوری قانع کرد؛ با وجود آن که مقام معظم رهبری ۵ یا ۶ سال است که سیاست‌های انتخابات را ابلاغ فرموده‌اند، اما هنوز یک قانون جامع در این موضوع به تصویب نرسیده و متاسفانه برخی‌ها در کشور معتقد هستند که نظام حزبی با نظام ولایی همخوانی ندارد که من مخالف این امر هستم. در همه حکومت‌های جهان مقاماتی بالاتر از قوه قضائیه و مجلس حضور دارند که سیاست‌های کلی نظام را طراحی و دیکته می‌کنند و ارگان‌ها و نهادهای زیر مجموعه باید پیرو این سیاست‌ها باشند و در نظام جمهوری اسلامی نیز طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، ولی‌فقیه این وظیفه را بر عهده دارد و احزاب مدنظر ما باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و فرمان مقام معظم رهبری عمل کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما فعالان سیاسی منافع احزاب را می‌خواهند، اما حاضر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند؛ جامعه اسلامی مهندسین یکی از معدود تشکل‌های نخبه‌گرایی است که به طور معمول در مجلس ۵ یا ۶ نماینده مؤثر دارد و این امر به دلیل دیدگاه نخبه‌گرای این تشکل است.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید