کد خبر:5273
پ
۱۴۰۲۰۳۲۰۰۰۰۹۲۹_Test_PhotoN

حفاظت از حیات وحش اصفهان هوشمند می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان از اجرای برنامه‌ریزی برای حفاظت هوشمند در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پیشرفته و دید در شب و استفاده از پهپاد برای حفاظت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت از جمله این برنامه‌ها است.  احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: در راستای […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان از اجرای برنامه‌ریزی برای حفاظت هوشمند در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پیشرفته و دید در شب و استفاده از پهپاد برای حفاظت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت از جمله این برنامه‌ها است.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه سرشماری حیات وحش شاخص استان، طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه سرشماری پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با حضور کارشناسان، یگان حفاظت محیط زیست، رئیس و محیط بانان منطقه، همیاران و کوهنوردان علاقه‌مند به محیط زیست در قالب ۱۶ اکیپ، اجرا شد.

وی افزود: سرشماری عصاره زحمات یکساله مجموعه حفاظت محیط زیست استان از بخش‌های پشتیبانی تا نیروهای میدانی است.

لاهیجان زاده بیان کرد: پس از آماربرداری، بخش‌های تخصصی آمار را تحلیل و هرگونه تغییر جمعیت حیات وحش را از لحاظ زیستگاه، تغییرات اقلیمی و تخلف صید و شکار بررسی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان وضع موجود را نتیجه حفاظت سنتی دانست و از اجرای برنامه‌ریزی برای حفاظت هوشمند در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پیشرفته و دید در شب و استفاده از پهپاد برای حفاظت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت از جمله این برنامه‌ها است.

وی بر حفاظت از این ثروت ملی و امانتی که به دست ما رسیده است، تأکید کرد و انتقال آن به شکل سالم به نسل‌های بعدی را وظیفه همه دانست.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با وسعت ۱۱۳ هزار هکتار یکی از مناطق  چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان است که دارای قدمت تاریخی در امر حفاظت بوده و گونه‌های جانوری و گیاهی غنی در خود جای داده است.

منبع
فارس
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید