کد خبر:8775
پ
۴۶۳۸۳۱۲

حفاری تونل بخش اول از خط دوم مترو اصفهان تا پایان سال به اتمام می‌رسد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات حفاری بخش (فاز) اول تونل خط دوم مترو این کلانشهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. علی صالحی روز دوشنبه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، احداث و تکمیل ایستگاه‌ها، تامین ناوگان و تجهیزات الکتریکی این فاز از مترو نیز برای سال آینده خواهد بود. وی […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات حفاری بخش (فاز) اول تونل خط دوم مترو این کلانشهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

علی صالحی روز دوشنبه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، احداث و تکمیل ایستگاه‌ها، تامین ناوگان و تجهیزات الکتریکی این فاز از مترو نیز برای سال آینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز به پروژه قادر به بهره‌برداری از چهار ایستگاه خط دوم قطار شهری از «دارک» تا «طوقچی» (میدان قدس) تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر بهبود حمل و نقل عمومی با انجام پروژه‌هایی مانند افزایش ظرفیت خط اول قطار شهری (مترو) و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در دستور کار است.

صالحی تصریح کرد: زیرساخت‌های مرتبط با حمل و نقل عمومی در اصفهان نیازمند اعتبارات ویژه است و بنابراین بخش قابل توجهی از بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری به این بخش مربوط خواهد بود.

خط ۲ قطار شهری از بخش شمال‌ شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه می‌رسد. نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهره‌برداری شد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید