کد خبر:5556
پ
۱۷۰۷۵۱۲۴۴

تولید کتاب‌های «دفاع مقدس» برای کودکان مغفول مانده است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: برغم تولید و انتشار کتاب‌های وزین در باره «دفاع مقدس” برای بزرگسالان، تولید اینگونه آثار برای کودکان کشور مغفول مانده است. سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس بایرامی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از ۴۹ جلد کتاب دفاع مقدس در «هنرسرای خورشید» اصفهان افزود: هنوز کتاب‌های جذاب در […]

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: برغم تولید و انتشار کتاب‌های وزین در باره «دفاع مقدس” برای بزرگسالان، تولید اینگونه آثار برای کودکان کشور مغفول مانده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس بایرامی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از ۴۹ جلد کتاب دفاع مقدس در «هنرسرای خورشید» اصفهان افزود: هنوز کتاب‌های جذاب در زمینه دفاع مقدس برای کودکان کشور و حتی استان اصفهان بعنوان مهد شعرا، علما، فرهنگ و هنر، تولید نشده است.

وی اظهار داشت: در مجموع لازم است کتاب‌های ارزشمند با این موضوع علاوه بر کودکان برای نوجوانان و جوانان توسط نویسندگان حاذق اصفهان تولید و منتشر شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، همچنین بر ضرورت توجه ویژه به حوزه بانوان در تولیدآثار مکتوب تاکید کرد و گفت: ادبیات، جان مایه همه حرکت ها در کشور ماست.

وی با بیان اینکه ادبیات و هنر، همزاد انقلاب اسلامی است، افزود: در این میان، ادبیات دفاع مقدس بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، نقش سرچشمه را دارد.

سردار بایرامی همچنین در باره عملیات «طوفان‌الاقصی» در فلسطین شاغالی خاطرنشان کرد: رزمندگان جبهه مقاومت با وجود اینکه صرفا یک گروه و جریان هستند و کشور مستقل و ارتش مجهزی ندارند توانستند هیمنه نظام پوشالی صهیونیست را درهم بشکنند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دفاع مقدس و عمق افکار راهبردی ما، جبهه مقاومت اسلامی را در منطقه گسترش داده است، گفت: به این منظور لازم است در استانی مانند اصفهان با داشتن اُرگان‌های نظامی بسیار و نیروهای مسلح در سطوح مختلف، بیشتر به موضوع ادبیات دفاع مقدس پرداخته شود.

در پایان این مراسم، ۴۹ جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس شامل۴۱ عنوان کتاب مکتوب، ۶ عنوان کتاب صوتی و ۲ عنوان کتاب دیجیتال که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در سالجاری تولید شده است، رونمایی و از تعدادی نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس نیز تقدیر شد.

این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و با مشارکت شهرداری منطقه هشت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

 

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید