کد خبر:2269
پ
۱۵۷۶۹۱۵۸۰

توزیع الکترونیکی گاز مایع در اصفهان به ۵۰ درصد رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: میزان توزیع الکترونیکی فراورده گاز مایع در این استان به ۵۰ درصد رسید و روند اجرایی آن پیشرفت خوبی دارد. عبدالله گیتی‌منش روز یکشنبه افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع از ابتدای امسال در استان بطور جدی اجرا شد و در زمان حاضر حدود ۵۰ درصد از […]

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: میزان توزیع الکترونیکی فراورده گاز مایع در این استان به ۵۰ درصد رسید و روند اجرایی آن پیشرفت خوبی دارد.

عبدالله گیتی‌منش روز یکشنبه افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع از ابتدای امسال در استان بطور جدی اجرا شد و در زمان حاضر حدود ۵۰ درصد از مشتریان آن پس از ثبت نام در سامانه “سدف” و طرح توزیع الکترونیکی، سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرای این طرح را می‌توان از فروردین امسال تاکنون دید، اظهار داشت: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، مردم نسبت به اینکه گاز مایع یک فراورده یارانه ای است و برای دریافت آن باید از طریق سامانه سدف اقدام کنند، آگاه شده اند.

گیتی‌منش با اشاره به اینکه توزیع الکترونیکی گاز مایع بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ الزام شده است، اضافه کرد: در این طرح تاکید بر این است که مشخصات مصرف کنندگانی که از فراورده های یارانه ای استفاده می کنند، ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع، ساماندهی آن و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده‌های احتمالی با توجه به قیمت این فراورده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: میزان مصرف گاز مایع (ال پی جی) پس از اجرای طرح توزیع الکترونیکی آن در استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۲۰۰ تُن در روز رسیده است.

گیتی‌منش با بیان اینکه میزان مصرف گاز مایع در نیمه دوم سال بیشتر می شود، اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همکاری بخش‌های مختلف و مصرف کنندگان، میزان توزیع الکترونیکی این فراورده در نیمه دوم امسال باز هم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دولت بمنظور تامین رفاه عمومی و کمک به بخش تولید، گاز مایع را با یارانه قابل توجه عرضه می کند، تاکید کرد: در صورتیکه توزیع این فراورده در کشور بطور کامل الکترونیکی شود مبلغ قابل توجهی از منابع ریالی بودجه ۱۴۰۲ دولت محقق خواهد شد.

 

دوگانه‌سوز شدن رایگان ۲۳ هزار خودرو در اصفهان

گیتی‌منش همچنین از دوگانه سوز رایگان ۲۳ هزار خودرو در ۲ سال اخیر در استان اصفهان خبر داد و گفت: اجرای این طرح همچنان برای تاکسی‌ها و وانت بارها ادامه دارد هرچند میزان مراجعه برای آن نسبت به گذشته، مقداری کاهش یافته است.

وی افزود: طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی با هدف افزایش میزان مصرف سی ان جی در کشور و تقویت سبد سوخت در این بخش اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب سی ان جی در استان اصفهان توزیع می شود، اظهار داشت: بطور مرتب بر روی حدود ۱۶۰ جایگاه عرضه سی ان جی در استان نظارت می شود تا با تمام ظرفیت فعالیت داشته باشند.

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع به‌منظور ساماندهی توزیع گاز مایع، شفاف سازی عرضه، شناسایی مصرف کنندگان مجاز گاز مایع، جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و تامین منافع مردم و دولت اجرا می‌شود.

گاز مایع (LPG) از پروپان و بوتان تشکیل شده است که در حالت مایع نگه داشته می‌شود. این گاز به دلیل این که به سادگی قابل حمل و نقل است در بسیاری از مکان‌هایی که استفاده از منابع دیگر سوخت امکان‌پذیر نیست از جمله در خانه‌ها برای اجاق گازها و وسایل گرمایشی، کارخانه‌ها برای سوخت کوره‌ها و مشعل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و تجاری و سوخت دوم برای خودروها استفاده می‌شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید