کد خبر:8406
پ
۱۸۸۸۶۶۲۹_۷۶۱

تفاهم نامه حقوقی بین بنیاد شهید استان و دادگستری اصفهان

تفاهم نامه حقوقی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دادگستری اصفهان به امضا رسید.  رییس کل دادگستری استان اصفهان در نشست هماهنگی اجرای این توافقنامه گفت: دادگستری استان، پیش از انعقاد این تفاهم نامه با راه‌اندازی دفاتر ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تمام حوزه‌های قضایی، در […]

تفاهم نامه حقوقی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دادگستری اصفهان به امضا رسید.

 رییس کل دادگستری استان اصفهان در نشست هماهنگی اجرای این توافقنامه گفت: دادگستری استان، پیش از انعقاد این تفاهم نامه با راه‌اندازی دفاتر ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تمام حوزه‌های قضایی، در مسیر تکریم آنان گام‌های موثری برداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری افزود: حمایت حقوقی و قضایی و گسترش نظام معاضدت حقوقی و قضایی از جامعه تحت پوشش بنیاد، همکاری به منظور استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی برای آزادی زندانیان ایثارگر جرایم غیرعمد مالی و غیرمالی از جمله مفاد این تفاهم نامه حقوقی است.

او  گفت: همچنین اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌های حوزه ایثارگری به محاکم قضایی با ارائه مشاوره صحیح و اصولی، استفاده از وکلای توانمند مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه و اولویت بخشی به فصل خصومت در دعاوی و استفاده از روش‌های جایگزین شامل داوری و میانجیگری در دعاوی و حل اختلاف از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: همچنین مشارکت برای حمایت بیشتر از فعالیت دادگاه شاهد و دیگر شعب تخصصی مراجع قضایی و تسهیل خدمت رسانی به قضات و کارکنان ایثارگر شاغل و بازنشسته قوه قضائیه با رعایت موازین قانونی از دیگر موارد تاکید شده در این تفاهم نامه بود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید